Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Dat ook natuurlijk, maar het is vooral wel fijn om zelf te weten hoe het ervoor staat. In plaats van eens in de zoveel tijd te zeggen: euh, ja, doe maar een beurt. :P
Tja, dat is maar hoe je 't bekijkt. Ik heb een motor om op te rijden, niet om aan te prutsen. Het sleutelwerk moet iemand maar doen die dáár weer verstand van heeft :') Ieder zijn meug :Y
 
Ik vond het toch wel een dingetje toen ik van het weekend mijn motor liet ophalen met een busje. Vanwege vastzittende remmen.
En dat de meneer van de garage dan twee keer met een rubberen hamer op de remklauw slaat en het ineens minder vast zit..... :( dat had ik zelf dus ook kunnen doen.
 
Ja, maar dat komt toch nauwkeuriger dan je denkt!!
Ik heb bij m'n Honda 'zelf' m'n remmen gereviseerd. Alleen het schoonmaken van de klauwen heeft iemand voor mij gefixt in een ultrasoon reinigingsding. Het is best goed te doen hoor.
Maarja, nu kreeg ik de klauwen dus niet los en ik had niet bedacht dat door gewoon recht op de klauw te slaan je een van de cilinders weer een stukje naar binnen duwt waardoor je wat schuifruimte krijgt.
 
Gisteren de motor eindelijk afgehaald van de garage van groot onderhoud. Stond er al een hele week en pas zaterdag waren ze eraan begonnen :')

Dus er mee gereden, en die trekt nu verrassend beter op :)
De nieuwe remblokjes moet ik wel nog een keertje inrijden, maar die zijn zo'n mooie koperen kleur *D
 
1999-Suzuki-Gsf-600-Bandit-%E2%80%93-Speedo-Drive.jpg


Niet die van mij want heb die van mij dus bij het uitgaande schroefdraad weten te breken.
De les van vandaag. Haal eerst je schijfremslot eraf voor je de motor verplaats...
 
Ik vond de originele demper niet heel mooi dus ook dat is alweer een hele verbetering.
add8is.jpg


Als de opgave klopt dan scheelt dit toch elf kilogram in gewicht.


33di96r.jpg



29qe9tw.jpg


Veel beter zo.
 
- Gepoetst, wat verkleurde zwarte delen gespoten,

- Gloeipeertjes en halogeen lampen vervangen voor led-versies,

- Zekeringen en stekkerverbindingen nagelopen en eventuele verkalking/aanslag verwijderd en ingespoten.
 
I

full

full

full

Zojuist een cbr 929 19mm rempomp gemonteerd en ook de voorste remklauwen vervangen voor cbr954 remklauwen. Deze hebben oa grotere remzuigers. Origineel zit er een 14mm rempomp op. Ook nieuwe straatsinter trw Lucas remblokken erop en de boel ontlucht met mijn nieuwe nog niet eerder gebruikte ontluchtingset. Morgen proefrijden want bier drinken hoort na zo 'n klus.
 
Gisteren na een tocht van 200km achter gekomen dat mijn koplamp stuk was, vandaag een nieuwe H4 lamp gemonteerd.

full
 
Nu ik 800km per week woon/werk doe, toch maar even voorbereid op de koude(re) dagen..

IMG-20180901-WA0009.thumb.jpeg.9424661be6ad3bbfb4e8c3215732d1f8.jpeg




IMAG1717.thumb.jpg.26607a7e65307af2da2fe4f7466f8202.jpg
 
Voorveren vervangen door Wirthveren. Sagging is meteen 2-3 cm minder. Morgen testen.
 
Balhoofdlager moer iets losser gedraaid.
 

Bijlagen

  • 6D7840B0-4434-4948-9B2C-33E5605EC344.jpeg
    6D7840B0-4434-4948-9B2C-33E5605EC344.jpeg
    451,3 KB · Weergaven: 20
Begonnen met wat dingen op te meten voor het winterklaar maken. Toen naar de ijzerboer voor wat materiaal.

En toen die niet had wat ik zocht dacht ik: Fuck it, het is mooi weer, ik ga wel rijden ipv klussen. Was een goede keus.
 
IMG-20180908-WA0007~2.jpeg

Gisteren eigenlijk al, luchtfilter en bougies van de Strom vervangen. Luchtfilter heeft Hjerteknuser voor me gedaan terwijl ik de tank omhoog hield.
Ik wilde de tank liever niet verwijderen omdat ik geen zin had om de +/- 15L benzine die daar nog in zat op te vangen. Na de klus even bij Artemecion op de koffie geweest, die wist me te vertellen dat de tank helemaal niet leeg loopt als je de benzineslang eraf trekt. _O-
Goeie voor de volgende keer. :P
 
AB96C661-75C6-47C8-846A-39AECE1F1515.jpeg Nieuw pookrubber na 50.000 km :unsure:
Dat krijg je als met bergschoenen rijdt
 
Testritje met de verse voorvering gemaakt.. dat is goed merkbaar bij insturen en remmen. Ook stuk rustiger bij 140+..
Kortom.. geslaagd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan