Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Vandaag en afgelopen weekenden wat (vakantie)schade hersteld en de motor klaargemaakt voor de winter.

- nieuw kuipdeel rechts en kuipdeel links opgeknapt met touch-up verf
- nieuwe voetsteun
- nieuwe koppelingshendel
- NAKS provisorisch gemaakt in afwachting van een nieuwe
- handkappen gemonteerd
- ingesprayd met anti-corrosiespul
 
Gisteren de voetkappen erop gezet zodat de voetjes wat meer uit de wind zitten. En in het pak de wintervoering geritst en de verwarmde handschoenen aangesloten. Maar dat laatste preventief. Ze hoefden nog niet "aan" vanochtend.
ACF 50 doe ik dit jaar niet. Vanaf januari heb ik een andere baan en kan op de fiets. Dus de winter rijd ik niet meer door en voor die laatste paar weken pak ik wel de auto als er gestrooid gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
Deep clean voor de verkoop, lekker al het vuil dat ik het verleden jaar heb opgehoopt eraf geschraapt en motort weer in de wax gezet.
Glimt nu mooi. Ook de decat en de uitlaat eraf gehaald om de originele terug te plaatsen, klinkt wel helemaal anders :')
 
De kuipen eraf geschroefd de K&N filters gereinigd, gedroogd en weer geolied. Alle kuipdelen goed gepoetst. Alle kunststofdelen en metalen in de WD40 gezet. Het leren Corbinzadel plus alle handschoenen in de ledercreme gezet, als nieuw! De laarzen netjes gepoetst. Nu maar wachten op regen zodat het strooizout weer weg is en dan bij droog weer gaan met die banaan!
 
Pure nieuwsgierigheid: waar zijn die 'crashkappies' voor? :)
Als de motor (op het circuit) total down gaat en over het asfalt schuurt dan heb je geen (lek)gat in je blok of (waarschijnlijker) diepe krassen van de grindbak.
En omdat het uitsteekt kan het soms ook nog iets van je kuipdelen redden. :)
 
klepspeling gemeten, distributiespanner verwijderd, shims eruit --> morgen 4 nieuwe shims (3 hergebruiken 9 waren nog de goede maat) kopen en dan het voorgaande gesleutel in de omgedraaide volgorde!
 
Ff een xt550 uit elkaar gehaald. Vanavond de rest.
IMG-20181203-WA0008.jpg
 
Hmmm meer een "wat heb je gepland te gaan doen", verspreid over reeds een tijdje in de schuur liggende zooi. Maar: grote beurt voor de Bandit, incl synchroon stellen en dat soort gedoe, en hij heeft nieuwe voorvorkkeerringen nodig. De BMW wil ook een beurt met alle olieën, en dat zijn er wat meer met de losse bak en cardan dingen, en ik moet de elektra daarvan wat slimmer aanleggen want de vorige eigenaar begreep daar niet heel veel van geloof ik. De KTM moet weer terug naar dubbele voorschijven, maar dat combineert niet met een high-fender (vandaar nu enkel, maar het remt voor geen meter) dus daar heb ik ook spullen voor besteld. De Honda zweet olie bij het kleppendeksel, dat moet ook ff.

Verder doen ze het allemaal prima hoor, maar ik heb de gave om deze dingen voor me uit te schuiven totdat ze allemaal tegelijk moeten en het twee weken werk is om het op te lossen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan