Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Wel iets scheef!
Enigzins richting de rijder. Omdat hij niet in het midden zit. Dus perfect. :+
Ik zit er ook niet recht tegenover...:P
Waarom zag ik deze post eerst nog niet. :?8)7:')

Grappig dingetje trouwens, ik had op mijn Raptor een klassiek uurwerk uit China van ca. een tientje op het stuur.
Had ook wel wat en was mooi afgewerkt. CNC bewerkt en gepolijst aluminium. :9

Maar nu hebben beide motorfietsen LCD schermen met enorm veel info. :9
Ondertussen beginnen ze bijna allemaal aan TFT schermen.. wil ik ook! :o:9~
 
Laatst bewerkt:
Oxford Hotgrips geïnstalleerd. Worden wel heel erg (en snel) warm moet ik zeggen ;)
Hopelijk werkt dat in de winter om een beetje warmere handjes te krijgen.
Eindelijk ook weer terug stuurgewichtjes gemonteerd (had er geen), dus nu kan ik er waarschijnlijk weer handkappen op monteren ;)

Ook per ongeluk mijn vinger met superlijm aan een microfiber doek gelijmd, dat brand nogal. Gelukkig heeft WD-40 de oplossing *D
 
In eerste instantie alleen een navigatiebolletje gemonteerd.
Meer kwam er niet uit mijn handen. _O-


Op de koplamp wilde ik een rooster monteren, maar die bleek helaas niet te passen.
De aansluiting moet horizontaal zijn inplaats van haaks.
:P Try again Wednesday.

[del 3 foto's]

Mijn vorige motor ingeruild voordat de handles uit China binnen waren. :')
Maar op deze passen ze ook. :Y*O*





De spiegels ook gelijk gemonteerd. Normaal zwart plastic. :P
Moet alleen nog even zoeken naar een zwarte bus.
Tijdelijk met twee messing ringen vastgezet.
 
Laatst bewerkt:
En als je de linker en rechter beugel omwisselt? O-)O-)O-)O-)
Het zit precies zoals de foto op Ebay. Maarrrr andersom, dan is de hoek nog steeds verkeerd. Het profiel moet gewoon haaks lopen. O-)O-)O-):)

Ik kwam net een rechte tegen..

Grlle zwart correct.JPG

Je hebt natuurlijk gelijk. _O-_O-_O- -XX° + XX° = 0°
Helemaal recht is het nog niet, maar we zullen zien morgen.
 
Laatst bewerkt:
Olie ververst vorige week bij een kilometerstand van 475 kilometer. :P

Beetje nieuwsgierig hoor, maar waarom ververs je de olie bij deze kilometerstand? Ik zie dat BMW een inrijcontrole hanteert van 500-1200 km. Dat de olie de moet blijven zitten heeft een reden, dat het metaalslijpsel wat in de olie zit het inlopen bevordert. Klein beetje te vroeg naar mijn mening. Tevens, moet dit niet door de BMW dealer zelf gedaan worden ivm garantie?
 
Laatst bewerkt:
Beetje nieuwsgierig hoor, maar waarom ververs je de olie bij deze kilometerstand? Ik zie dat BMW een inrijcontrole hanteert van 500-1200 km. Dat de olie de moet blijven zitten heeft een reden, dat het metaalslijpsel wat in de olie zit het inlopen bevordert. Klein beetje te vroeg naar mijn mening. Tevens, moet dit niet door de BMW dealer zelf gedaan worden ivm garantie?
Klopt, maar 475 kilometer is ook 500 kilometer. :+ (Ik vraag me wel af hoe jij zo goed op de hoogte bent ;) )

Ik ben er nu achter dat ze ook dezelfde olie gebruiken als na de inrijperiode.
Er bestaan ook geen minerale 15W50 oliën met JASO MA/MA2 keur. Althans ik kon ze niet vinden.
Alleen in Amerika vond ik zelfs een 10W50 :9 minerale 'official brake in oil'.

Nu zit er tenminste minerale olie in, dat is voor inrijden alom geadviseerd.
De olie is momenteel nog helder, de oude olie was behoorlijk donker en kwam er zwart uit.
Nog maar een paar honderd kilometer te gaan en dan mag de dealer zijn kunstje weer doen voor de garantie.

Naar mijn idee is 1.000 kilometer een stukje tegemoetkoming in de onderhoudskosten naar de klant.

Gisteren is er halfsynthetische 10W50 binnengekomen van Motul, komt op mij beter over in de winter als doorrijder.
15W50 is voor de gemiddelde Nederlander.
Een stapje meer aandacht is voor de oliefetisjist. :Y
 
mooi dat het gelukt is :Y
;)

Het gekke is dat de hele transactie ineens van mijn Ebay/Aliexpress account is. 8)7
Ik wilde de Chinees nog even mailen dat het toch past. EN dat de foto in de advertentie niet klopt.


Vanmiddag een radiatorcover erop gezet. Perfect fit. :t



En voor de andere motor een paar crash/hefbok bobbins binnen gehad.
Ik zag bussen..even het idee om die onder de spiegels te gebruiken die ik gisteren met twee messing vulringen moest monteren.

Uiteindelijke de originele verhogers en het rubber gebruikt van de oude spiegels. Beter. *O*


Oude hefbobbin.


En de nieuwe. (Duh)



Twee functie, heffen uiteraard op de bok.
En, in ieder geval, voor de linkerzijde helpt het mee beschermen bij omvallen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, maar 475 kilometer is ook 500 kilometer. :+ (Ik vraag me wel af hoe jij zo goed op de hoogte bent ;) )

Ik ben er nu achter dat ze ook dezelfde olie gebruiken als na de inrijperiode.
Er bestaan ook geen minerale 15W50 oliën met JASO MA/MA2 keur. Althans ik kon ze niet vinden.
Alleen in Amerika vond ik zelfs een 10W50 :9 minerale 'official brake in oil'.

Nu zit er tenminste minerale olie in, dat is voor inrijden alom geadviseerd.
De olie is momenteel nog helder, de oude olie was behoorlijk donker en kwam er zwart uit.
Nog maar een paar honderd kilometer te gaan en dan mag de dealer zijn kunstje weer doen voor de garantie.

Naar mijn idee is 1.000 kilometer een stukje tegemoetkoming in de onderhoudskosten naar de klant.

Gisteren is er halfsynthetische 10W50 binnengekomen van Motul, komt op mij beter over in de winter als doorrijder.
15W50 is voor de gemiddelde Nederlander.
Een stapje meer aandacht is voor de oliefetisjist. :Y

In interesseer mij graag in deze dingen, dus ga ik ze uitzoeken haha. Dus even snel de manual van de 310 GS erbij gepakt. Maar zoals ik t zo lees is het geen enkel probleem zo.
 
In interesseer mij graag in deze dingen, dus ga ik ze uitzoeken haha. Dus even snel de manual van de 310 GS erbij gepakt. Maar zoals ik t zo lees is het geen enkel probleem zo.
Dat is geen half werk. _O-

Ik heb mijn voorgaande motor, ook een '310' bij circa 4.000 kilometer ververst en met volsynthetische olie afgevuld.
Die hoefde pas officieel bij 10.000 kilometer, maar wat ik aantrof was niet voor de poes. :o ;)



Na alle extra liefde met 6.000 kilometer ingeruild omdat de dynamo het begaf. :')

Vandaag lekker gereden en er is niets van de motor gevallen. *O* :+
De nieuwe koppeling/remhendel, koplamprooster, spiegels en radiatorcover.
 
Bij de 950 eindelijk terug naar twee remschijven... Eén remt toch een beetje te meh, maar met het hoge spatbord past vooral de tweede remleiding niet zomaar :)
 

Bijlagen

  • 34A135C0-07A2-4D24-8B06-47B400DC0338.jpeg
    34A135C0-07A2-4D24-8B06-47B400DC0338.jpeg
    916,4 KB · Weergaven: 21
Winterbeurt en enkele storingen opgelost.

Nwe kleppendekselpakking (was lek)- nwe olie- nw oliefilter- nw luchtfilter-nwe remblokken vóór- nwe hydro olie koppeling+voorrem- nwe lampjes kmteller/ toerenteller-nw achterlichtlampje- nwe R spiegel- ketting sprayen- R clip-on recht gemaakt- gaatjes uitlaatcollector dicht gelast- uitgescheurde aanslag onderzijde uitlaat voor middenbok dicht gelast.

Vloeistof accu op nivo- tank afgevuld met Competition 102 (geen ethanol)
Accu aan de druppel. Gereed voor op stal en is klaar voor 2019!
 
  • Leuk
Waarderingen: roow
Winterbeurt en enkele storingen opgelost.

Nwe kleppendekselpakking (was lek)- nwe olie- nw oliefilter- nw luchtfilter-nwe remblokken vóór- nwe hydro olie koppeling+voorrem- nwe lampjes kmteller/ toerenteller-nw achterlichtlampje- nwe R spiegel- ketting sprayen- R clip-on recht gemaakt- gaatjes uitlaatcollector dicht gelast- uitgescheurde aanslag onderzijde uitlaat voor middenbok dicht gelast.

Vloeistof accu op nivo- tank afgevuld met Competition 102 (geen ethanol)
Accu aan de druppel. Gereed voor op stal en is klaar voor 2019!
Laat het plezier maar aan ons over de komend maanden. :] :+ ;)
 
Winterbeurt en enkele storingen opgelost.

Nwe kleppendekselpakking (was lek)- nwe olie- nw oliefilter- nw luchtfilter-nwe remblokken vóór- nwe hydro olie koppeling+voorrem- nwe lampjes kmteller/ toerenteller-nw achterlichtlampje- nwe R spiegel- ketting sprayen- R clip-on recht gemaakt- gaatjes uitlaatcollector dicht gelast- uitgescheurde aanslag onderzijde uitlaat voor middenbok dicht gelast.

Vloeistof accu op nivo- tank afgevuld met Competition 102 (geen ethanol)
Accu aan de druppel. Gereed voor op stal en is klaar voor 2019!


Misschien een nieuwe motor?:+
 
Niet wat ik aan mijn motor heb gedaan, maar wat ik mijn handschoenen heb aangedaan. 8)7:+

2x 30 seconden in de magnetron zonder tussendoor te checken. _O-



Helemaal door en door uitgebrand.
Gelukkig was ik er wel op tijd bij voordat de brand echt verder uitbrak.

Warm al jaren zo nu en dan handschoenen op voor een rit.
Beter alleen (kort) bij echte leren exemplaren doen. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan