Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Oude tankpad verwijderd met een hoop pijn en moeite (zat er al 21 jaar opgeplakt) en even een wat modernere opgeplakt:

[afbeelding]
gsx600f een oude liefde van mij.

bevalt het "ding"op je gashendel wat,zelf zit ik erover te denken om ook zo eentje aan te schaffen?
Hoe noem je zoiets?
 
Thanx, was voorheen ook rood. Had deze kleur (omgekeerde black edition) al in de planning om met een extra kuipset te regelen. Maar een klein schuivertje halverwege vorig jaar zorgde ervoor dat dat proces wat verspoedigd werd, maar dan met de huidige kuipset :/

Van:
full

Helaas naar:
full


Bijna klaar, kleur is nu idd uniek, ook best leuk. Nog wat optisch fine-tunen, de vering aanpakken en dan kunnen we er weer lekker mee aan de bak in het nieuwe seizoen :] *O*
 
Laatst bewerkt:
accu geladen..

had net niet genoeg sap om het te starten. mbv optimate4... 10 min later in 1 poging (2 sec met koude motor) gestart.

... helaas kan ik het niet continu druppelladen :(
 
Demping weer op fabrieksinstellingen gezet, eerst 4 clicks uit, nu 13 clicks uit, beetje zachter dus.
 
De cx500 uit elkaar gehaald. Nouja, alle delen eraf die er af konden: kapjes, tank, koplamp, achterspatbord, en nog wat. Alleen de wielen moeten er nog af. Achterwiel is wel tricky met cardan én trommelrem, ff checken hoe dat ookalweer moet.. :+
 
gsx600f een oude liefde van mij.

bevalt het "ding"op je gashendel wat,zelf zit ik erover te denken om ook zo eentje aan te schaffen?
Hoe noem je zoiets?

Leuk om te horen man! Mooi dat je hem zo gelijk herkent :)

Bevalt me heel goed, scheelt bij lange ritten een hoop kramp in mijn hand. Heet een gashulp of throttle rocker. Voor 5 euro ofzo heb je hem al.
Is wel echt even opletten in het begin, omdat je als je hem te hoog zet en remt per ongeluk naar beneden kan duwen (en dus gas geeft). Maar dat is een ritje even wennen en goed plaatsen...
 
vandaag de voordekselpakking van mijn Honda GL500 Challenge-brik vervangen:

de oude:



noem het maar een montagefout...

de nieuwe op z'n plek:
 
Op zoek gegaan naar het knipperlichtrelais.. Zat op een best vervelende plaats , maar goed.. De aanhouder wint :9

Foto-I6NMEEOO-D.jpg


Binnenkort poging wagen om de originele knipperlichten te vervangen door kleinere leds + ander relais
 
Tripage achterlicht geïnstalleerd (zie 600rr sport sectie) en eindelijk de passagiersstepjes eraf gehaald.
Dingen zaten behoorlijk goed vast
 
Stickertjes geplakt :D (beetje gratis reclame maken)

Added 2 februari:
Ook eventjes de XF op z'n zij gelegd om te kijken wat de punten zijn die de grond raken als ik zou vallen, valt iig wel heel goed mee.
 
Laatst bewerkt:
Wel, ik heb recent een alarmpje van de brommerboer geïnstallerd maar ben niet tevreden over de gevoeligehid ervan.. ook gebruik ik 5 draden die er uit komen niet.
dus ik heb het spul er weer uit gehaald, stekker gemold en alleen de draden die ik gebruik vastgesoldeerd, en ga het spul strax tussen de kroonplaten monteren.
Het stuur is toch het eerste wat ze vastpakken en beweegt, en hoop zo een effectiever alarm te krijgen.
Intussen denk ik aan iets wat over de handvaten geleidt en een aparte bobine te laten activeren op het alarm..
 
Onderstel eens gepoetst, zat een dikke laag smurrie op. Beetje WD40 doet wonderen.
Daarbij ook eens velgen gepoetst (alleen de spaken zijn redelijk vervelend), en motor gewassen en in wax gezet.
Heb gelukkig geen pekelschade, alhoewel die al een week met pekel in de garage staat.
Morgen eens een ritje maken om m'n motor op te warmen en batterij te laden.
En mag ook nog eens gaan tanken.
 
Laatst bewerkt:
Koppelings en gaskabels vervangen en een nieuwe remhendel geinstalleerd: de koppelingshendel paste niet :+

Tevens de stelbout van de koppelingskabel dolgedraaid en vervolgens met de waterpomptang kapot geknepen en eruit getrokken onder het mom van 'die zit ook wel aan de nieuwe kabel' maar dat feest ging niet door :') En die hebben we nog maar even een nieuwe gescoord twee minuten voor sluitingstijd van de motorboer.

Rijdt toch een stuk lekkerder als al die bediening weer lekker strak werkt zonder gare speling en wonky hendels die verder omhoog en omlaag kunnen dan naar voor en naar achter. Had alleen nog even de pekel er af moeten spoelen maar er stond boven een koud biertje te wachten dus dat is er er een beetje bij ingeschoten. Morgenochtend even doen.
 
Laatst bewerkt:
Voorvorkpoten gedemonteerd om de aluminiumdelen te laten poedercoaten. En andere delen die terug kwamen van de poedercoater Venko in Den Helder weer gemonteerd!
tVQgOU.jpg

Ronald
 
Laatst bewerkt:
Uitlaten en bochten ( RVS ) gepolijst en weer gemonteerd, uitlaatkransen gestraald.

Gestart en geen klapperende kleppen of rammelende stoterstangen *O*

(nieuwe zuigerveren, cilinders gehoond, nieuwe uitlaatklep, pakkingen vervangen )


Foto-8E8LWGO7-G.jpg


Kan weer verder opgebouwd worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan