Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Drie weken oude bougiedoppen twv €144 van de kabels afgeknipt (vormde 1 geheel), en vervangen door twee NGK doppen twv 12€ *not amused*

Was wel even slikken toen ik de kabels doorknipte, maar het is gelukt, de cilinders stampen dus ik zal het wel goed gedaan hebben. En anders zien jullie morgen een 'gisteren bougiedoppen vervangen, motor staat nu met pech langs A4' topic _O-




Zelden een motor zo verbaast zien kijken

Zo van 'verdomme, kan die idioot dan toch een beetje sleutelen...' ?
 
MRA scherm vervangen voor een Vstream, nu hopen dat die storm rond m'n hoofd helemaal weg is.
*ja dus, iets hoger, breder en dat V-tje is blijkbaar precies goed*
 
Laatst bewerkt:
Een relais schakeling gemaakt onder de buddyseat om accessoires in en uit te schakelen wanneer ik de verlichting inschakel (USB, navigate, dubbele koplamp, luchthoorn) en het spanningscontrole lampje wanneer het relais uitstaat.
 
Laatst bewerkt:
De rest van de dealerstickers eraf gehaald (lees: weggekrabt en met remmenreiniger de rest van die sticker eraf gepoetst).
Waarom moeten ze die dingen zo plakkend en zoveel mogelijk residu achterlatend maken :( :(

Enniewee, nu is m'n fietsie deels dealerstickervrij. Nu nog de nummerplaathouder ;(
 
Na het toerritje van ongeveer 450km terugreis, ben ik erop gestoten dat ik serieus een 12v aansluiting nodig had en een USB lader, want de accu van mijn gsm die ook fungeert als gps is 50km van mijn bestemming uitgevallen :(

Nu een 12v plugje rijker, en ik kan er een usb aansluiting op steken die ook de powerbank kan opladen en tegelijk ook mijn gsm & camera's kan opladen :)
 
ik heb naar een gat zitten kijken in mijn carter,drijfstang gebroken B|
Geen hamer die dat kan fiksen -O-
 
Gesloopt....met een hamer uiteraard :P

full
 
Vandaag eindelijk mijn winterprojectje af kunnen ronden... mijn zadeltassen waren/zijn versleten dus er moest wat nieuws komen, dit keer steviger en afsluitbaar. Lang gezocht maar niks naar mijn zin of veel te duur.
Nou... dan maak ik ze zelf wel hoor, :P ik ben wat houten plaatjes en plooibaar hout gaan halen en in elkaar gezet..
full


Met een laagje epoxy 2k lak erop
full


Daarna heb ik er twee lagen glasvezel op gedaan met epoxyhars, hier geen foto's van... |( topdeel heb ik erafgezaagd om als deksel te dienen.
Veel schuren, plamuren en gladstrijken en dan had ik dit..
full


Matzwart van de Action, scharniertjes en een paar topkoffers slotjes erin gefrubeld en klaar!
full

full

full


Lekker ruim, afsluitbaar en waterdicht :t

Hout: 60 euro
Glasvezel plus epoxy hars 90 euro
Scharniertje 30 euro
afwerken 40 euro
spuitbussen 20 euro
totaal 240 euro

Klinkt duur maar ze zijn zoals ik ze wou hebben en goedkoper dan nieuw, en natuurlijk de gepaste trots op mezelf die onbetaalbaar is.. O-)

Projectje afgerond, vrouw blij, ikke blij en op naar de volgende.. *O*
 
toch niet een HAAR fohn?
die is niet warm genoeg.
fohn die je in stelt op 90 graden.
maar je hebt er af :+


_O- nee natuurlijk niet.

Bij mij liet de sticker los van de lijm. Dus sticker ging eraf maar de lijmstrook bleef op veel plaatsen keurig zitten. :?
Heb meerdere dingen geprobeerd. Maar de lijm was te goed gehecht denk ik. Ik heb het ook wat warmer geprobeerd maar dat hielp ook niet. Dan brak de sticker weer omdat hij iets te zacht werdt. Lijm verwijderen koste de meeste tijd. Maar het voorwiel ging veel sneller. Achterwiel wat meer dingen geprobeerd wat tijd koste.
 
Vandaag maar even de USB aansluiting wat gebruiksvriendelijker gemaakt.
Ziet er nu schematisch zo uit:
12v plug met stuurknop -> 2 poort USB lader (2.4A) -> 4 poort USB hub met schakelaars

Heb nu in totaal 5 usb poorten :)
Goed voor 2 camera's, 1 smartphone, 1 Sena SR10 en 1 lege poort voor evt. de powerbank op aan te sluiten. *D

AWQFtTA.jpg
 
Kleppen gechecked en opnieuw ingesteld. Klotegarage zou de klepspeling hebben gecontroleerd bij de grote beurt. Rara hoe kan het dat de intake kleppen op 0.25 stonden ipv 0.10 en de exhaust kleppen op 0.2 ipv 0.15, monteur met oogproblemen zeker....
Maar goed, na 3 uur zwoegen is het me gelukt alles fatsoenlijk af te stellen (was de eerste keer ooit, dus moest alles opzoeken). Nu ik weet hoe het werkt zal de volgende keer een half uurtje werk zijn. Wel heerlijk dat de cilinders van guzzis zo mooi uitsteken :)

Hij startte nadien ook nog, en klinkt wat minder lawaaierig. Ga er dus maar vanuit dat ik het goed gedaan heb _O-
 
Laatst bewerkt:
Sena SR10 gemonteerd op een quick disconnect "gadget rail" :)

Stukje tochtdrempel, een ripoff gopro mount, en dan zijn we al klaar :)

Normale rondrijmodus:
xmqkkbyh.jpg

"Toeren met vader" modus:
gEXV2mth.jpg

Close-up:
LrYueEYh.jpg


Makkelijker op te bergen dan alles apart loshalen en weer vastklikken, scheelt een boel tijd, wat dus meer toeren betekend :]
 
En vandaag een paar chinese hendels gemonteerd. Voelen heel solide aan, maar hopen dat ze niet snel buigen :')
 
Vandaag eindelijk mijn winterprojectje af kunnen ronden... mijn zadeltassen waren/zijn versleten dus er moest wat nieuws komen, dit keer steviger en afsluitbaar. Lang gezocht maar niks naar mijn zin of veel te duur.
Nou... dan maak ik ze zelf wel hoor, :P ik ben wat houten plaatjes en plooibaar hout gaan halen en in elkaar gezet..
[afbeelding]

Met een laagje epoxy 2k lak erop
[afbeelding]

Daarna heb ik er twee lagen glasvezel op gedaan met epoxyhars, hier geen foto's van... |( topdeel heb ik erafgezaagd om als deksel te dienen.
Veel schuren, plamuren en gladstrijken en dan had ik dit..
[afbeelding]

Matzwart van de Action, scharniertjes en een paar topkoffers slotjes erin gefrubeld en klaar!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Lekker ruim, afsluitbaar en waterdicht :t

Hout: 60 euro
Glasvezel plus epoxy hars 90 euro
Scharniertje 30 euro
afwerken 40 euro
spuitbussen 20 euro
totaal 240 euro

Klinkt duur maar ze zijn zoals ik ze wou hebben en goedkoper dan nieuw, en natuurlijk de gepaste trots op mezelf die onbetaalbaar is.. O-)

Projectje afgerond, vrouw blij, ikke blij en op naar de volgende.. *O*
Wow wat een project, netjes hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan