Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

IMAG9931.thumb.jpg.a997469aa73a6f7ab0fffa133c86cbde.jpg




IMAG9945.thumb.jpg.10c5c7abc60f293fd4e45e6e21c9dde1.jpg


Viva de ACTION!!!!
 
ik bedoel dat tie aan gewicht een stuk lichter is :Y
Bespaar daar dan niet op en ga voor een duurdere lithium ijzerfosfaat accu.
Dat is een chemisch stabielere samenstelling en is ook ongevoelig voor diepontladen, nadeel is wel dat de capaciteit net iets lager is.
 
Accu teruggezet, nieuwe banden laten monteren en de eerste km-ers dit jaar gereden. Eindelijk... de grijns op mijn gezicht zit er nog.

Ik had de motor afgelopen weekend al klaargemaakt, maar ben er gisteren ook voor het eerst weer echt op uit geweest.
Die grijns herken ik heel goed! :]
 
61 jaar oud is de Norton en sinds zomer 2017 had hij niet meer gelopen. Nieuwe accu's er in gezet, starten en lopen alsof hij gisteren nog heeft geleefd. En dat geluid is zo heerlijk, maar nog niet gereden, dat gaat gebeuren als het weer wat beter is dan vandaag.
 
De TDM 900 die ik had gekocht als vervanger van mijn Fazer 600 is gisteren afgeleverd en daar heb ik vandaag wat dingetjes in- en opgezet dan wel afgehaald.

- Handvatverwarming gemonteerd en bedrading weggewerkt
- Handkappen verwijderd (ik vind die erg lelijk, maar wellicht is het volgende winter wel nuttig)
- Bevestiging van de Tomtom overgezet
- Accu van de Fazer overgezet (zag dat er een Landport van onbekende leeftijd in de TDM zat, terwijl ik voor de Fazer ik december een nieuwe Exide had gekocht)

Mee eens....binnenkort schuur ik dat er af want ben niet zo van de reclamefratsen...
Bovendien heb ik er ook niet om gevraagd : had de opdracht gegeven om er nieuwe banden onder te zetten en verder niks.

Sticker op de toerenteller ivm nieuwe banden heb ik verder geen moeite mee..kreeg bij het ophalen van de motor ook te horen rustig aan te doen de eerste kilometers..

Wat ik wel netjes van ze vond is dat ze me belden mbt ketting en tandwielen : zijn aan vervanging toe.

Gaat binnenkort gebeuren bij de zelfde zaak , mocht hij dan weer mijn kentekenplaathouder vervangen dan zien ze me er niet meer terug.
Kun je niet beter de volgende keer aangeven dat je er niet van gediend bent, in plaats van dat je principes je misschien een (zo te lezen) goede garage 'kosten' ;)
 
Laatst bewerkt:
gisteren de accu weer in de brommer gezet ik had hem een poosje warm laten draaien
ik wist dat tie niet zo best meer was
van morgen draaide hij hem al niet zo makkelijk meer rond dus er moet een nieuwe in
nou zit ik te denken aan zo iets is een stukkie lichter of is het beter wat er in zat er weer in te zetten[afbeelding]
Ik heb zoiets vorig jaar via MLM Parts gekocht.. laatste rit in september..
Motor stond werkeloos zonder enige aandacht .. dinsdag gestart en 100%. :}
Mijn motor staat gewoon buiten en heeft aardig wat vrieskoude gehad.

Die dingen hebben totaal geen onderhoud nodig, nagenoeg geen zelfontlading en het is dus betrouwbaar.
Topspul. *O*

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zoiets vorig jaar via MLM Parts gekocht.. laatste rit in september..
Motor stond werkeloos zonder enige aandacht .. dinsdag gestart en 100%. :}
Mijn motor staat gewoon buiten en heeft aardig wat vrieskoude gehad.

Die dingen hebben totaal geen onderhoud nodig, nagenoeg geen zelfontlading en het is dus betrouwbaar.
Topspul. *O*

[afbeelding]

ja het lijkt mij ook top spul en lekker licht
klopt het ook dat je hem niet kan laden
met deze druppelaar
 
Speling in gaskabel bijgesteld vanwege de handvatverwarming, rijdt weer super. Ook ff afgespoten, siliconenspray erop en ketting ff gesmeerd. Staat weer te glanzen :)
 
Mensen... leer nou eens het verschil tussen een druppellader en een conditielader.
Een druppellader laadt constant een beetje wat bij langer gebruik je accu sloopt, een conditielader simuleert normaal gebruik wat in theorie de levensduur moet verlengen wanneer je vaak langer stilstaat. De praktijk blijkt trouwens vaak anders maar dat is een ander verhaal.
 
Het lijkt jouw terecht dat men de kentekenplaat houder omwisselt ???
En welke waarschuwing moet ik daar achter zien dan...... :}

Wellicht was er wel 1 van de klemmetjes (opstaande randje) stuk, scheurtje erin.
Als je je eraan irriteert ben je stom dat je het niet meld!
Of verhuis jij ook gewoon maar als je je irriteert aan je buurman?

Wij bewaren houders altijd even voor het geval dat..
 
drup laaier is niet nodig als het goed is. Tenzij er ergens stroom wegloopt, door bijvoorbeeld lampje dat aan blijft, zal de accu makkelijk de hele winter vol blijven.
In principe is het een accu zoals in je telefoon of laptop.

En antwoord op je vraag. Fabrikant geeft aan of lader geschikt is. In jou geval gok ik van niet.


Aan de andere kant is mijn jaren 70 laadsysteem misschien ook wel niet optimaal voor zo'n accu. En gaat toch al paar jaartjes goed nu. En na aantal maanden stil staan zonder drupdoos ook prima en vlot te starten.
 
Mensen... leer nou eens het verschil tussen een druppellader en een conditielader.
Een druppellader laadt constant een beetje wat bij langer gebruik je accu sloopt, een conditielader simuleert normaal gebruik wat in theorie de levensduur moet verlengen wanneer je vaak langer stilstaat. De praktijk blijkt trouwens vaak anders maar dat is een ander verhaal.

ja dat dit een druppelaar is dat weet ik ook
die kon in de winter op mijn accu
maar die kan niet op die lithium accu
klopt het dat daar een speciale lithium lader voor is
 
Kun je niet beter de volgende keer aangeven dat je er niet van gediend bent, in plaats van dat je principes je misschien een (zo te lezen) goede garage 'kosten' ;)

Ik heb het spul er afgepeuterd...zelfs op het voorspatbord trof ik iets aan wat er eerst niet op zat..lijkt me dan duidelijk zat dat ik daar niet om zit te springen....
Tzt krijgt 'ie een nieuwe ketting + tandwielen en dat kan dan samen met de gloednieuwe banden zo'n 20.000 km mee..
Verder heb ik nog meer onderhoudsplannen maar dat doe ik dan zelf :
Nieuwe olie + filter , verse bougie's en de achterrem eens nakijken : die piept irritant...
 
Ome Joop.................... heeft u ook stickers???






:+





IMAG0031.thumb.jpg.dabada26d5695252539f4432e873e984.jpg






IMAG0037.thumb.jpg.e58386059471d420a8568a839a346bdd.jpg


Chinees kuipwerk met stickers al onder de blanke lak, dus up close zie je wel wat reliëf...

IMAG0039.thumb.jpg.20cfd01d60b78ba969e918967d00219c.jpg
 
Ook een vfr heeft af en toe liefde nodig...

Een andere brandstofpomp erin gezet, de oude deed het niet echt lekker meer.
Startmotor eraf gehad, zat vast. Raar genoeg zat er een steentje (?!?) in.
En toen ook maar meteen het luchtfilter gereinigd en de bougies vervangen.

Lekker avondje sleutelen weer. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan