Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Even de X-11 een beetje onder handen genomen.

Nieuwe spanningsregelaar gemonteerd
Givi top en zijkofferrek gemonteerd
Originele dempers gemonteerd
Voorbereidingen getroffen voor een hugger met osco smeersysteem.
 
Afgelopen dinsdag even een blokje wezen rijden op mijn VFR uit 2002 en bij thuiskomst ontdekt dat de rechter koplamp niet meer brandt. Vanochtend dacht ik daar even heel simpel een nieuwe H4 in te knoeien... Dat bleek nog even lastiger dan gedacht. Het was niet mijn bedoeling de halve kuip eraf te slopen, maar veel ruimte was er ook niet. Eerst een half uur geprobeerd de stekker van lamp te krijgen in de toch al beperkte ruimte, beetje ruzie gemaakt met de hogere machten en toen ontdekt dat er op de zijkant van de stekker ontgrendellipjes zitten die je in moet drukken voor de boel eraf kan. Daarna in 5 minuten de zaak gepiept, maar wel de hele dag met ontvelde flerken rond gelopen.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend voor ik naar werk ging de handkappen even snel weer gemonteerd. Lekker die Chinese hvv én handkappen. Weer wordt weer beter maar toch wel lekker in de ochtend :)
 
Nieuwe ketting en tandwielen gemonteerd!
full
 
Remvloeistof vervangen. Nu ben ik alleen nog niet tevreden over de remdruk na het ontluchten. Heb hem nu weggezet met de remhendel ingeknepen. Als het na een nachtje nog niet naar behoren is nog maar eens gaan ontluchten... zal hier of daar nog wel een belletje verstopt zitten dan denk ik B|
 
Nieuwe vorkkeringen,olie,stofringen &
nieuw inlaatrubber gemonteerd.
 
:^ Voor het vallen van de avond 'voor de motor' de steeg minder glad gemaakt. :P

[afbeelding]

(Hier halverwege de steeg, de rest dus in de rug..)

Superbelangrijke klus!!!!
:+
Tipje; pak een paar liter azijn, gooi dat in een gieter met eenzelfde hoeveelheid kraanwater en gooi dat over het pad. Dan blijft de boel weer een jaartje mosvrij. Die zooi kan spekglad zijn en stevig schoonboenen zorgt er alleen maar voor dat 't heel snel weer terug komt.
 
1:1 zoutzuur met water.
Binnen 10 minuten alles dood. Volgende dag met een harde bezem veeg je alles de moeder 👌
 
Laatst bewerkt:
1:1 zoutzuur met water.
Binnen 10 minuten alles dood. Volgende dag met een harde bezem veeg je alles de moeder 👌
Klinkt rigoureus, dus waarom niet? :+
Met azijn kun je echter ook een dag later zo alles wegvegen en een liter haal je voor 30ct bij de supermarkt. Zoutzuur is toch snel 15x duurder. :P
 
Ik betaal graag extra in ruil voor direct resultaat

Ontopic,
Tevens heb ik een revisie setje gemonteerd aan de koppelingskant op het stuur. (Hydraulisch dat is)
 
Bij een CASTROL SP hoort een rood spatbord; goedkoop OEM kunnen scoren in Duitsland.

Goedkoop want:
IMAG0322.thumb.jpg.ca0836aa182cc73c53471eab9e2d8baa.jpg




Maar..... ik gooi nooit wat weg, ook dit stuk dat ik jaaaaaaren geleden uit een RC36 kuip gezaagd had
IMAG0326.thumb.jpg.f959b6e925cadbacd2a19e50c15c2381.jpg




IMAG0329.thumb.jpg.47dcd87af6b5914009a60da400d6891b.jpg



"I DREMEL, therefor I am...."
IMAG0330.thumb.jpg.fe1fb00639ac67012dc8d8b2538a01ec.jpg



IMAG0331.thumb.jpg.a605fb181872a4114302bcfae9767bb7.jpg




IMAG0354.thumb.jpg.e993579149627d4346f64363c4efedf8.jpg


..
 
Ik ben groen dus ben vandaag begonnen met eens uitzoeken hoe ik mijn ketting schoonmaak en invet; gedaan, en heb de banden op spanning gebracht nu er weer op gereden gaat worden. Wat ik sowieso vh weekend nog moet doen is kijken waarom mijn knipperlicht raar doet en dat fixen.
 
Rekening betaald

Bandenset/kettingset/bougies/remblokken/verse olie en filter, genoeg dacht ik zo.
 
De voorste kappen vervangen met de kappen van een jonger model wat minder verkleurd was, de linker en rechter xenon lamp ( en ballast ) verwisselt zodat de lamp met de minste branduren nu een paar jaar de meeste last mag dragen, een nieuwe set knoppen voor de verlichting gemonteerd zodat ik de xenon overdag uit kan laten, en zoveel mogelijk stekkers losgemaakt en schoongemaakt van kalkaanslag/roest, en als laatste goed gewassen. 14 jaar oud en bijna een ton op de teller... ik ben niet ontevreden!

cbf-april.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe Hagon schokbrekers besteld en gemonteerd *O* zal een stuk beter rijden in plaats van de originele uit 1987... :X
Het stemmig zwart vinnik wel mooi staan, de originele waren volledig chroom

full



Groet Rucarodi...
 
Koplamp vervangen door een gamma geval en kentekenplaatverlichtingslampje vervangen, volgende komt een nieuw set van Philips erin. De VFR heeft 2 dim en 2 groot armaturen en vervang ze nl per paar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan