Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Zeker weten???






attachment.php



Ik zou zeggen
"bedankt, maar nee bedankt".... :-0
 
Tank teruggekregen van de lasser, zoals het er naar uitziet is ie nu eindelijk lekvrij. Deze gemonteerd en de rest van de kuipen erop gemonteerd.
Morgen een banjoboutje fixen zodat de underslung achterrem gemonteerd kan worden. Ook gaan morgen de kuipbouten vervangen worden door zwarte boutjes van pro-bolt :)
 
Oké, gister en vandaag:
-Kuip eraf
-radiator leeg en weg geklapt.
-olie eruit
-bougies
-K&N schoon en ingespoten.
-klepspeling gecontroleerd
-benzinetank eraf

Maw, bezig met grote beurt.
 
Een volsynthetische Shell olie in mijn G310R afgevuld. :o :o
De Action heeft helaas geen 20W50.. -O-

"Gas to oil" :?

full

full


En de niet passende crashbobbines voor mijn S1000R op de G310R gezet. :P

full
 
Laatst bewerkt:


A revolutionary process
Turning Natural Gas into a crystal-clear base oil

1. Gasification
Methane from natural gas reacts with pure oxygen to produce synthesis gas

2. Synthesis
Synthesis gas is fed through a reactor and converted to a liquid called syncrude

3. Hydrocracking
Syncrude is fed into a hydrocracker to break down molecules and form new ones

4. GTL Products
The new molecules are distilled into GTL products, including PurePlus base oils

Bron
 
Een volsynthetische Shell olie in mijn G310R afgevuld. :o :o
De Action heeft helaas geen 20W50.. -O-

"Gas to oil" :?

Shell heeft een megalomane fabriek in Qatar neergezet waar ze door middel van het Fisscher Tropps-proces aardgas (korte/kleine koolwaterstoffen) op extreem grote schaal chemisch-katalytisch omzetten in langere ketens/grotere moleculen. Dit is de bekende Pearl GTL-fabriek Pearl GTL

Waarom Qatar? Dat land ligt bovenop de grootste gasbel ter wereld, alleen er wonen vrij weinig mensen en ze hebben daar ook niet vaak de kachel aan ;) als je dan toch wat geld wil verdienen heb je naast GTL nog meer opties: in een pijplijn stoppen of heel diep afkoelen en per schip vervoeren.

De oliën die je met dat proces maakt zijn ontzettend puur en daarom uitstekend geschikt als hoogwaardige grondstof voor hoogwaardige producten, dus kun je er beter motorolie van maken dan het in de fik te steken. Doordat de schaalgrootte van Pearl zo groot is, is de kostprijs voor Shell heel erg laag en kunnen ze goedkoop synthetische motorolie verkopen. Het zal me ook weinig verbazen als Shell hun grondstoffen verkoopt aan andere bekende oliemengers.
 
Geklust aan de FZ6 vanmiddag.

- Standaard halogeen lampjes aan de voorkant vervangen voor meer licht opbrengende van Osram.
- Heldere richtingaanwijzer glaasjes gemonteerd met oranje bolletjes.
- Handvatverwarming verwijderd en nieuwe Barracuda handvatten gemonteerd.

Nu alleen nog een MF-sticker plakken, maar die is besteld :)
 
Oké, gister en vandaag:
-Kuip eraf
-radiator leeg en weg geklapt.
-olie eruit
-bougies
-K&N schoon en ingespoten.
-klepspeling gecontroleerd
-benzinetank eraf

Maw, bezig met grote beurt.

smeerolie, koelvloeistof, filters, bougies, remolie vervangen. Hele handel weer terug en proefrit naar tevredenheid.

Hij is er weer klaar voor!
 
proefrit gemaakt met de SP1 na monteren 2de hands cilinderkop
loopt als een zonnetje....nu nog vertrouwen in mijn kop krijgen ;)
 
Vandaag een dagje lekker aan het sleutelen geweest aan m'n vfr.
Nieuwe ketting en tandwielen gemonteerd.
Gehele (hydraulische)koppelingsysteem gereviseerd.
Remvloeistof vervangen. Gecombineerd remsysteem, dus best een werkje.
Bougies vervangen.
Olie en oliefilter vervangen.
 
Rondje gereden en voor de hitte thuis, zojuist na het eten gewassen en afgedroogd....en nu kan hij de garage in.

TT Rider vanmiddag eraf gehaald en geconstateerd dat mijn Dock/motorhouder stuk is...ondertussen op MP eentje voor 3 tientjes gekocht.
 
helemaal niks
ik was nog te beroerd om hem uit te laten
effe met de vrouw een stukje wezen trappen
daar was het beter weer voor dan in het pak te springen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan