Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Laadpoortje gemaakt, nu hoeft het zadel er niet altijd af. (ja ik weet, van Optimate bestaan er zo van die SAE adapters, maar dat kost teveel!)
qS7DxIg.jpg


Heb nog een paar van die connectors over, kosten geen drol bij ali :)
 
Vandaag even met de MT bezig geweest. Nieuwe radiateur cover gemonteerd, bevestigingspunten staken iets te ver uit, maar gemonteerd zit ie netjes. In ieder geval stuk netter/minder aanwezig dan de oude :)

Oud:
DSC_0023.JPG


Nieuw:
DSC_0024.JPG


Ook het achterspatbord verlengstuk gemonteerd, sluit mooi aan en ziet er netjes uit :)

Oem:
DSC_0027.JPG


Met verlenger:
DSC_0028.JPG

DSC_0029.JPG


Ook nog een feauteautje van de nieuwe achterrempot houder en framebuis afwerkdoppen... :)
DSC_0027.JPG

DSC_0025.JPG


Alleen nog zwarte staalomvlochten remleidingen, maar we zijn weer lekker bezig geweest *D
DSC_0030.JPG
 
Laadpoortje gemaakt, nu hoeft het zadel er niet altijd af. (ja ik weet, van Optimate bestaan er zo van die SAE adapters, maar dat kost teveel!)
qS7DxIg.jpg


Heb nog een paar van die connectors over, kosten geen drol bij ali :)
Het is natuurlijk ook niet echt waterdicht. Dat hield mij persoonlijk tegen.
Je dempers zien er trouwens nog steeds goed uit. :9
 
@Worldbeater als je er een losse connector op zet is ie wel waterdicht genoeg, en thanks, ze blijven inderdaad lekker schijnen *D

@Ghetto Bassie Lekker bezig :Y moet ook wel zelf eens upgraden naar staalomvlochten remleidingen, alleen is het een beetje duur (zo'n 312€) en moet het dan ook nog zelf inbouwen. Met die C-ABS is het ook wel een hels karwij dan :+
 
@Worldbeater als je er een losse connector op zet is ie wel waterdicht genoeg, en thanks, ze blijven inderdaad lekker schijnen *D

@Ghetto Bassie Lekker bezig :Y moet ook wel zelf eens upgraden naar staalomvlochten remleidingen, alleen is het een beetje duur (zo'n 312€) en moet het dan ook nog zelf inbouwen. Met die C-ABS is het ook wel een hels karwij dan :+
Ja precies, ik zou het dan ook wel laten doen. Prijzen zijn voor normale remleidingen rond de €150, met ABS zijn die krengen een flink stuk duurder... :/
 
Inches in plaats van centimeters?
Dat zou wel exact kloppen ja. _O- :}
Er staat me iets bij dat ik diverse sites heb vergeleken, maar het geboden waar te klein vond voor de prijs. :X

Vorig jaar heb ik e.a. nog direct opgemeten bij thuiskomst in het donker. Maar niet goed toegepast.


Nu nog even op de site van Stickerland kijken hoe dit kon gebeuren.
Ik wijt het aan een slecht kortetermijngeheugen na mijn ongeluk. :+
(Komt soms na enige tijd wel weer terug)
 
Bougies vervangen, wat een vervelend werkje. Moet de tank eraf :')
Hier een piccie van 1 van de 4 bougies:
ZjTVc7m.jpg

Beetje vettige substantie erop, maar is geen olie als ik er aan ruik.
Alles schoon, ook geen sludge in olie/filter (al vorige keer nagekeken), dus zal wel normale slijtage zijn zeker?

Is ook mijn valentijns cadeautje voor mijn fietsiewietsie :+
 
Er zit toch juist Iridium in zodat je maar eens in de hondervijftig jaar bougies hoeft te vervangen? Ik zou het gelijk met kleppenstellen doen.
 
Zou niet weten hoe lang die iridium dingen meegaan, maar nieuw kosten ze hetzelfde als hun gewicht in goud :+
Kleppen stellen wil ik nog laten doen, maar deze zijn lekker goedkoop geweest. Had er 60€/4st. voor betaald i.p.v. de originele prijs van +-40€/stuk, dus waarom niet? :)
 
Zou niet weten hoe lang die iridium dingen meegaan, maar nieuw kosten ze hetzelfde als hun gewicht in goud :+
Kleppen stellen wil ik nog laten doen, maar deze zijn lekker goedkoop geweest. Had er 60€/4st. voor betaald i.p.v. de originele prijs van +-40€/stuk, dus waarom niet? :)
60euro per stuks, zijn die iridium-exemplaren zo duur tegenwoordig? Tssssss, dan laat ik de mijne voorlopig nog maar zitten, en vervang ik ze wel bij het eerstvolgende klepstellen :+
 
Er zit toch juist Iridium in zodat je maar eens in de hondervijftig jaar bougies hoeft te vervangen? Ik zou het gelijk met kleppenstellen doen.
En ze zijn alleen maar lastiger bij oudere motorfietsen.
Enorm gevoelig voor teveel benzine en/of net niet aanslaan - zijn ze nat en dat komt lastig weer in orde. :)
De vonk is letterlijk ALLES of niet. :+
 
Ik heb mijn zijspan weer aan de motor gehangen vandaag.
Straks een lekker stukje toeren en zondag met de kleine meid in de bak naar de Motorbeurs.
 
Zijn er mensen met die al eens zelf thuis een tank hebben gewrapped ?

Nog geen tank gedaan, maar wel mijn koplampen gewrapped. Houd rekening dat je een stuk nodig hebt om te oefenen wat daarna opnieuw moet.
Je kunt droog of nat plakken. Ik heb ze met water geplakt en dan het water er stukje voor stukje onderuit duwen.

Voordeel van nat: je kunt wat makkelijker de boel weer lostrekken en opnieuw doen. (wat je als beginner zeker gaat krijgen)
Nadeel van nat: het plakt niet direct heel vast en blijft dus vooral op gebogen delen niet gelijk goed zitten zonder dat je het laat drogen.

Een tank heeft veel rondingen en dan is denk ik de droge plaktechniek slimmer om te doen, maar als het je eerste keer is zal het niet gelijk goed gaan.

Je zult sowieso iets van een heat gun nodig hebben om het vinyl op te warmen zodat je het kunt rekken.
 
De eerste rit van het jaar op deze, dus woensdag even alle standaard dingen nagelopen en de ketting wederom gesmeerd. :P

DSC_1772.jpg


12 uur van huis geweest. :] (Meer revalidatie dan rijden, maar rijden is ook therapie :+ )

De leren raceoverall was wel koud om tien uur in de avond. :')
 
Mooie motor world damn!!

Ik dacht laat ik ook eens even het eerste rondje maken vandaag, als een kind zo blij met het mooie weer rij ik met mn spullen in de auto naar de oma van mijn vrouw waar de motor staat, kom heel blij binnen en zeg; Hey ik kom even motor halen om een rondje te rijden...

waarop ze vraagt:

Heb je de accu meegenomen........?

Die was dus nog thuis;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan