Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Vandaag olie en oliefilter op de GSX 650F vervangen en naar Jos Smit motoren in Haarlem gereden om kettingset te laten vervangen.

Met de Speed zojuist bij Motor Mike in Bleiswijk geweest om m'n voorband te laten vervangen (Metzler Racetec K3), zodat de voor- een achterband nu van hetzelfde merk en type zijn. Hij gaf aan dat mij remblokken voor er ook aan zitten te komen en de remcylinders weer gangbaar gemaakt moesten worden.
Ik wil dit graag zelf doen, maar nog nooit eerder gedaan... Is er wellicht iemand (liefst in de buurt van Utrecht) die het samen met mij zou willen doen? Graag even PM dan. :)
 
Laatst bewerkt:

Bijlagen

  • IMG_20190215_100733.jpg
    IMG_20190215_100733.jpg
    160,6 KB · Weergaven: 17
Naar buiten gedrukt, starten, lopen en rijden...sind november in de stalling en vanmiddag gepakt. Ondanks alle topics mbt accu en benzine problemen hier zostraks niks van gemerkt.Bekijk bijlage 1355169Bekijk bijlage 1355170

LEFGOZER! aan de tankdopopening te zien was het echt kiele kiele hoor! :P
Hier was het hetzelfde verhaal, ik had wel de banden voor het stilzetten op 2,6-2,7 voor en achter gezet. Nu stonden netjes op 2,4 voor en 2,6 achter :)
 
Laatst bewerkt:
Ik had de banden op 1,7 voor en 2,1 achter dus ff met de elektrische pomp op spanning gebracht...en heb ze een tikkeltje harder gezet ....2,6 en 2,8.
 
Koplampbescherming op mijn v strom geplaatst
 

Bijlagen

  • IMG_20190221_171953_BURST001_COVER.jpg
    IMG_20190221_171953_BURST001_COVER.jpg
    153,8 KB · Weergaven: 6
Ik vind jouw avatar ernstig misleidend B|


Nu heb je mijn interesse gewekt. Hoe ziet zoiets eruit?
Ben te lui om hem aan te passen....

En de pomp; toen ik jarengeleden 50 eurocent voor ‘lucht’ moest betalen heb ik een elektrische pomp zelf eens aangeschaft via Conrad. Ding gebruik ik hier al jaren, lekker op mijn gemak op de oprit ff de banden oppompen van mijn ‘rijdend materieel’.


BFC03C64-62C6-4349-9956-75E2FAF47A61.jpeg
 
Kan, maar met ingebouwde meter vind ik hem gemakkelijk. Bovendien als je bij de pomp komt dan heb ik vaak dat zo’n luie donder zijn auto bij de luchtpompinstallatie parkeert om eten/drinken etc te gaan halen ipv ff verderop te parkeren....:+

Bovendien, ik krijg vaak van de buurkinderen hulp...krukje erbij en uitleg van mij....gezellig toch.....:}
 
En de pomp; toen ik jarengeleden 50 eurocent voor ‘lucht’ moest betalen heb ik een elektrische pomp zelf eens aangeschaft via Conrad. Ding gebruik ik hier al jaren, lekker op mijn gemak op de oprit ff de banden oppompen van mijn ‘rijdend materieel’.
Bedankt. Even snel op aliexpress gekeken en staat soortgelijks bij.

Man man man. Neem gewoon een fietspomp dat werkt ook prima. Stelletje luie donders allemaal.
Lui is het probleem niet. Ik zoek 'iets' waar een redelijk nauwkeurige meter op zit waarmee ik de banden op kan pompen. Je moet wat.
Op mijn hema fietspomp zit geen meter. En de meter op mijn bouwmarkt voetpomp is te onnnauwkeurig.
 
Tankvlotter die vast zit? Aangezien hij aangeeft dat hij op reserve staat?
 
Bedankt. Even snel op aliexpress gekeken en staat soortgelijks bij.


Lui is het probleem niet. Ik zoek 'iets' waar een redelijk nauwkeurige meter op zit waarmee ik de banden op kan pompen. Je moet wat.
Op mijn hema fietspomp zit geen meter. En de meter op mijn bouwmarkt voetpomp is te onnnauwkeurig.

Hehe, zo serieus was mijn post niet hoor. Ik heb overigens bij de Halfords ooit een fietspomp met drukmeter gekocht en die is gewoon accuraat. Ooit vergeleken met een tweetal andere meters. Plus, het ziet er komisch uit als iemand zijn motorband oppompt met een fietspomp. :9
 
Om bijna middernacht zijn we nog steeds bezig met knutselen ja!
Mistte toch mijn topkoffer, dus heb ik het montagesysteem gemodificeerd, nu is het niet meer nodig om de passagierssteunen te gebruiken :)
MQoANo3.jpg


Ziet er al wat beter uit al zeg ik het zelf. Poten ook afgedicht met de originele dopjes die Givi erop heeft gezet :)
En nu ook bezig met het hitteschild opnieuw te spuiten nadat ik er remvloeistof op had gemorst.
 
Volgens mij hebben wij het zelfde type motor.

Geen idee, hij liep even op 1000toeren en viel toen weer uit.

Klopt ik heb ook een 600f4i. Echter nog niet aan gesleuteld, dus qua techniek houdt het op bij mijn automotive kennis 8)7
 
We hebben ook de zelfde kleurstelling.
Ik ga het zo nog een keer proberen anders moet ik toch de tank er af halen.
Ik had een tijd de 600s en dacht dat mijn jets vies waren, maar het bleek uiteindelijk de sensor te zijn die mijn snelheidsmeter en odometer aanstuurt. Daardoor viel de motor op een gegeven moment vanzelf uit. Ook bij stationair draaien. (Heb je toevallig dat je snelheidsmeter weleens uitvalt?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan