Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Voorvorkkeeringen en banden van de 1000 vervangen, ketting gesmeerd
Waterpomp keerring van de RD250LC vervangen, maar da's nog niet klaar
 
Gisteren even door de polders in Dordt gereden, dus beide motoren waren helemaal goor. Vanochtend dus maar even grondig schoongemaakt. Ik was bijna vergeten dat ik witte wheelstriping heb... 😋
 
Voor straks op het programma: een kerkhof vol aan vliegjes en ander vliegend grut verwijderen na ritje van gisteren...ik merk dat deze erg actief worden in de avonduren.
 
Een nieuw achterband op t "nieuwe" hok gegooid en t ding is een beetje schoongemaakt ,hij ziet er weer toonbaar uit.
20190617_130904.jpg
 
NTV in elkaar gezet voor zover het nodig was.
Had de navi eraf gehaald dus tank moest terug erop , wat kappen werk , wind scherm erop en ding gepoetst.
Kwam een koper dus had geen keuze al had ik er weinig zin in
 
Koppeling vervangen. Hoofd gebroken over waarom die niet volledig wil ontkoppelen, dan inval gekregen dat ik mijn hendel nog moest afstellen :')
Dan mijzelf gesneden in mijn duim met een mesje terwijl ik de pakking eraf aan het schrapen was :(

eJ1nlTp.jpg


Sterkere veren er ook in gestoken mocht het zijn dat mijn koppeling slipt :)
 
Voila vorken klaar. (Uitlaatbuizen ook herspoten).

1402477



Carbu steekt er ook weer op.

Wat nog te doen:

Vorken verder monteren
Stuur monteren
Heel de koeling controleren en monteren
Al de benzine leidingen vernieuwen
Voorwiel zwart spuiten
 
Koppeling vervangen. Hoofd gebroken over waarom die niet volledig wil ontkoppelen, dan inval gekregen dat ik mijn hendel nog moest afstellen :')
Dan mijzelf gesneden in mijn duim met een mesje terwijl ik de pakking eraf aan het schrapen was :(

eJ1nlTp.jpg


Sterkere veren er ook in gestoken mocht het zijn dat mijn koppeling slipt :)
De grote koppelingsgod zag dat je met een mesje in je aluminium aan het snijden was en strafte onmiddellijk. :')
Ik zie amper resten op de foto, gewoon een plastic zak onder de binnenkant om e.a. te dekken en een beetje schuurpapier tegen de passingsvlakken om het laatste beetje te verwijderen.

Sterke koppelingsveren vind ik ook wel fijn. Het verschil is meestal niet zo groot.
Maar de originele zijn ondertussen vast niet meer op de oude lengte. :)
 
De grote koppelingsgod zag dat je met een mesje in je aluminium aan het snijden was en strafte onmiddellijk. :')
Ik zie amper resten op de foto, gewoon een plastic zak onder de binnenkant om e.a. te dekken en een beetje schuurpapier tegen de passingsvlakken om het laatste beetje te verwijderen.

Sterke koppelingsveren vind ik ook wel fijn. Het verschil is meestal niet zo groot.
Maar de originele zijn ondertussen vast niet meer op de oude lengte. :)

:') Could be, de koppelingsgod is mij niet gezind :') Alleen is dat de enigste manier geweest om de verharde/verplakte pakking er snel af te krijgen.
De restjes zitten in het koppelingsdeksel. Met een beetje luchtdruk krijg je de kleine restjes er makkelijk af :)
De sterke kopprlingsveren waren eerder een "moeten" dan "willen" aangezien MLMparts de originele niet had. (Ferodo platen, EBC staal, Ferodo veren, Athena pakking)
Schuurpapier niet gebruikt, wel een fijne schuurspons (scotchbrite) en een draadwieltje.
 
Ik had het idee dat mijn koppeling ook wat meer door wilde slippen dan dat me lief was en toen heb ik in de 250 veren gezet voor een 500 (RD)
Dat had ik nooit moeten doen, drama, drama. Alles veel te zwaar en log, ben ik aan andere dingen gaan twijfelen. Drukworm vervangen met behuizing, koppelingskabel vervangen, werd er allemaal niet beter op, ik trok de pezen bijna uit m'n ellebogen en met ontkoppelen kraakte het hele ding.
Resumerend: Alles was nieuw, stalen platen, cushions, beklede platen (alles origineel) dus het moest wel aan de veren liggen Toen ik die RD kocht wás die koppeling nieuw en goed, nu was de koppeling weer helemaal nieuw... Originele veren besteld en met de waterpomprevisie die veren er in gezet en ik heb weer een koppeling als een zeeppompje... Grijpt gewoon aan, slipt niet, ook niet als alle (37 :+ ) pekaas er op gaan...
Voor mij dus nooit meer sterkere veren, ook geen twee...

Een vereiste (van mij) Alles origineel
227-016.jpg


En moet je kijken, je moet toch wel een echte Moron zijn om zulke veren te monteren, de korte zijn origineel, mocht er iemand twijfelen

227-017.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Rob RD Ja als je zo kijkt naar die veren zijn ze bijna dubbel in de lengte! Geen wonder dat je de pezen bijna uit je arm trekt :')
Die van mij zijn een klein beetje stugger en een 2-3tal mm langer maar ontkoppelt nog goed. Zal mijn griptrainers maar weer boven halen :P
Had onlangs met een Ninja 250 gereden, en die koppelinghendel voelde alsof die gewoon gesprongen was. Zo licht is het.
 
Terug
Bovenaan Onderaan