Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Nouja, okee, wellicht werkt het bij jou goed...
Die RD500 veren heb ik er op advies van buitenaf ingezet, iig was dat overkill
 
Gisteravond tussen de buien door even m'n inmiddels-gitzwarte ketting weer blinkend schoon gemaakt. S100 erop, effe tandenpoetsen en afspoelen met de drukspuit.

Kweenie of het tussen m'n oren zit, maar met 'n schoon kettinkje reed 'ie vanochtend toch eigenlijk wel weer een stukje lekkerder.
 
Gisteravond tussen de buien door even m'n inmiddels-gitzwarte ketting weer blinkend schoon gemaakt. S100 erop, effe tandenpoetsen en afspoelen met de drukspuit.

Kweenie of het tussen m'n oren zit, maar met 'n schoon kettinkje reed 'ie vanochtend toch eigenlijk wel weer een stukje lekkerder.
Haha ik vind het ook altijd een heerlijk gezicht een schone ketting, ik maak hem dan ook regelmatig schoon. Ik heb nu die drylube spul gekocht van s100, eens kijken of die mijn velg schoon kan houden.
 
Drylube is leuk zolang er geen nattigheid bijkomt. Anders is de werking direct veel minder tot geen....

Ja dat besef ik me ook echt. Maar mijn motor is absoluut niet voor dagelijks gebruik en ik rij ook enkel en alleen met mooi weer. Dus dat klinkt goed.
 
Drylube gebruik ik jaren, en heel tevreden mee. Achtervelg wordt nu eerder smerig door remstof dan van die zwarte spetters.... :+


En tegen regen geen ervaring, ik rij nauwelijks in de regen....ding van mijn wordt alleen nat van de wasbeurten.

En voor de rest de afgelopen week niets met de motor gedaan, druk met andere bezigheden.
 
Vandaag nieuwe band gemonteerd, andere zat een spijker in.
 

Bijlagen

  • IMG_20190622_111252.jpg
    IMG_20190622_111252.jpg
    157,2 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20190622_173028.jpg
    IMG_20190622_173028.jpg
    124,1 KB · Weergaven: 13
Geprobeerd de 1975er cb400f weer netjes te laten lopen. Kleppen gesteld. Ontsteking bekeken met stroboscoop. Niks aan gedaan, staat niet op de streepjes ivm flink opgeboorde cilinders.
En synchroniseren. Maar ging redelijk vaag dit keer. En af en aan dat één of twee bougies nat waren van de benzine.
Hij liep uiteindelijk wel redelijk. Maar lekke voorpoot piest benzine op m'n band. Dus test ritje nog maar ff niet.
 
Gisteren mijn kapotte radiateur vervangen en koelsysteem proper gemaakt. En betere niveau aanduidingen aangebracht op mijn reservoir want was zeer onduidelijk de standaard markeringen.
 

Bijlagen

  • 20190623_151954.jpg
    20190623_151954.jpg
    89 KB · Weergaven: 9
  • 20190623_152050.jpg
    20190623_152050.jpg
    139,9 KB · Weergaven: 10
  • 20190623_160915.jpg
    20190623_160915.jpg
    103,3 KB · Weergaven: 10
Ben weer een beetje aan het fröbelen geweest, givi monokey koffers waar er geen beugels voor de cb1000r voor gemaakt zijn, ik heb ze in ieder geval niet kunnen vinden, dus zelf maar wat gemaakt.

1ED9A7C0-3EF3-4C5B-9C72-B07464146851.jpeg
213EA085-4886-4C42-AC78-2D9E065CD871.jpeg
E407F2D4-75CE-4C7A-8B98-C687BD24E947.jpeg
C3032B70-A043-417F-80A1-C8DE076FFA84.jpeg
A62463A0-18D6-489E-9372-348468BA2DBE.jpeg
 
Zoals ik het op de foto's zie is het rek inderdaad alleen midden onder de tail met twee bouten bevestigd. Dat zou mijns inziens ook niet voldoende zijn... Dat gaat schudden en dan breekt de boel daar op den duur wel af zou ik me voor kunnen stellen.
 
Halve cm dik en dat hangt aan twee keer m8, ik durf de gok wel te nemen.
Schudden dat valt met koker ook nog wel mee, massief is een ander geval.
Vaak ben je te bang.

0710488B-038C-4E3C-B3EF-7D9FBCDF05D8.jpeg


Voor een weekendje weg hoeft er ook geen wereld aan gewicht in.
 
Ik denk eerlijk gezegd ook meer dat de zwakste schakel het subframe van je motor is, en niet jouw constructie Willem... 😉
 
Hahaha, er komt zelfs een aanhanger aan die punten te hangen.

926E532D-4F35-481E-80A3-72894F19E33F.jpeg


En als op dat subframe tweehonderd kilo aan vlees en botten mag stuiteren dan zal dit allemaal nog best meevallen.
 
Maar op deze foto lijkt het er ook op dat je ook bevestigingen hebt aan het uiteinde van de kokerbuisjes. Vooraan dus. Dan is het sowieso al vele malen sterker door het verband.
Maar dat leek op je eerdere foto's niet zo te zijn bij het kofferrek. Klopt dat?
 
De verticale krachten komen net als bij de koffers voor rekening van twee m8 bouten, de horizontale krachten komen voor rekening van twee andere m8 bouten. De krachten die de aanhanger veroorzaakt zijn veel groter dan die twee koffertjes.
 
De kokers van de kar zijn 40.40.3 mm
De kokers voor de koffertjes zijn 25.25.2 mm
De m8 bouten gaan 30mm het materiaal in.

Als je dat vergelijkt met wat givi zelf gebruikt dan heb ik meer vertrouwen in mijn eigen baksel.
 
Off topic: De nieuwe 'negeer' functie werkt simpel en goed. *O*
Ik kan nu weer dit topic volgen zonder die dump van veel te grote foto's.

On topic: Wat heb ik aan mijn motor gedaan? Toch maar weer aan de lader gehangen -O-

P6230601C.jpg
 
Ja oh die, nieuw met het nieuwe forum... maar daar heb je niks aan, trekt hele topics uit zijn verband... maar okee, als je er happy van wordt :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan