Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Daarnet deeltje 2 een beste cleaning gegeven, de set is nu weer lekker fris *D
1408167
 
Kleinigheidje.. kwam met opruimen toevallig een alu zwarte ring tegen, ooit van een bar-end spiegel.

De huidige ring is lelijk. :P

DSC_1993.jpg


DSC_2002.jpg


Kwam ook nog een titanium bout tegen, die ik dacht die gelijk op de pek van de hele lange imbus te zetten, maar is net 10 mm te kort.
Nu dus even een andere bout bestellen, en als het zwart titanium gaat worden ook gelijk de bijbehorende moer. :Y

Geen (boeiende :+ ) foto verder door een heerlijke regenbui. :P
 
Ketting gesmeerd en gebeld naar de dealert, hopelijk komt deze week mijn tailtidy binnen. (en de rest van mijn zooi :+ )
 
Eventjes gemaild naar de dealer om mijn remleidingen te vervangen naar staalomvlochten. Ik ben niet zo'n kei in vloeistofdichte verbindingen en remsystemen dus laat ik het door hem doen.
 
Koppelingleiding opgemeten en rommel van achter het voortandwielcover gehaald. Als ik het woog had ik 250 gram aan kettingvet daar in zitten :')
 
Die claxon geeft echt een giga hard geluid! Komt van een Guzzi v1000sp af die ik in de jaren 90 ongeveer een jaar had.
Meest lastig is een plek vinden waar je dat ding kan monteren. Bij de Africatwin niet gevonden, wel dus bij de cb500. I.i.g prima voor deze zomer. Zeker op de snelweg hoor je de originele Honda claxon amper.
 
Die claxon geeft echt een giga hard geluid! Komt van een Guzzi v1000sp af die ik in de jaren 90 ongeveer een jaar had.
Meest lastig is een plek vinden waar je dat ding kan monteren. Bij de Africatwin niet gevonden, wel dus bij de cb500. I.i.g prima voor deze zomer. Zeker op de snelweg hoor je de originele Honda claxon amper.
Toppie, ook maar eens kijken voor zo’n modelletje.... :t
 
Gisteren het WSBK spatbord verder afgezaagd en geschuurd, het afmeten was een pain in the ass, maar het is gelukt.
Honda_VTR1000SPW_in_the_Honda_Collection_Hall.jpeg

_20190707_112352.JPG

DSC_0314.JPG

DSC_0315.JPG

DSC_0317.JPG


De foto's zijn nog van gisteren, maar vandaag nog even de overgang (hoek) van het schuine gedeelte naar de rand bovenop voorzijde lichtjes afgewerkt, die is nu perfect in lijn. Spatbord is nu klaar voor de paintjob :)
 
Hier de ketting gereinigd (wat zware punten in) en met dun maar plakkerig lithiumvet ingespoten. :)

Gelijk een expeditie tandwielkapje. :P

DSC_2044.jpg


Bij het voortandwiel was het blijkbaar ook dringen voor ruimte :P (en alles weer 90.99% schoon).

DSC_2043.jpg DSC_2045.jpg DSC_2046.jpg DSC_2048.jpg
 
Ik heb ook al meerdere keren via Aliexpress remblokjes besteld en tot nu toe nog geen verschil gemerkt met blokjes van de bekende merken.
Ik heb wel eerder blokken voor achter gehad. :Y Voor durfde ik eerst niet aan.
In het verleden wel blauw verkleurde blokken gehad die kort meegingen (Lucas street sinter o.i.d) en/of blokken met een vaag drukpunt.
Deze zijn gewoon goed. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan