Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Luchtfiltertje (mijn prachtig zelfgefabriceerde 😂) geplaatst en begonnen met carburateurs wat af te stellen. Hadden eerder t gasnaaldje al versteld maar hierdoor liep hij alleen nog maar slechter. Nu weer teruggezet en t mengsel wat rijker gezet (zit nu weer luchtfilter in, dus logisch dat hij minder lucht krijgt) en loopt een stuk beter. Komt nu tot de 7500 toeren i.p.v. 6000 😁

7ABD4237-756C-4256-B1FD-D9816377AC6A.jpeg
 
20190805_110427.jpg


Ik heb lekker vrij, dus ik ben eventjes aan het poetsen geslagen. 2 uur later en hij is - al zeg ik het zelf - weer showroom-waardig. Van top tot teen alles gepoetst, verdwaald smeer verwijderd en ketting gereinigd. Bijna zonde om 'm weer smerig te rijden. Maar dat gaan we toch doen!
 
In de voorbije 2-3 dagen een velg ontdaan van verf, en opnieuw gespoten :) Bekijk bijlage 1412287

Gaat moeilijk zonder zandstraalcabine en poedercoating. Nu heb ik er wel iets van 150€ op bespaard :)
Gespoten met een busje velglak van de action ;)

(velg zelf was niet zo duur, als je al bedenkt dat men daar al rap 200+ euries aan uit geeft)
Hoe heb je de verf eraf gehaald? En helemaal kaal, of alleen opruwen en goed ontvetten? Ik wil hetzelfde doen met mijn 2e set velgen.
 
Hoe heb je de verf eraf gehaald? En helemaal kaal, of alleen opruwen en goed ontvetten? Ik wil hetzelfde doen met mijn 2e set velgen.

Volledig gestript tot op het metaal, dan geschuurd, ontvet, geprimered, wetsanden, en spuiten, daarna 3 coats clearcoat :)
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
37 jaar oud knipperlicht relais vervangen
Iets kleiner formaat dan OEM, maar knippers doen het weer.
IMG_20190805_164941-2016x1512.jpg



Oude naar ff open gemaakt om te kijken wat een relais nou eigenlijk is..
IMG_20190805_191208.jpg

En hup de kliko in....
 
Blijft dat wel netjes op de velg randen als de band gemonteerd wordt.

Nee, maar gelukkig moet ik de band maar 1x per 2-3 jaar erop zetten. Toevallig heb ik nog een andere velg liggen die ik in de winter ga gebruiken (en band) dus nu is deze enkel voor de zomer :)
 
Nieuwe tweede-hands tank geplaatst vanwege vuistgrote deuk door val met de motor...
 

Bijlagen

  • EC5E154B-A578-4E00-B10C-789D7536D1B7.png
    EC5E154B-A578-4E00-B10C-789D7536D1B7.png
    87,7 KB · Weergaven: 9
Met aardig wat moeite en tegenslag een kettingset en kettingsmeerssteem gemonteerd.

Smeersysteem is van AliExpress en is (voor het geld) echt een aanrader.
 
Tja, goede vraag! Algehele indruk van de kwaliteit is goed en het liet zich goed installeren en het werkte direct. Geen idee hoe die de tand des tijds verdraagt, maar voor 27 euro leg ik de lat niet zo hoog.
 
HBM != Ali ;)

Fijne shop. Bijna altijd als ik iets nodig heb kom ik daar 't goedkoopst uit. Hebben erg veel. :t
 
Handig he? Dat Ali express. Ik heb ze daar ook vandaan.👍
Zullen vast en zeker via Ali->HBM-machines komen. Maar ik laat me niet de poot uitdraaien bij een dealer.....

Vind eigenlijk dat je die dingen gratis mag krijgen...Koop genoeg bij een dealer, zoals kleding etc....soort klantenbinding met een euro-cent clipje.
 
Ik heb meer assortiment dozen hier, altijd gemakkelijk je eigen voorraad.....kun je anderen ook vaak mee voort helpen incl. mijn eigen kinderen die al jaren geleden uit huis zijn.... ;)

Yep, assortimentsdozen zijn de bom. :t Vroeger bouwde je zo'n assortiment op. Ja hoor, opa spreekt over vroegâh _O- ... maar tegenwoordig koop je gewoon van die dozen. Ringen, rubbers, krimpkousen, van alles wat, verrekte fijn om te hebben liggen.
 
Tja, goede vraag! Algehele indruk van de kwaliteit is goed en het liet zich goed installeren en het werkte direct. Geen idee hoe die de tand des tijds verdraagt, maar voor 27 euro leg ik de lat niet zo hoog.
Heb jij ook zo'n Cobrra look-a-like? Ik had dat dus ook. Bij het uitpakken had ik direct zoiets van: "goh, dit is best mooi spul voor dat geld, valt niet tegen".
Heb hem er nu een tijdje op en heb inderdaad het idee dat het prima zijn werk doet (olie komt op ketting :t). Van het weekend ondergaat de motor even een goede schoonmaakbeurt en wilde ik het geheel nog even wat van dichterbij checken op werking en eventuele slijtage ofzo.
 
Heb jij ook zo'n Cobrra look-a-like? Ik had dat dus ook. Bij het uitpakken had ik direct zoiets van: "goh, dit is best mooi spul voor dat geld, valt niet tegen".
Heb hem er nu een tijdje op en heb inderdaad het idee dat het prima zijn werk doet (olie komt op ketting :t). Van het weekend ondergaat de motor even een goede schoonmaakbeurt en wilde ik het geheel nog even wat van dichterbij checken op werking en eventuele slijtage ofzo.

:^

ben nog een beetje bang voor olie bestendigheid op lange termijn, en wil nog eens iets fabrieken zodat beide kantvan van de ketting gesmeerd worden, nu maar 1 uitstroom opening.
 
:^

ben nog een beetje bang voor olie bestendigheid op lange termijn, en wil nog eens iets fabrieken zodat beide kantvan van de ketting gesmeerd worden, nu maar 1 uitstroom opening.
Wat bedoel je met oliebestendigheid? Die ene uitstroom-opening is toch voldoende, want de olie verspreid vanzelf over de ketting. Ik gebruik trouwens Kroon xs kettingzaagolie besteld bij oliehandel.nl
 
Wat bedoel je met oliebestendigheid? Die ene uitstroom-opening is toch voldoende, want de olie verspreid vanzelf over de ketting. Ik gebruik trouwens Kroon xs kettingzaagolie besteld bij oliehandel.nl

Zitten wat rubber afdichtingen in, en het slangetje zelf is van kunststof. Of die op lange termijn tegen olie bestand zijn moet ik gaan zien.
 
Zitten wat rubber afdichtingen in, en het slangetje zelf is van kunststof. Of die op lange termijn tegen olie bestand zijn moet ik gaan zien.
Dat slangetje is polyurethaan, dus dat gaat wel goed. De afdichtingen gaan we meemaken, maar ik denk dat transmissieolie en kettingzaagolie niet bijzonder agressief zijn vergeleken met andere petrochemische stoffen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan