Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Vandaag het WSBK replica spatbord teruggekregen van de spuiter en gemonteerd. *D
_20190809_200947.JPG

_20190809_200834.JPG
 
Al lang??? die dikke versnellingsbak olie stinkt als de neten en die lucht gaat nergens uit

Uuuh nee pas, tot een paar weken geleden mocht ik gewoon met de spuitbus in de weer.
Tot nu toe niks gemerkt van stinken ofzo, tis wel gewoon nieuw uit de fles he...geen restjes wat al 10 jaar in een bak meegedraaid heeft.
 
Kvs tankje gekit omdat mijn plastic lasnaden niet zo goed zijn en het tankje lek is gegaan.
Toch maar eens kijken op langere termijn naar een vervangtankje die plaats vrij houdt voor mijn valbeugels.
 
Uuuh nee pas, tot een paar weken geleden mocht ik gewoon met de spuitbus in de weer.
Tot nu toe niks gemerkt van stinken ofzo, tis wel gewoon nieuw uit de fles he...geen restjes wat al 10 jaar in een bak meegedraaid heeft.
Nee nieuw ook, mosschien heb je die olie niet maar de dopes die in echte bak en cardanolie zitten stinken zo ontzettend goor, dat merk je heus wel...
 
Nee nieuw ook, mosschien heb je die olie niet maar de dopes die in echte bak en cardanolie zitten stinken zo ontzettend goor, dat merk je heus wel...

Ik zal er nog eens aan snuffelen morgen, tis wel versnellingsbak olie, 80w90 ofzo.
 
Uitlaat eraf gehaald om een gaatje bij de collector te lassen.
Helaas brak een vastgeroest tapeinde van de uitlaat af. Kruipolie erop, moer erop gelast, alsnog geprobeerd los te draaien... En toen brak ie helemaal strak in de kop af B|
Eens kijken of iemand em voor me kan uitboren, laatste x dat k zoiets zelf probeerde was geen succes :+
 
Ik heb tot nu toe:
Led knipperlichten,
Witte led verlichting instrumentenpaneel, 6000k led verlichting koplampen,
Moment of speaking een alipovic monteren 🙈😅

Er staan nog wel een aantal mods op de planning waarvan de eerste grootste mod compleet plastidippen in Diamond Green Pearl gaat worden. Ik doe gelijk hiermee vele kapschroeven, speednuts, versleten schakelaars etc. vernieuwen, want ik wil mijn mp3 gewoon helemaal strak en netjes hebben alsof hij net uit de fabriek komt. Het is mijn enige vervoersmiddel vanwege lichamelijke beperkingen en die moet super netjes zijn zoals ik ook mijn auto's in het verleden heb onderhouden.

Volgende mods komen ook nog in de nabije toekomst:
Achterlichten verbouwen met epoxy,
Koplampen ombouwen lens projector en 1 geheel maken met epoxy,
Drl of angeleyes inbouwen in koplamp,
Andere led knipperlichten en weerstanden plaatsen,
Alarm inbouwen,
Unieke zadelhoes laten maken,
Geïntegreerde telefoonhouder met epoxy ipv huidige zuignap houder.
Ik zal vast nog wel meer dingen verzinnen terwijl ik bezig ben met de rest.
 
Mijn zoon zijn FZR600 heb ik om laten bouwen, Complete Hyperpro streetbox.

De dag ervoor waren er nieuwe banden op gekomen, je weet gewoon niet wat je meemaakt.. Maar dit is door een deskundige gedaan hè!
Zelfs in de regen nodigt de wegliging uit tot uiterst sportief rijgedrag

 
Altijd mooi he, een nieuwe set banden en de vering weer in orde. Binnenkort is mn voorvork aan de beurt, die lijkt sinds 2006 geen onderhoud te hebben gekregen.
 
Een verse set Michelin Anakee’s om de velgen laten lepelen :t
 
Laatst bewerkt:
De voorremmen gingen een beetje irritant aanlopen dus losgehaald en weer gangbaar gemaakt.

Bij de achterrem de remblokken vervangen en remvloeistof ververst.
 
eindelijk een eind in zicht van het zrx project. de laatste ombouw omvatte RSV mille oz wielen, een zzr1400 voorvork met custom kroonplaten, gps teller, nieuwe knipperlichten, een tip-over switch, nieuwe achterrem en alle ellende om het passend te krijgen natuurlijk :+


Kawa's hebben vaak last van een strartketting spanner die de koppelingskorf raakt, hier nog een fix voor gemonteerd.
jISKz91.jpg


nieuwe gps teller ingebouwd in de originele tellerpartij en verse ali (b)rembo reservoirs erop
mcoMWix.jpg


en dan was het dan zover.... proefrijden!

E0pJBzY.jpg

A2M3wni.jpg


eerste goede indrukken:
- de tandjes de remmen zijn goed
- stuurt lekker licht
- makkelijk omgooien op hoge snelheid
-mooi aanspreken van de voorvork

minder goede indrukken:
- voorvork keerringen zweten wat
- knipper lampjes dashboard doen het niet
- zit nog wat lucht in de achterrem, beetje sponzig
- moeten nog wat roestige bouten worden vervangen

al met al tevreden met de eerste indrukken, tijd om meer kilometers te maken!
 
Kentekenplaathouder terug aan elkaar gebakken. Zat een scheur in, dus bijna mijn kenteken kwijtgeraakt met de houder erbij :')
Nu ook een paar trekbandjes eraan vast gehangen zodat ik 'm niet kwijt kan raken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan