Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Vandaag dan eindelijk mijn Alipovic gemonteerd op de SV650X. Moet zeggen dat het me allemaal wel meevalt, ik had slechtere kwaliteit verwacht, maar het was dan ook een wat duurdere variant uit China.

De linkpijp sluit mooi aan en trekt geen valse lucht of iets dergelijks. Met DB-killer is het geluid mooi, donker en laag, wel iets te hard denk ik, maar niet overdreven. Stationair hoor je het V-twin geluid nu nog beter en mooier. Geef je wat gas dan blijft het een mooi donker geroffel. Ga je wat verder in toeren dan hoor je hem wel aankomen. Zonder DB-killer is het een beetje aso, dus dat zal ik dan ook maar niet doen.

IMG_20190812_145817.jpg


IMG_20190812_163145.jpg


IMG_20190812_163123.jpg


IMG_20190812_163131.jpg
 
Laatst bewerkt:
onlangs een beschadigde bos demper op de kop getikt voor de KTM en begonnen met het opfrissen. afgezien van wat kleine deukjes bij de hitteschilden en aan de achterzijde was ie nog mooi recht, alleen zowel voor als achter was er schuifschade.

SbImmlB.jpg


met de dremel de ergste ellende eraf gehaald, daarna verder met schuurpapier
efF2h5W.jpg

uEXx3BO.jpg


daarna ontvet en afgeplakt. De demperhuls en de beugel waren nog prima dus die blijven in de originele kleur. paar laagjes hittebestendige lak gespoten... nu eerst even drogen...
 
Vanmiddag de zwarte frame covers binnen gekregen en gelijk even gemonteerd, nu alleen de rem-schakelset nog in het zwart en de zwarte blok covers (die over de bronzen blokdelen heen moeten) en dan is ie optisch klaar :)
Voor....
_20190813_173446.JPG


Na...
_20190813_173659.JPG
 
Paddock stand in elkaar gebout. Nieuwe motor heeft geen middenbok en die miste ik meteen. Nu nog de speciale spindle met bobbins in de holle achteras monteren. Zeker 3 minuten werk ;)

Edit: ook weer gebeurd. Volgende klusje: LED H4 afmaken. Zit er wel in, maar LEDdrivertje zit in de weg. Kan nu alleen rechtdoor en naar links sturen...

3A4E9262-4713-405C-8450-60168FF57FFA.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag dan eindelijk mijn Alipovic gemonteerd op de SV650X. Moet zeggen dat het me allemaal wel meevalt, ik had slechtere kwaliteit verwacht, maar het was dan ook een wat duurdere variant uit China.

De linkpijp sluit mooi aan en trekt geen valse lucht of iets dergelijks. Met DB-killer is het geluid mooi, donker en laag, wel iets te hard denk ik, maar niet overdreven. Stationair hoor je het V-twin geluid nu nog beter en mooier. Geef je wat gas dan blijft het een mooi donker geroffel. Ga je wat verder in toeren dan hoor je hem wel aankomen. Zonder DB-killer is het een beetje aso, dus dat zal ik dan ook maar niet doen.

Bekijk bijlage 1417678

Bekijk bijlage 1417679

Bekijk bijlage 1417676

Bekijk bijlage 1417677
Zo, ziet er netjes uit! Heb je een link? Geen invoerkosten gehad?
 
Zo, ziet er netjes uit! Heb je een link? Geen invoerkosten gehad?

Deze is wel is specifiek met linkpijp voor de SV650 2017-2019. Hij heeft in zijn store nog wel andere dempers voor verschillende modellen mocht je daarnaar opzoek zijn.

€ 85,60 30%OFF | For Suzuki SV 650 2016 2017 2018 2019 SV650X SV650 Exhaust Escape Slip-on Motorcycle Akrapovic Exhaust Pipe And Link Pipe System
https://s.click.aliexpress.com/e/do2hHQg
 
jemig die remklauwen hadden wel een beurtje nodig :+

spuitwerk was best aardig voor een amateur in de achtertuin
TZ2hU9m.jpg


montage was een eitje
dKl2klP.jpg


en ook voor het eerst de 1190 eens gewassen... vond ie wel lekker :+

uF1g5VM.jpg


geluid is mooi, en nog aan te passen met de verstelbare klep!
 
Met hulp van de meneer voor mij de kleppen gesteld en carbs gesynchroniseerd van de ZRX. :)

Uitlaatje ziet er goed uit Erik! In 't echt ook. Volgens mij was je geluid gisteravond min of meer gelijk aan dat van m'n V-Strom (die is relatief luid met de standaard uitlaat). Kun je om 23.00 een wijk mee in/uitrijden. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan