Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Motorolie, filter en cardanolie gewisseld.
Althans.. bleek de motoroliebus gevuld met afgewerkte olie te zitten, was ik ff vergeten af te voeren.
Nu wachten op verse aanvoer. Toch maar even wat stickers aangebracht dat er geen olie in het blok zit..
Je weet maar nooit.
 
Net in de regen de valdop die al een half jaar klaarligt eindelijk eens gemonteerd. :P
Vanochtend de motor nog laten taxeren, maar die houden we maar gewoon.

(Foto onder de hoes)

DSC_2149.jpg


Ebay.jpg
 
De afdekdopjeimbussen voor de boutgaten van de duosteunen van de andere motor moeten maar een andere keer.
Het houdt nu echt op met 'normaal' regenen. -O-

Afdekschroef.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, niemand jat mijn tentstokken die niet in een koffer passen _O-
IMG-20160727-WA0003.thumb.jpeg.265e8c310817afe55cc5a9f79d07504d.jpeg

Ja, een pijp voor je tentstokken kan alleen als je de koffers ver van de motor hebt zitten.
Gister zag ik een motor die mee kon dingen naar de breedste motorfiets van NL.
Zat zo veel ruimte tussen dat de tent er nog wel tussen had gekund. Beetje belachelijk! ;(

Zelf heb ik een set dikke koffers (2x 43L) van een heel andere motor. Het rek heb ik zodanig veranderd dat ie nu bij mij op de brommerd past.
Daarbij heb ik er vooral op gelet dat de koffers strak op de motor zitten. De ruimte tussen de koffers en motor is nu mm-werk!
O ja, de koffers zitten nu op een plek waarbij de knippers gewoon kunnen blijven zitten. Geen raar wingrek nodig!
Na lassen en polijsten rekken naar een moffel-bedrijf gebracht. Ziet nu uit als after-market!

Dat is allemaal het voordeel als je het rek zelf in elkaar knutselt.
Knippers kunnen blijven zitten omdat ik zeker weet dat met koffers erop niemand achterop zal zitten.
 
Even snel tussen de buien door. :P

DSC_2158.jpg


DSC_2164.jpg


En voor de tweede foto ging het natuurlijk weer los. :P

Ziet er goed uit zo. *O*
 
Laatst bewerkt:
De voetsteunen zaten met veel te korte bouten (5 mm) vast zo bleek. Daar heeft een andere goede sleutelaar aan geprutst. :P :X

DSC_2161.jpg
 
Ledjes in m'n tellerbak gedrukt. Kan eindelijk alle meters eens aflezen in het donker (kon met moeite zien hoe hard ik reed, verder niet zoveel meer).

1565804729.jpg

Vind ze wel iets te koud. Het rood wordt roze als lichtjes gaan branden. Voor nu in ieder geval wel even prima. :)

Verder de rest van de avond bezig geweest om de kuip weer te monteren (grrrr) maar het is gelukt. Morgen weer met de ZRX te werk. :t
 
De enfield wil soms moeilijk terug naar de 2, dus besloot de schakelklok nog een stukje in de juiste richting te verdraaien t.b.v de afstelling.
1565885014318.png
 
Maar bij het blootleggen van het mechaniek kwam er een stukje verenstaal uit vallen.. Ik herken het als een schakelveertje wat al eerder stuk is gegaan, of het was de andere. Ik kon i.i.g niet meer schakelen en hier heb ik helemaal niets van gemerkt?
1565885152425.png
 
Het is de veer die het pedaal en mechaniek weer naar de rustpositie duwt.
Ik had merktekens gemaakt op de schakelklok maar.. deze kon niet meer verder verdraait worden. Misschien dat dit er ook mee te maken had en de borgpalveerdinges kon ook wel een slagke of 2 strakker..
1565885275472.png


Proefrit gemaakt en schakelt wel beter, ook terug naar de 2..
 
Begonnen met het uit elkaar halen van m'n projectje om te kijken wat er vervangen/gespoten moet worden :] Tot dus ver redelijk netjes voor een 30 jaar oude fiets :]
IMG_20190804_134533138.jpg


En voor paar dagen geleden de filter en olie wissel op't gs'je, dus die plak ik er nog even bij aan :] Ook meteen ff remleiding van HEL meegepakt toen, maakt wel verschil. :]
Img000231.jpg
IMG_20190321_150421957.jpg
 
Laatst bewerkt:
Set nieuwe banden, T31.....net ingereden en de VFR stuurt heerlijk, licht en precies...en geen gezaag agv cupping bij een lage snelheid.
 
Olie in het blok gedaan nadat ik er achterkwam dat de te gebruiken bus afgewerkte olie bevatte.. lol
 
De Yamaha maar even een grondige schoonmaakbeurt gegeven. Was wel nodig na 2000 km Ardennen België en Eifel Duitsland. De afgelopen week.
 
Vandaag de blok covers binnen gekregen voor de MT 07, gelijk die lelijke grote R&G stickers er maar vanaf gehaald. Misschien dat moeders de vrouw er kleine Yamaha logo's voor gaat maken om er op te plakken, maar eerst maar eens kijken hoe het zonder er uit komt te zien. Morgen gaan ze er op :)
DSC_0398.JPG

DSC_0399.JPG
 
Het acrylplaatje dat op het stuur zat verwisseld voor een RAM-mount, zodat ik kan wisselen tussen de Garmin en de smartphone. Begin september komt als het goed is de zekering kast en het relais binnen, zodat ik de dubbele USB-lader met thermometer gemakkelijk aan kan sluiten op een geschakelde voeding. Dan kan ik daar gelijk ook mijn verwarmde handvaten/handschoenen en gearindicator op aansluiten. Het relais en de zekeringenkast laat ik aansluiten, daar ben ik helemaal niet goed in namelijk. Het aansluiten op de zekeringenkast durf ik dan wel weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan