Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Nieuwe bougies in de rd, nu 2 dezelfde 😂. Hij komt nu makkelijk tot de 7500 toeren, behalve bij vol gas, dan houdt hij in bij 6000.

Valt nu in ieder geval redelijk mee te rijden.
 
Hier ook 3 hydraulische koppeldingen die koud net zo werken als warm. Kan zijn dat er nog een belletje in zat. Koppelingen zijn behoorlijk zelfontluchtend
 
Neuh, vanmorgen in versnelling nog steeds moeite om de garage uit te komen, na starten nergens last meer van.
Misschien een koppeling die langzaam op begint te raken? Staat alweer 81K op de tellert.
 
Lijstje gemaakt voor de cb en van de honda dylan de voorremblokjes en achterremschoenen vervangen,achtervelg morgen naar de bandenboer brengen voor nieuw rubbertje dus morgen weer monteren en daarna de vario en snaar vervangen en olie verversen.
 
Nieuwe bougies in de rd, nu 2 dezelfde 😂. Hij komt nu makkelijk tot de 7500 toeren, behalve bij vol gas, dan houdt hij in bij 6000.

Valt nu in ieder geval redelijk mee te rijden.
Tos, weet je zeker dat de carbs schoon zijn?
 
Volgens verkoper heeft hij ze ultrasoon gereinigd...
waar denk je aan?
Dat dat wel even geleden kan zijn... Bij mijn 73er 250 kostte ket me 4 zuigers en een krukas voordat ik er achter was dat de mengbuizen sterk vervuild waren...
 
Vandaag "toevallig" olie bijgevuld in de FZR1000

Zo ziet de gankast van een FZR1000 rijder eruit...

20190823_210941.jpg
 
Dat dat wel even geleden kan zijn... Bij mijn 73er 250 kostte ket me 4 zuigers en een krukas voordat ik er achter was dat de mengbuizen sterk vervuild waren...
Hmm... hij heeft de motor nog geen jaar gehad 🙊.
Eerst maar opzoek naar een pakkingset, dan kunnen we van de winter de boel eens openmaken..
 
Van de winter???? Volgende week!!!!, kom maar hierheen, doen we ze weer effe een keer grondig schoonmaken en ultrasoneren. Daaar heb je geen pakkingset voor nodig...

Gadver...me koffie is koud..
 
Welnee. Volgens het handboek wel, maar wij denken vòòr de komma. En zitten er mikuni 26ers op?
Shit, dacht dat je in Alphen woont...

Alphen --> Rèswèk kan je binnedoor doen, als er echt wat aan het handje is moet je niet over de snelweg Etten Leur --> Rèswèk gaan doen
 
Moet eerlijk zeggen dat snelweg me überhaupt niet trekt met de rd😂😂. Lekker buitenaf en binnendoor touren, maar snelweg...🤔

Komt goed. Kom graag een keer rommelen/koffiedrinken bij je, maar misschien gewoon n keer als hij goed is 😉. We hebben in Breda een vriend met een ultrasoonreiniger én verstand van carbs dus dat is iets praktischer in dit geval.
Heb ook nog losse carbs, dus we gaan ook ff kijken in welke staat die is en dan deze maar reviseren en erop zetten.
 
Een paar optische puntjes aangepakt van mijn (te koop staande) VF400F


Mooiere/gavere tank

IMG_20190822_170054.thumb.jpg.8a35b3c993dc143dde5739b4edc292e1.jpg




Overgeverfd (luie vorige eigenaar) kvs-pijpje vervangen
IMG_20190822_142332.thumb.jpg.fb4430057093b05849c078ffc5a3b398.jpg



IMG_20190822_165937.thumb.jpg.ca0a406442c90ee2ad8aeabefc930bdb.jpg





Mooier uitziend klepdeksel gemonteerd (meteen ff nokkenassen geïnspecteerd :Y )

Bekijk media item 1348916
 
Helemaal recht /rond plakken was het lastige , stickers zijn prima opzich.
Had ze al keer op de GSX S750 geplakt maar was wel even vergeten dat het maar een klote klusje is 🤪
 
Helemaal recht /rond plakken was het lastige , stickers zijn prima opzich.
Had ze al keer op de GSX S750 geplakt maar was wel even vergeten dat het maar een klote klusje is 🤪
Volgende keer het sprayflesje met dreftwater weer erbij pakken??? een heel oud beproefd middeltje om stickers te plakken

Ik vind het wel mooi :}
 
Volgende keer het sprayflesje met dreftwater weer erbij pakken??? een heel oud beproefd middeltje om stickers te plakken

Ik vind het wel mooi :}

Thx , vond het zelf ook wel mooi
Dat is een optie maar maakt het denk ik niet veel makkelijker.
Gewoon niet aanduwen met plakken dan zijn ze prima nog even los te trekken
 
Profs doen het zelfs met het sprayflesje... dat het werk krijg je echt niet onderuit...
Maar je hebt er geen zorg meer aan, het is perfect gelukt, toch?
 
Gepoetst , ketting gesmeerd en wielstickers geplakt.
Wat een tering werkje is het eigenlijk zeg pff
Maar lagen al een maand ofzo en nu is het nog weer dat ik met de brommer rij dus vond het wel tijd om te plakken

Bekijk bijlage 1421292Bekijk bijlage 1421295
Jammer dat voor en achter niet hetzelfde geplakt is, let op de draairichting van je wielen, voor begint met dichte lijn naar geblokt, en achter van geblokt naar dicht, stickers hebben een linkse en rechtse set.
 
Terug
Bovenaan Onderaan