Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Nieuwe jiffy gemonteerd....mocht ook wel omdat ik hem al een paar weken in huis had....

250EA25D-4D44-4ADD-B020-6D37ED46B29E.jpeg
 
Nieuwe jiffy gemonteerd....mocht ook wel omdat ik hem al een paar weken in huis had....

Bekijk bijlage 1426338


mooi man dan ben je nog snel ik heb al 2jaar deze op de plank liggen maar ik zal er hem in de winter er maar eens aan gaan hangen vroeger moest alles gelijk er op maar dat zal wel aan de leeftijd liggen
 

Bijlagen

  • DSC04509.JPG
    DSC04509.JPG
    224,1 KB · Weergaven: 14
Vandaag de zilvergrijze adapterplaat van de schakelset vervangen voor een zwarte. Klusje waar ik een beetje tegenop zag omdat de as van de achterbrug er uit moest en ik het in mijn eentje moest doen.

Maar goed, met een beetje "buurman en buurman-style" toch gelukt *O*
DSC_0462.JPG

DSC_0461.JPG


Volledig zwarte oem schakelset is onderweg, voorlopige resultaat...
DSC_0463.JPG


Remset met adapterplaat is al klaar, zeer content met het resultaat. *D
DSC_0460.JPG
 
Achtervering af laten stellen. Ik had de veervoorspanning verhoogd ivm vakantie-bagage. Maar heb het wat overdreven. Daardoor bleek achteraf de rebound demping niks meer te doen want die kon niet op tegen de krachten van de veer |(. Vond het zo raar dat mijn vering ineens op een fietspomp leek, maar dat was dus de oorzaak 8)7
 
Nieuwe achterband erop!
Is wel een mpr5 geworden, de 4 was lastig leverbaar.
Daarna rustig rond gereden, (de band hé)
Merk weinig verschil, alleen het zoeken op richels is verdwenen :Y
Ben er wel achter dat ik rechtsrijdend ben, rechts een randje, en links een echte schaamrand:+
Al met al weer helemaal happy.
 
De tank van de VT1100 gespoten.
Het zwart kleurtje was mooi gelukt.

Daarna de 2k blanke lak hoogglans erop gezet. De eerste twee lagen waren keurig, maar de laatste was gewoon k...

Mijn hele tank lijkt wel een grote zwarte sinaasappel. 😤

Vermoedelijk was de verf te koud en de tussentijdse droogtijd te kort.

Ik ga de tank maar opschuren en opnieuw er 2k lak opzetten of...licht opschuren met waterproof korrel 2000 en polijsten.
 
Even naar Motorkledingscenter te Zutphen geweest en na de rit de kuipdelen vd VFR schoongemaakt.

Overigens was ik niet onder de indruk van ‘goedkope’ kleding zoals een spijkerbroek. Louis hier net over de grens hebben betere aanbiedingen....of ik moet nog een paar weken wachten voor echt ‘einde seizoen’ toestanden.
 
Wow, volgens mij heb jij alle denkbare opties gemonteerd:)
Ik mis alleen nog de radio met cassettedeck:+
Bij mij zit ook de tomtom houder gemonteerd, alleen iets te star denk ik, de draaikrans heeft nu al speling en maakt een gaar rammelgeluid.
Op vakantie heb ik nu een aansluiting om de pomp van Mn luchtbed op te laden en de telefoon de cassette is vervangen door spotify en een cardo systeempje in Mn helm 😉
 
Achtervering af laten stellen. Ik had de veervoorspanning verhoogd ivm vakantie-bagage. Maar heb het wat overdreven. Daardoor bleek achteraf de rebound demping niks meer te doen want die kon niet op tegen de krachten van de veer |(. Vond het zo raar dat mijn vering ineens op een fietspomp leek, maar dat was dus de oorzaak 8)7

Had je een sterkere veer gemonteerd dan?
 
Vandaag nieuwe keering voorvork monteren van de VF750F, want lekte als een malle. En van de week een nieuwe klepdeksel pakking erop, want volgende week naar BSB in Assen.
 
Mijn Fz8 had in tegenstelling tot mijn vorige Fz1 maar 1 dimlicht.
Standaard dimlicht is een H7 en groot licht een H4.
Aangezien ik beide lampen werkend wilde hebben zoals standaard is op een Fz1 ben ik wat gaan freubelen.
Relais ertussen en wat kabels getrokken.
Resultaat is dat beide dimlichten werken en het kabelspulletje netjes is weggewerkt.

38ED1E1D-8D97-4145-BF8E-B008038C149D.jpeg


4AD8E3CA-CB5F-4948-A500-4F23A4F612EF.jpeg
 
Netjes! :t

Ik vind dat ook altijd zo'n raar gezicht, een dubbele koplamp waarvan er maar een brand...
 
Uitlaatbochten schoongemaakt met WC eend. Wat werkt dat goed zeg! 8-)
Even insmeren met een kwast, in laten trekken en dan poets je met brillo of schuursponsje zo alles eraf.

48119256756_a10960c555_b.jpg


48119289673_797a0f89a5_b.jpg


48119349357_232da6cdcb_b.jpg


48119289698_de65a523f7_b.jpg


En toen ff een klein rondje :]

48119256351_1513f00d52_b.jpg
Heb dat vandaag ook even geprobeerd met de Akra bochten van de MT07. Bochten losgehaald, ingekwast met bleek, even in laten trekken en met brillo sponsjes daarna bewerkt, maar bij mij blijft het rvs toch bruinig.
Wel is de set weer geheel schoon en is het gedeelte wat direct open en blootgesteld is aan de elementen (soort van oppervlakkig vliegroest-laagje) ook weer geheel schoon.

DSC_0468.JPG

DSC_0469.JPG

DSC_0473.JPG


Omdat ik, na het verwijderen van de demper en voorbochten, er toch bij kon, gelijk het blok en het gedeelte achterbrug bij het blok ook gelijk gecleand. MT-tje staat er weer lekker bij *D
DSC_0475.JPG
 
Heb dat vandaag ook even geprobeerd met de Akra bochten van de MT07. Bochten losgehaald, ingekwast met bleek, even in laten trekken en met brillo sponsjes daarna bewerkt, maar bij mij blijft het rvs toch bruinig.
Wel is de set weer geheel schoon en is het gedeelte wat direct open en blootgesteld is aan de elementen (soort van oppervlakkig vliegroest-laagje) ook weer geheel schoon.

Bekijk bijlage 1427922
Bekijk bijlage 1427923
Bekijk bijlage 1427925

Omdat ik, na het verwijderen van de demper en voorbochten, er toch bij kon, gelijk het blok en het gedeelte achterbrug bij het blok ook gelijk gecleand. MT-tje staat er weer lekker bij *D
Bekijk bijlage 1427926
Je moet ook geen bleekmiddel gebruiken, maar WC eend. Daar zit een zuur in dat de roest verwijdert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan