Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Je moet ook geen bleekmiddel gebruiken, maar WC eend. Daar zit een zuur in dat de roest verwijdert.
Aha, ik zat alleen naar de hals van de fles te kijken en er eentje gepakt. Heb er ook de ballen verstand van :')
Maar ga dat later nog eens even over doen, thanks :t Aangezien er tegenwoordig tig soorten WC eend zijn, geniet er eentje nog de voorkeur?
 
Heb dat vandaag ook even geprobeerd met de Akra bochten van de MT07. Bochten losgehaald, ingekwast met bleek, even in laten trekken en met brillo sponsjes daarna bewerkt, maar bij mij blijft het rvs toch bruinig.
Wel is de set weer geheel schoon en is het gedeelte wat direct open en blootgesteld is aan de elementen (soort van oppervlakkig vliegroest-laagje) ook weer geheel schoon.
Omdat ik, na het verwijderen van de demper en voorbochten, er toch bij kon, gelijk het blok en het gedeelte achterbrug bij het blok ook gelijk gecleand. MT-tje staat er weer lekker bij *D
@swetty: lees je even mee en doe er je voordeel mee
_O-_O-
 
Technisch gesproken gisteren, afijn... :+ Alle poespas eraf geschroefd om haar eens grondig schoon te maken. Vervolgens eens een rondje 'naked' gaan rijden, en erachter gekomen dat het zonder die gigantische hutkoffers en die plasticplaat voor mijn hoofd eigenlijk een stuk lekkerder rijdt. _O- Dus voorlopig blijft ze even zo.

20190914_142639.jpg


20190914_150208.jpg


Ze lijkt nu wel wat kleiner. :+
 
Ziet er ook een stuk beter uit zonder een windscherm van één meter tachtig voor je neus. Vind dat altijd zo'n idioot gezicht. Nu die lesmotor-beugels er nog af. ;)
 
Ziet er ook een stuk beter uit zonder een windscherm van één meter tachtig voor je neus. Vind dat altijd zo'n idioot gezicht. Nu die lesmotor-beugels er nog af. ;)

Het blokt an sich de wind wel lekker, maar het is inderdaad geen porem. Merk vooral dat het een stuk prettiger stuurt, ik moet alleen nog even kijken of ik iets aan het irritante gefluit kan doen dat mijn helm in jet-modus nu ineens produceert bij alles harder dan 40. _O-
 
Ik heb anderhalf jaar op een naked cruiser gereden. Nooit een fluittoon gehad. Ellende begon op een motor mét windscherm. :P
Misschien afstelling van je vizier? De mijne heeft geen 'jet-modus' dus kweenie. ;)
 
Ziet er ook een stuk beter uit zonder een windscherm van één meter tachtig voor je neus. Vind dat altijd zo'n idioot gezicht. Nu die lesmotor-beugels er nog af. ;)
Lesmotor beugels zijn ideaal om op lange afstanden soms je benen even op te leggen.
 
Ik heb anderhalf jaar op een naked cruiser gereden. Nooit een fluittoon gehad. Ellende begon op een motor mét windscherm. :P
Misschien afstelling van je vizier? De mijne heeft geen 'jet-modus' dus kweenie. ;)

Zou heel goed kunnen. Ik heb een Shark Evo One 2, zo eentje waarbij het kinstuk volledig achterop komt te liggen zodat je hoofd niet continu naar achter gedrukt wordt zoals bij een 'reguliere' systeemhelm nog wel eens gebeurt. Het lijkt er alleen op dat het opstaande viezer dan alsnog wind vangt, dus slaat het eigenlijk alsnog als een lul op een drumstel. _O-

Lesmotor beugels zijn ideaal om op lange afstanden soms je benen even op te leggen.

Ik heb zelfs nog ergens een set voetsteunen liggen die op de valbeugel geschroefd kunnen worden, maar hij is me zo al breed genoeg. :+ Eventjes de voetjes op de beugel leggen is inderdaad wel erg prettig!

Dat deed ik altijd op de duostepjes. :P

Dan ben je leniger dan ik. _O- Nog zo'n bijkomend voordeel van de hutkoffers eraf halen; je kunt weer bij de duosteps. Met een vriendin van 1.57 die als een koala op je rug zit toert het toch wat strammer. Nu kan ze zich tenminste goed schrap zetten. :+
 
Ja, dat vond ik dus juist fijn (want met de voetjes naar voren kun je jezelf niet schrap zetten tegen de wind ;)).
Maar ik ben er dan ook wel achter gekomen dat een cruiser niet echt het juiste model voor mij is (ik vind ze nog steeds mooi, dat wel).
 
Ja, dat vond ik dus juist fijn (want met de voetjes naar voren kun je jezelf niet schrap zetten tegen de wind ;)).
Maar ik ben er dan ook wel achter gekomen dat een cruiser niet echt het juiste model voor mij is (ik vind ze nog steeds mooi, dat wel).

Voor waar ik d'r nu voor gebruik, de standaard mooiweerrijderrondritten (al m'n letters kwijt en 3x woordwaarde!) voldoet ze prima. Als we niet meer in de aflopende-prijzen-richting-de-winter-modus zitten ga ik ook verder kijken naar iets waar ik net wat comfortabeler op zit (vooral op de snelweg, daar wil ik eigenlijk nu niet komen). Ze heeft wel wat weg van mijn eerste vriendinnetje; ik viel voor de looks, maar het karakter kan beter, en het rijdt niet optimaal. :+
 
Vers voorbandje en nieuwe schokkers ingereden.... :Y
Was overigens niet vandaag, maar gisteren:$
 

Bijlagen

  • IMG_1758.JPG
    IMG_1758.JPG
    119,1 KB · Weergaven: 9
  • IMG_1809.JPG
    IMG_1809.JPG
    139,9 KB · Weergaven: 10
Ik heb zelfs nog ergens een set voetsteunen liggen die op de valbeugel geschroefd kunnen worden, maar hij is me zo al breed genoeg. :+ Eventjes de voetjes op de beugel leggen is inderdaad wel erg prettig!
Ze zitten toch met klemmetjes aan die beugels? dan zou je ze zomaar naar de bínnenkant van die beugels kunnen laten wijzen...
 
Laatst bewerkt:
Ze zitten toch met klemmetjes aan die beugels? dan zou je ze zomaar naar de bínnenkant van die beugels laten wijzen...

Kwestie van een klem aandraaien inderdaad.

Ga ik verder even me in een hoekje zitten te schamen dat zo'n simpele oplossing me voorbij is geschoten. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan