Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Tsja, niet echt wat aan me motor gedaan, maar wel er aan gedacht
Bordje met Reminders in de gang opgehangen...

20190917_120912.jpg
 
Vandaag de brommert naar de monteur gebracht voor:
Nieuwe voorband
Nieuwe achterband
Nieuwe keerringen en stofhoezen voorvork
Nieuwe remblokjes voor

Dan kan die er weer ff tegen. .
 
Nooit zelf geweest voor onderhoud.
Maatje van me wel, goede ervaring, maar niet met vering. Verder een nette zaak.

Ik ga er meestal heen voor originele onderdelen, want ze zijn vaak goedkoper dan online shops.
 
Alle kappen aan de voorkant eraf gehaald nadat ik thuis kwam en een brandlucht rook... Helaas ( of juist gelukkig ? ) helemaal niks kunnen ontdekken. Ik weet dat het kleppendeksel een beetje zweet en er soms een druppel vuil op de uitlaat valt, maar dit rook alsof er bedrading in de fik stond... 🤒
 
verse sensoren + dual display bijgeplaatst op seca; olietemp in en olietemp uit van koeler. Omdat het kan.
Verstraler opnieuw vastgezet op valbeugel maar nu met M6 ipv M5 boutjes dus ff boren en draad tappen.
 
Het achterwiel uit de V-Strom gehaald. Dan kan 'ie binnenkort naar de bandenboer voor een pluutje (of nieuwe band als 't tegenzit). Meteen de transmissierubbers eruit gewipt, nieuwe zijn onderweg. Ben benieuwd hoe 't ding rijdt als die vervangen zijn.
 
Heb me weer goed vermaakt :)
Voorvork ingeleverd bij Hyperpro, begonnen met het vervangen van de ketting en (omdat toch alles los ligt) de wielen gewassen en voorbereid om ze in de was te zetten.
20190918_202914.jpg


20190918_215215.jpg


20190918_213739.jpg


20190918_214033.jpg


Ik vermaak we wel :)
 
Alle kappen aan de voorkant eraf gehaald nadat ik thuis kwam en een brandlucht rook... Helaas ( of juist gelukkig ? ) helemaal niks kunnen ontdekken. Ik weet dat het kleppendeksel een beetje zweet en er soms een druppel vuil op de uitlaat valt, maar dit rook alsof er bedrading in de fik stond... 🤒
Misschien een insect geweest? Ik heb een keer een hommel gehad die tussen de uitlaatbochten op z'n gemakje zichzelf lag te frituren. Dat rook ook alsof er iets vreselijk stond af te fikken. Ik zag zelfs een rookpluim voor m'n vizier langs komen _O-
 
Heb inmiddels heel de onderkant schoon gemaakt en centimeter voor centimeter nagelopen, niks kunnen ontdekken wat de brandlucht veroorzaakte. Heel het blok gelijk maar eens goed schoongemaakt en vandaag een stuk gereden in de hoop eventuele lekkage beter te kunnen zien, maar niks te zien. Misschien was het niks bijzonders, en anders merk ik het vanzelf wel als iets ineens niet meer werkt... 🤷‍♂️
 
Heb inmiddels heel de onderkant schoon gemaakt en centimeter voor centimeter nagelopen, niks kunnen ontdekken wat de brandlucht veroorzaakte. Heel het blok gelijk maar eens goed schoongemaakt en vandaag een stuk gereden in de hoop eventuele lekkage beter te kunnen zien, maar niks te zien. Misschien was het niks bijzonders, en anders merk ik het vanzelf wel als iets ineens niet meer werkt... 🤷‍♂️
Ik ben eens een soort van in paniek de auto uitgevlucht vanwege een brandlucht... hou er rekening mee dat nu het kouder wordt plaatselijk best brandluchten van open haarden voorbij kunnen komen...
 
Ik moet zeggen dat ik eerst ook juist dact dat ik langs een brand reed. Pas toen ik afstapte en ging zoeken merkte ik dat hoe verder van de motor ik liep, hoe zwakker het werd. De geur kwam echt van de motor, ter hoogte van het stuur aan de rechter kant...
 
Da's grappig, dat heb ik al heel lang niet meer gezien; iemand die een mistachterlicht plaatst... je bent vast een 4 seizoenen-woonwerk-rijder... :t

:-) Onder andere, ja.

Die lampjes voor zien er leuk uit, maar dat lampje achter is van levensbelang, die enkele keer dat je hem uberhaubt aan mag zetten....
 
Niet vandaag maar gisteren, ketting gespannen en gesmeerd van de FZS600 en de koppeling- en rem- hendels en -pedalen afgesteld. Eens kijken of dat wat relaxter rijdt.
 
Gepoogd het markeren van zijn plek met een paar druppels olie te verhelpen. Het blijkt de oliedrukopnemer te zijn die dat veroorzaakt. Er is een nieuwe besteld die volgende week woensdag door mij geplaatst wordt.
 
Nooit zelf geweest voor onderhoud.
Maatje van me wel, goede ervaring, maar niet met vering. Verder een nette zaak.

Ik ga er meestal heen voor originele onderdelen, want ze zijn vaak goedkoper dan online shops.
Ik zie dat jij zo'n beetje alles zelf doet. Zo ver ben ik nog niet. Auto's geen probleem maar met motoren nog geen ervaring.
Ik rij pas sinds begin augustus dus heb nog veel te leren.
Ik merk wel dat de brommert 1000 x beter rijdt met verse bandjes en een strakke voorvering.
Veel gecontroleerder in bochten. Geeft veel meer vertrouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan