Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Gisteravond het klusje 'achterwiel in V-Strom terughangen' afgemaakt. Zeek van de regen dus vandaag pas de testrit. Best een groot verschil, die nieuwe transmissierubbers. Had ik eerder moeten doen. :YY
 
Hij was erg bokkig, gas iets dicht en weer open kon niet fatsoenlijk zonder koppeling. Dan voelde ik een heftige ruk. Da's zo goed als over (voor zover mogelijk met een dikke tweecilinder natuurlijk).
Scheelt dat echt zoveel joh, nice. Ik heb daar ook een beetje last van, dus ga ze ook maar bestellen :Y
 
Scheelt dat echt zoveel joh, nice. Ik heb daar ook een beetje last van, dus ga ze ook maar bestellen :Y
Bij de mijne wel, maar die heeft dan ook wel al ruim een ton gelopen en ik weet zeker dat ze sinds ik hem heb (+/- 60K) niet vervangen zijn.
Wat eruit kwam zag er op het oog niet eens zo slecht uit maar er zat wel flink meer speling op dan bij de nieuwe.
 
Nieuwe band en kettingset op mijn motor gezet.
B07C8A57-26E6-479D-AEE2-BCCFF9915032.jpeg


De ouwe was een beetje versleten, alhoewel de tandwielen nog wel een paar km mee konden
1124F85F-D95B-4FFB-9DB8-D673B951EB76.jpeg
 
Wat een onwijs lulverhaal voor "langere hefboom op het blok"
 
Nou! Filmpje van 10 minuten en op het moment dat hij laat zien waar dat stukje metaal voor is weet je meteen genoeg.
 
Crash sliders, oftewel valdoppen gemonteerd. Het ziet er niet uit, maar had best wat schade nadat ik ‘m in de garage op z’n zijkant had gelegd.
 

Bijlagen

  • 37391679-4CED-4E2E-8FB8-34152A68B8C5.jpeg
    37391679-4CED-4E2E-8FB8-34152A68B8C5.jpeg
    90,7 KB · Weergaven: 13
Vandaag maar weer eens uitgelaten; na de regenrit van afgelopen donderdag is m'n display wel helemaal volgelopen met condens.

Heeft iemand een handigheidje om condens uit een display/toerenteller te krijgen? Afwachten terwijl 'ie droog onder z'n tentje staat heeft al wel wat uitgehaald, maar als ik de boel een beetje kan verhelpen, zou wel mooi wezen.
 
Vandaag maar weer eens uitgelaten; na de regenrit van afgelopen donderdag is m'n display wel helemaal volgelopen met condens.

Heeft iemand een handigheidje om condens uit een display/toerenteller te krijgen? Afwachten terwijl 'ie droog onder z'n tentje staat heeft al wel wat uitgehaald, maar als ik de boel een beetje kan verhelpen, zou wel mooi wezen.

Voorzichtig warm föhnen wil nog wel eens helpen.
 
Een paar kleine gaatjes boren in de behuizing. Uiteraard wel op plaatsen die niet tot gevolg hebben dat er water in de behuizing kan lopen.

En anders af en toe een zakje Silica Gel. Maar dat is dweilen met de kraan open
 
Terug
Bovenaan Onderaan