Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Haha. Gelukkig heb ik wel te maken met een eerlijke motor garage. Gaat mijn Zx6r (en vorige motor) elk jaar naartoe 😊. Dit gezien het feit dat er thuis geen ruimte is om zelf te sleutelen.
 
Kreeg gisteren toevallig mijn groene kaarten... half uurtje uitzoekwerk zit daar meestal wel aan vast
20191006_122026.jpg
 
Haha. Gelukkig heb ik wel te maken met een eerlijke motor garage.
:?
Wat is dit nu? Iemand die zomaar tevreden is over zijn garage!? Dat kan helemaal niet. :N
Ik stel voor dat jij een topic maakt en daar in de rekening plaats en wat plaatjes van je motor.
Dan komen er zeker 10 reacties wat er allemaal fout is met de rekening. En minimaal 10 reacties wat je toch echt makkelijk zelf had kunnen doen. En ook nog 10 reacties wat er nog had moeten gebeuren.

Kreeg gisteren toevallig mijn groene kaarten... half uurtje uitzoekwerk zit daar meestal wel aan vast
greta.jpg
 
Oliekoeler gedemonteerd van de Diva.
Geloof ze is een beetje incontinent .
Lastig te zien als alles onder de olie hangt maar lijkt van boven te komen en de koeler hangt op zn hoogste en zag ook verre van fris uit.

oliekoeler.jpg
 
Als je een beetje normaal doet met dat ding kan het makkelijk... je moet eens weten wat je eerst van je wielen afhaalt met zo'n kettingfiets. Je bent natuurlijk wel een moron als je die 200 bar op je cockpit en bloklagers zet...
 
:^
Mede ook omdat het in de gedeelde garage een rommeltje word als ik al een natte spons over de motor haal, en afspoelen vanaf 4 hoog ook best lastig bleek. Bij die kracht is de 'hoge'drukspuit van de wasstraat op afstand niets.
 
Eigenlijk niets bijzonders: routineklus remblokken vervangen.
In verband met een aankomende trip van 6k tot 8k naar Spanje en Portugal moesten de remblokken van het voorwiel wat vroegtijdig vervangen worden.
Het bijzondere dit keer was dat alles in een keer goed ging: de covers aan het spatbord losmaken, de remzuigers terug drukken, de oude blokken verwijderen, de trilplaatjes overzetten, de nieuwe blokken plaatsen en alles weer terugmonteren.

Het bijzondere was dat dit keer alles snel en perfect ging. Eigenlijk is er altijd wel iets wat tegenzit. De ene keer zijn de zuigers niet voldoende terug gedrukt, de andere keer vallen de remblokken naar beneden als je de schroef probeert te monteren of zit het wel tegen met het monteren van de covers.

Omdat het zo razend snel klaar was, heb ik alles nog eens maar eens goed gecontroleerd. Was ik toch nog wat meer tijd nodig...
 
Bedrading op de accu van de optimate en navi gefatsoeneerd...en een nette, kleine glaszekering geplaatst.
E1C6E36E-D751-45D5-85C9-4268FC6BB704.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Vrije dag, en 'tis droog! Dus even lekker de paardjes gewassen, kettingen gereinigd en opnieuw ingevet.

Hopen dat er nog een paar mooie dagen aankomen om ze weer goor te rijden... en anders gaan ze tenminste schoon op stal.

20191007_114529.jpg


20191007_114517.jpg
 
Vrije dag, en 'tis droog! Dus even lekker de paardjes gewassen, kettingen gereinigd en opnieuw ingevet.

Hopen dat er nog een paar mooie dagen aankomen om ze weer goor te rijden... en anders gaan ze tenminste schoon op stal.

Bekijk bijlage 1434190

Bekijk bijlage 1434189
Die verbouwde Honda is leuk. :Y

Even kijken of ik morgen olie kan verversen, of dat het woensdag gaat worden.
Voor het eerst drie vier olie :9~ beurtjes in één. Cardanolie, versnellingsbakolie en motorolie 2x.
En dan het het eerste ritje maken. :]

IMG_20190910_150550.jpg
 
Zonsdag na +/- 3 jaar mijn h4 white vision lamp moeten vervangen door een standaard halogeenlamp. draadje van het dimlicht kapot gebrand. snel maar weer vervangen door een white vision/led/xenon lamp voor wat meer licht.. Vind het persoonlijk maar nog steeds niks die standaard lampjes
 
Niks aan verbouwd, hoor. Op het zadelrekje en een paar accessoires na is 'ie gewoon standaard. 😋
Ok, dikke voorband, matzwart, kleine koplamp, hoog stuurtje, rond zadel wat mooi langs het frame loopt. Allemaal origineel. :$ :t
 
Beide motoren naar buiten gereden omdat ik eindelijk tijd heb kunnen maken om de garage leeg te ruimen.

Nu kan ik eindelijk weer verder om de voorvorkkeerringen te vervangen van de VT1100.

20191007_190805.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan