Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Vandaag voor de eerste keer men Transalp van het wegdek mogen optillen. De auto voor mij wil doorrijden maar beslist om laat toch nog bruut te remmen, en ik dus ook maar schuif tot net schuin achter de auto (schuiven door het natte wegdek).
En dan begint de bestuurder achteruit te rijden ... ik kon zelf nog makkelijk afstappen maar kon de alp niet meer tegenhouden.
Dus dadelijk maar eens grondig bekijken, wat ik zo kon zien is dat de achterpinker aan het stalen beugeltje gebogen is maar dat valt nog zelf op te lossen.
Ik hoop dat het kofferrek nog recht is ... dadelijk eens bekijken!
 
Beetje "windowdressing": een ruitje "om eens te proberen" en andere handgrepen op het stuur van mijn IMZ-span.
IMG_20200204_212341.jpg
IMG_20200204_212451.jpg
IMG_20200204_212438.jpg
 
De Blackbird en de FZ750 hebben het sleutelwerk gehad en staan klaar voor het nieuwe seizoen 2020.
Vandaag het blok(je) uit de Vespa Ciao gehaald. O ja, nog een speciale pully-trekker gekocht om het vliegwiel te kunnen losmaken.
 
Welke kant? Bij de standaard in de buurt zeker...

Moet zeggen dat de mijne dat op dit moment ook weer doet, en het niet de usual suspect is, want die heb ik al vervangen. Wazig.
Daar loopt het wel heen ja.
Maar het lijkt bij mij hoger te beginnen.
Ik verdenk de klepdekselpakking van de voorste cilinder.
Vanmiddag alles schoongespoten, rondje gereden en niks te zien B|
 
Vandaag mijn comfortzadel voor de MT-10 opgehaald. Ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe het rijdt, maar zal helaas nog wel een maandje duren voordat ik ‘m weer uit het vet haal...
 
................ maar zal helaas nog wel een maandje duren voordat ik ‘m weer uit het vet haal....................
Nog 3 weken en 2 dgn is het 1 maart! :]
Met de FZ zit ik al jaren in de overgangsregeling MRB. Dan mag je per 1 mrt weer de weg op.
Met de BB zou ik morgen al kunnen rijden, maar hier in het oosten is er nog steeds pekel.:X
Bijna geen winter geweest, dus er is nog veel zout in de opslag. Bij een halve graad vorst gaan alle strooiers weer de weg op.:(

En heel erg is het nu ook weer niet. Ben eraan gewend om alles in de schuur te houden tot maart.
Voorlopig is het sleutelen. Krukaslagers uit de bromfiets. Nu zien aan nieuwe onderdelen te gaan komen.
 
...Nog 3 weken en 2 dgn is het 1 maart! :]...
Ik had vroeger in dienst een zo’n meetlint hangen van de kleermaker. Elke dag een centimeter er af knippen. Kon je precies zien hoeveel dagen je nog moest totdat je afzwaaide.... Datzelfde kun je nu ook gebruiken voor de winter....😂
 
Ik begrijp effe het voordeel niet van jezelf uitsluiten dat je motor mag rijden voor die paar tientjes...
Zelfs het kale frame van de FII is verzekerd en in de belasting, als daar op een dag benzine in gaat mag ik er gelijk mee de weg op.

Deze prachtige dagen je motor onder een deken in de schuur laten staan is geen optie
 
Vanochtend maar even samen met Shan gecheckt of onze motoren nog wilden starten in die kou.

...

Ja dus. En dan maar gelijk ermee naar werk gereden. Halverwege wel even een korte handen-warm pauze. 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan