Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Niet vandaag, wel dit weekend.
Klepspeling gecontroleerd. Woensdag gaat ze weg om gesteld te worden.
Verder radiateurs ff grondig schoongemaakt en de Brembo 19 RCS gemonteerd.

Nu is het pas een naked bike _O-

49515333376_aecd111945_b.jpg
 
Led knipper bollen geplaatst.
Bijbehorend relais geplaatst.
PAIR troep afgedopt.
OBD uitleeskabel gemonteerd.
Aai over d’r tank gegeven:+
 
Over de afgelopen dagen; schokdemper van een Duc ST4 uit elkaar getrokken, nieuwe olie en stikstof er in, weer in elkaar en pas gemaakt op de 401. :)

20200214_154855-jpg.1465956
En hoe weet je nu of dit optimaal is?
Met zo'n mooie en nieuwe motor had ik gelijk een nieuwe bij Hyperpro er onder laten zetten.
(Bij mijn G310GS dan ook laten doen)
Dan weet je zeker dat er een specialist naar kijkt en goed afstelt.

Maar misschien ben jij dat zelf ook. ;)

In het verleden heb ik wel een paar keer schokdempers vernieuwd, maar soms was het zelfs gevaarlijk om er mee te rijden. Veel te hard.
Maar dan praatte ik dit natuurlijk recht in mijn hoofd. _O-
 
Proefrit gemaakt om alle uitgevoerde winteronderhoud (voorvorkseals en olie, balhoofdlager opnieuw ingevet en afgesteld, klepspeling, synchronisatie, alle lageringen achteras/achterdemper/ achtervork van nieuw vet voorzoem. olie/koelvloeistof/remvloeistof , remzuigers voorzijde schoongemaakt, nieuwe middenbok, nieuwe valbeugelset, nieuwe headset van tante Aliexpress) te checken op mogelijke defecten, fouten, lekkages e.d.
Rondje Osnabruck, 390 km, was voor mij voldoende om mezelf de pluim te geven dat het onderhoud geen nare dingetjes zoals een lekkage of zo opgeleverd heeft.

De handvatverwarming en Gebring verwarmde handschoenen hebben de test ook glansrijk doorstaan.
 
Vanochtend voor 'n toertje met de CBF, lucht in de banden erbij gedaan. En vanmiddag bij andere motor tank eraf om bitje terug te vinden die eerder vandeweek in de kuip was gevallen. En gevonden en tank en zijkapjes weer terug.
Heftig gesleuteld dus. *O*
 
En hoe weet je nu of dit optimaal is?
Met zo'n mooie en nieuwe motor had ik gelijk een nieuwe bij Hyperpro er onder laten zetten.
(Bij mijn G310GS dan ook laten doen)
Dan weet je zeker dat er een specialist naar kijkt en goed afstelt.

Maar misschien ben jij dat zelf ook. ;)

In het verleden heb ik wel een paar keer schokdempers vernieuwd, maar soms was het zelfs gevaarlijk om er mee te rijden. Veel te hard.
Maar dan praatte ik dit natuurlijk recht in mijn hoofd. _O-

Met je huiswerk doen kom je een heel eind, het is niet alsof ik op hou bij "het past, dus het zal goed zijn." en ik beleef meer plezier aan rommelen dan aan een specialist betalen. ;)

Bovendien, WP doet aan kinderarbeid. Ja, je leest het hier, het geheim van WP is kinderarbeid. In de standaard schokbreker zit namelijk geen olie of stikstof maar een irritant kind met speelgoed.

H19225.jpg
 
Afgelopen vrijdag zeiden de voorremmen van m'n Bandit tegen mij: "Joh, het is valentijnsdag, de dag van de liefde. Zou je ons nou eens niet een beetje aandacht kunnen geven? Gewoon een beetje liefde."

Naja eigenlijk zeiden al een tijdje meer iets als: "squeek squeek chggggg, chggggg squeek piep..."
Dus vandaag maar weer eens een borsteltje en soppie erbij gepakt, en een stukkie scotchbright voor de geleidepennen:

IMG_20200215_132916.jpg


-O-:
IMG_20200215_144310.jpg


*O*:
IMG_20200215_133830.jpg


Nog maar niet aan de grote poetsbeurt gewaagd, volgens mij zijn we nog even niet van 't kloteweer af...
 
Leuk om te zien, maar zonder boormachine duurt het ook niet lang. Paar keer vegen. _O-
En met veel poetsen gaat het corrosiewerende laagje er alleen maar nog meer en sneller af.
Gemonteerd met kopervet?
Misschien ook een keer vernieuwen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan