Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Naast de GTR heb ik nog een oude shadow VT1100, kom ik er achter dat mijn niet koplamp geen licht heeft.

En nog veel erger, de vorkpoten zweten wat door.

Dus voor beide geldt dus: opnieuw open en herstellen. 😤
20200313_134435.jpg
 
Bij de XSR zit het instrumentenpaneel echt op afschuwelijke plek. Niet mooi afgewerkt en vol met plastic. Zelfs de achterkant van het paneel zelf is niet afgewerkt...

Nu maar een relocation kit gemonteerd. Veel mooier. Geen plastic. Paneel is lager. Koste wat tijd maar wel erg blij mee *O*

Kan nu ook normaal bij het contact komen:}

Eerste 2 fotos zijn orgineel. 3 tot 5 is met de kit.

20200322_144209.jpg
20200405_125556.jpg

Draad steekt uit, nep plastic "grill" eronder, en je kan er amper je sleutel uithalen met een wat dikkere handschoen. Achterkant is open en je ziet de schroeven zitten. Tevens niet zwart, dus steekt af.


20200405_134122.jpg

20200405_135258.jpg
20200405_132847.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even de relais contacten vd ecu en brandstofpomp schoonmaken, dat even werd wat langer. Bevestigingsshroef viel uit mijn handen en belande ergens daaronder en achter de montageplaat/bekabeling...met koperdraad en schroevendraaier pielen en gelukkig teruggevonden

E62AB798-B81C-43AF-92BE-829C74B7A620.jpeg
 
Ik ben dan wel zeer benieuwd hoe lang zulke bochten dan mooi en fraai blijven alvorens ze weer te moeten poetsen.
Lijkt me wel een heidenswerkje.

Gewoon 2x per jaar maximaal 200km rijden en uitsluitend bij mooi weer, dan is 2x per jaar poetsen goed genoeg om er in de garage van te genieten :+
 
Of eindelijk een reden om een compressor aan te schaffen :+
Deze woenslag halen. Net besteld.
DV_8_8479185_04_4c_CZ_20190614141650.jpg

Toch nog redelijk compact.
Verder een onzin reden hier. :Y
Maar de hele wereld is onzin. :+ :t

Gelijk dan kijken hoe de meter is t.o.v mijn losse digitale meter.
Misschien daarna op Ali een digitale manometer kopen, eerst even de aansluiting afwachten (zal wel 1/8" NPT zijn) . O-)
 
Laatst bewerkt:
De ketting van de nieuwe aanwinst even aangepakt, was enigszins nodig. Hij kraakte van het zand.....

Voor:

532EE51F-5E6C-4E95-9C04-FF8710C44604.jpeg

Na:

41B593E3-2EB4-493D-8C19-5FBB88C71E7B.jpeg


Echt een fijn klusje :(

Verder het luchtfilter schoongemaakt (kwam daar Maja de bij tegen) en het slot van de backseat gerepareerd.

Even moed verzamelen om later de voorremschakelaar te fixen (doet niks) en spulletjes bestellen om een enorme beurt te geven.
 
Raadseltje voor de betweters hier :P

P4050096C.jpg


In het koelvloeistof reservoir lijkt residu te zitten (dat wit). Maar als je de motor schud is het weg. En een paar uur later is het er weer.
Ra ra wat is het?

Disclaimer; motor is van 2019 dus het is geen oude zooi.
 
Ik ben er eigenlijk al vanaf september vorig jaar bijna elke dag aan bezig geweest, maar gisteren eindelijk een setje sproeiers uit Duitsland binnen gekregen. Dus vanmorgen de carburateur afgesteld en mijn eerste lange testrit van 50km met die oude opa gereden. Wat een ervaring!

Het gaat hier om een DKW SB 200 uit 1936. Compleet geroest en in onderdelen gekocht.
DKW SB 200 1936 donker-1.jpg
 
Remblokken vervangen en nieuwe remschijf geplaatst, was maar 1 mm voorbij de minimum dikte... :/

Helaas niet zelf de rem kunnen fiksen, die blijft hangen... dus ik moet alsnog naar de dealer.
 
Deze woenslag halen. Net besteld.
Bekijk bijlage 1482525
Toch nog redelijk compact.
Verder een onzin reden hier. :Y
Maar de hele wereld is onzin. :+ :t

Gelijk dan kijken hoe de meter is t.o.v mijn losse digitale meter.
Misschien daarna op Ali een digitale manometer kopen, eerst even de aansluiting afwachten (zal wel 1/8" NPT zijn) . O-)

Om een keertje je banden op te pompen, pak de turbo-fietspomp wel
 
Om een keertje je banden op te pompen, pak de turbo-fietspomp wel
Doe ik ook, maar je kan er ook gereedschap op aansluiten.
Donderdag bij twee motorfietsen de remvloeistof wisselen, lekker onder druk met de compressor.
En als je de tank vult loop je zo even naar de auto('s) om het ventiel er op te drukken.
Veertien banden nalopen met de fietspomp duurt wel ff. ;)
 
Gereedschap is met de kleinste compressor wel een statement, een slagmoersleutel houdt het -misschien net lang genoeg- maar even uit hoor. Ik heb één slag groter, daar moet je dat pakket gereedschappen wat jij er bij kreeg dan wel weer bij kopen, maar okee. Met die grote kan je net zo veel wel en niet, alleen iets langer. Het gekloot met de bandenpomp is voorbij, effe wat schoon of doorblazen, helemaal top... tsja en verder??? Zandstralen is echt geen optie hoor...
 
Remblokken vervangen en nieuwe remschijf geplaatst, was maar 1 mm voorbij de minimum dikte... :/

Helaas niet zelf de rem kunnen fiksen, die blijft hangen... dus ik moet alsnog naar de dealer.
De remzuigers eruit drukken en goed schoonmaken.
Er kan ook een dichting uitgeperst zijn en tussen de zuiger en het huisje zitten.
Sommige remklauwen staan hier bekend om (pas ook gepost).

DSC_0237.jpg
 
De remzuigers eruit drukken en goed schoonmaken.
Er kan ook een dichting uitgeperst zijn en tussen de zuiger en het huisje zitten.
Sommige remklauwen staan hier bekend om (pas ook gepost).

Bekijk bijlage 1482885
Dit is de reden waarom ik de zuigers en de rubber afdichtringen vervangen heb.
Ook bij een tweetal remklauwen de binnenkant van de cilinders gepolijst met waterproof 1500.
 
Gereedschap is met de kleinste compressor wel een statement, een slagmoersleutel houdt het -misschien net lang genoeg- maar even uit hoor. Ik heb één slag groter, daar moet je dat pakket gereedschappen wat jij er bij kreeg dan wel weer bij kopen, maar okee. Met die grote kan je net zo veel wel en niet, alleen iets langer. Het gekloot met de bandenpomp is voorbij, effe wat schoon of doorblazen, helemaal top... tsja en verder??? Zandstralen is echt geen optie hoor...
Daar ben ik mij van bewust. Een enkele centrale moer met de slagmoersleutel kan in vijf jaar voorkomen.
Misschien wat wielbouten van de auto, maar voor de hand ligt dit niet voor mij. Onderdelen/luchtfilter stofvrij maken wel.
En het apparaatje voor de remvloeistof wil er een compressor op. Ook geen grote capaciteit.

Mijn auto's staan hier 50 meter verderop omdat de woonwijk geheel autovrij is.
Met deze kan je gemakkelijk even heen en weer lopen.
En het is toch meer compressor dan zo'n koffertje.

Voor iedereen wat wils, van handpomp tot grote compressor. ;)
 
Dit is de reden waarom ik de zuigers en de rubber afdichtringen vervangen heb.
Ook bij een tweetal remklauwen de binnenkant van de cilinders gepolijst met waterproof 1500.
Bij deze remklauw ben ik wel 2-3 uur bezig geweest om de boringen echt goed schoon te maken.
De originele zuigers doe ik alleen maar polijsten met chroompasta, en monteren met een klein beetje ATE remcilinderpasta. :)

DSC_0130.jpg

DSC_0158.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan