Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

die gt bleef ik wel altijd aan sleutelen, dus dat laat ik maar aan anderen over , heb enige hernia's die mij het leven lastig maken en een kapotte dynamo van mijn r1 waar ik al even mee bezig ben deze week.
20210417_113055.jpg
 
Vandaag de buitenste bougies van de Breva 1100 gecontroleerd. Gewoon omdat het kan, en omdat het weinig moeite kost.
Niks mis mee, met die bougies. Daar ga ik de eerste tijd geen aandacht meer aan besteden.
1618941060851.png
 
die gt bleef ik wel altijd aan sleutelen, dus dat laat ik maar aan anderen over , heb enige hernia's die mij het leven lastig maken en een kapotte dynamo van mijn r1 waar ik al even mee bezig ben deze week.Bekijk bijlage 1621340
De magneetplaatjes aan de binnenkant van de rotor hebben losgelaten waardoor geen magnetisch veld meer opgebouwd kan worden? Bekend punt van de 2004 R1. Het is niet de dynamo (als jij hetzelfde probleem hebt). Mijn R1 had hetzelfde - de lijm is niet goed, de plaatjes laten los en eindigen in de blender. De accu wordt op z'n beurt leeggetrokken en de motor kapt er helemaal mee.

Voorzover ik weet zijn er geen aftermarket alternatieven, en ik heb dit probleem met mijn R1 opgelost door een normale fabrieksstandaard ergens van marktplaats te plukken...
 
Laatst bewerkt:
De magneetplaatjes aan de binnenkant van de rotor hebben losgelaten waardoor geen magnetisch veld meer opgebouwd kan worden? Bekend punt van de 2004 R1. Het is niet de dynamo (als jij hetzelfde probleem hebt). Mijn R1 had hetzelfde - de lijm is niet goed, de plaatjes laten los en eindigen in de blender. De accu wordt op z'n beurt leeggetrokken en de motor kapt er helemaal mee.

Voorzover ik weet zijn er geen aftermarket alternatieven, en ik heb dit probleem met mijn R1 opgelost door een normale fabrieksstandaard ergens van marktplaats te plukken...
nee, bij mij was het een lager, eerst aan de ene kant en toen aan de andere kant van de rotor. die was hiermee ook beschadigd en moest dus vervangen worden, ik zit nu op deze te wachten; Rotor Yamaha FZS1 FZ8 800 FZ1 1000 YZF R1 1000 OEM 5VY-81450-00-00 2SH-81450-00-00750
En die wordt morgen als het goed is bij mij bezorgd, kan ik donderdag weer een eerste proefritje doen!
Zat ook al nagelbijtend thuis naar de weerkaarten te kijken !
 
Gisteren... Een kop met nokkenassen naar Hoogezand gebracht, toen mijn werk gedaan
Va daar naar de kop van Noordholland gegaan om te constateren dat een MFer die mij persoonlijk benaderde met een gat in de linkerzuiger zit.

In dat kader: Die gebruiker heeft geen topic aangemaakt voor dit probleem, hij legde dit uit als dat hij zo krankzinnig veel onzin geschreven ziet als zoiets gevraagd werd dat hij mij maar direct persoonlijk benaderd heeft. In wat app en PB verkeer heb ik eigenlijk al een verdachte aangewezen


Ik quote uit de PB wisseling het 5de bericht allover
Okee, als je een paddock stand hebt kan je 'm in zijn 6 zetten en het achterwiel ronddraaien.

Als je er bij kunt kan je ook proberen met de remmenreinigertest, inspuiten in de carb van de verdachte cilinder, als die dan oppakt weet je dat het een brandstofprobleem is.

Ik zit nog een beetje te denken aan een gat in de zuiger maar dat komt later, ook onwaarschijnlijk omdat hij niet enorm rookte, tenminste, dat is niet gezegd
 
Uiteindelijk hebben we op de de luchtspuit op de Carterontluchting gezet en daarmee gijng het in cilinder 1 stormen, duidelijker kan je het niet hebben
 
Tank aan de onderzijde schoon gemaakt, beetje schuurlinnen erover en een mooue laag grondlak erop. Origineel niet heel goed.
Als ik de tank straks ga spuiten, zit hier ook een mooi laagje op
Als ik verf over heb, doe ik er wel een kleurtje op
Spatbord weer geplamuurd, was licht beschadigd binnen gekomen, in 1x plamuren niet naar mijn zin, dus weer een laagje erop, 2 componenten, vanavond weer ff schuren, kijken of het goed iz, anders nog een keer, komt wel goed, kleurlak is toch nog niet binnen

Mocht je de aanleiding missen > 4takt draadje, wordt daar ook eens gelezen
 
Kon het niet laten........
Na een kilo of 7 ui en paprika te hebben schoon gemaakt, toch ff de schuur in
Voorspatbord geschuurd, denk dat hij nu goed is, afgeplakt en in de grondverf.
En omdat het kan, onderzijde van de tank een 2e laagje grond
Verf komt als het goed is morgen binnen, na 13.00, dus weet niet of ik dan nog thuis ben, in elk geval vrijdag ophalen. Hopelijk van't weekend in de lak
Hoewel, ik moet ook nog ff de zonneschans plaatsen en de rail op de schuur. En de pv verdeler plaatsen
Maandag komt de bezorger helpen met zonnepanelen plaatsen
Ff paar uurtjes bij bestellen denk ik :+
 
Daarnet nog effe de achterrem van de sevenfifty remklauw er af. Zuiger er uit. Wat korstjes van de zuiger gehaald. Alles schoon gemaakt en alles weer in elkaar gezet. Nieuwe remwater er op en ontlucht.
Ook de ketting goed ingevet.

Morgenvroeg rondje rijden om te zien of dat kraakje dan wel knarsje bij lage snelheid nu weg is.

Ik hoop het maar reken er niet op. Echter dit moest toch al gebeuren gezien de achterrem heel licht sleepte.

Anders gaat morgen het achterwiel er uit om de lagers te controleren.

db
 
Eindelijk alle onderdelen binnen en de nieuwe dynamo rotor en lager gemonteerd, nieuwe olie erin en een proefritje gemaakt, wat een verademing om met dit weer en een prima motor een toertje te doen na anderhalve week thuis gevangen te zitten wachten op de diverse koeriers.
 
Eindelijk alle onderdelen binnen en de nieuwe dynamo rotor en lager gemonteerd, nieuwe olie erin en een proefritje gemaakt, wat een verademing om met dit weer en een prima motor een toertje te doen na anderhalve week thuis gevangen te zitten wachten op de diverse koeriers.
Daarom heb ik tegenwoordig 2 motoren!
Voor mijn oude FZ merkte ik dat sommige onderdelen door de jaren heen steeds moeilijker worden.
Geen zin om half motorseizoen niet te kunnen rijden.

Voor dit moment geldt:
Fabrieken in Azië die vanwege corona stil hebben gelegen, maar wel giga veel vraag.
Verder zijn er te weinig containers beschikbaar en dan heb je ook nog stremming bij Suez-kanaal.
Sommige bedrijven liggen stil omdat ze essentiële onderdelen niet (op tijd) aangeleverd krijgen.
 
Rvs remschijf en gesinterde blokken vervangen voor een normale stalen schijf en organische blokken.

Kom je bij het vervangen erachter dat de vorige eigenaar een hoop vet aan de blokken heeft gesmeerd. Zodra de rem warm werd, werd het vet warm en kroop zo steeds een beetje tussen de schijf en de blokken.

Voor het monteren van het nieuwe spul uit heb ik de klauw in de remmenreiniger gedompeld. Het lijkt nu weer op remmen.
 
Ho ho, vergeet de bonus niet hè ;)

Shit, dit is off topic. En nog meer shit, niets aan de motor gedaan vandaag .... uhmmmmm, ik ga na komende vrijdag nieuwe bandjes bestellen, telt dat ook??
 
Motor van de schoonzus opgehaald voor een eerste rondje met m’n vriendin (nieuw rijbewijs) :] En daarvan de koppelingskabel vervangen en beide motoren gewassen 8-) klaar voor morgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan