Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Setje gemonteerd.
Valbeugel met beenschermen, stuurkuip en flecibele flappen tussen stuurkuip beenschermen.
Proefrit goed verlopen. Geen wind meet op mn kop. Een hele verbetering.
Deze uitvoering van de Nato. Is van de instructeurs. De gewone ordenans hadden een kale motor. Enkel valbeugel.Bekijk bijlage 1631997Bekijk bijlage 1631998Bekijk bijlage 1631999Bekijk bijlage 1632000Bekijk bijlage 1632001Bekijk bijlage 1632002

Voordien maar ff het cockpitje vervangen het plasticwerk brak spontaan.
Bekijk bijlage 1632003Bekijk bijlage 1632004Bekijk bijlage 1632005Bekijk bijlage 1632006
Deze reden jaren geleden met bosjes rond bij ons als les motor vanuit de kazerne , wel zonder kuip zoals ik me herinner .
 
Balhoofdlagers van de TDM900 opnieuw ingevet, en balhoofd afgesteld. Zonder speciaal afstelgereedschap hiervoor. Gewoon goed is goed-methode.

Aansluitend een testrondje van 100km (ook omdat het lekker weer was, laat ik daar dan eerlijk in zijn).
 
En omdat ik toch moest testen of de boel goed vast zit: de voorrem een paar keer tot in de ABS geremd. Conclusie: de boel zit goed vast, en de ABS-functie werkt naar behoren.

Achter het ABS niet getest..... Ik merk dat ik tegenwoordig de achterrem zelden tot nooit gebruik, vandaar.

Ik zal mezelf er eens aan moeten herinneren om een een leuk bospaadje op te zoeken en daar eens lekker voluit de achterrem intrappen. Lekker net als vroeger met de crossfiets, kijken of je een lang remspoor kan maken.
 
Vandaag de balhoofdlagers vervangen bij de versys1000, nu ook conische net zoals bij de vfr. En omdat al het plastic er af was ook maar meteen koelvloeistof vervangen.
IMG_20210513_103850.jpg
IMG_20210430_160048.jpg
 
Gisteren mijn balhoofdset nog getest en meer dan prima in orde.
Geen speling en geen dood punt in het midden.
 
Deze reden jaren geleden met bosjes rond bij ons als les motor vanuit de kazerne , wel zonder kuip zoals ik me herinner .
Zo als ik ook al schreef. De ordenans reden kaal. De instrukteurs hadden bescherming. Of de flexibele flappen daar ook bij hoorde. Weet ik niet. Dan is er nog de vraag! Groen of orange?
De mijne is groen. Zit nog in dubio of ik overga naar orange, of orange accenten/strepen.
 
Vanwaar oranje dan?
Is toch niet tactisch ( en dat bedoel ik niet als grap maar meer met de achtergrond van de motor in gedachten) is ook een serieuze vraag.
 
Vandaag ff met de fazer een stukje over de dijken hier in de buurt geknalt, tussen het studeren door maar kon het niet laten! Net even online 2 pdf service manuals gratis gescoord voor de fazer en de WR. Binnenkort even servicebeurtje doen als ik de update versie van fz8 rotor binnen heb
 
Ja dat gaat ook mijn kennis te boven. Ik ben niet in dienst geweest.
En er zijn veel dienstplichtige die van alles roepen, maar echte antwoorden van de kenners heb ik nog niet gehad.
Ben wel in dienst geweest, ook nog ordonnans geweest op een guzzi. Idd zonder bescherming (wel die beugels).
Mijn instructeurs reden ook zonder Kuip, die reden ze toch anders maar aan puin _O-
Echt alles mocht je doen met die dingen om maar je grenzen te kunnen vinden, dus sorry als je wat krassen op je uitlaten aantreft. :+
Helaas weinig tot geen foto’s, überhaupt van mijn dienst periode niet.
 
Ben wel in dienst geweest, ook nog ordonnans geweest op een guzzi. Idd zonder bescherming (wel die beugels).
Mijn instructeurs reden ook zonder Kuip, die reden ze toch anders maar aan puin _O-
Echt alles mocht je doen met die dingen om maar je grenzen te kunnen vinden, dus sorry als je wat krassen op je uitlaten aantreft. :+
Helaas weinig tot geen foto’s, überhaupt van mijn dienst periode niet.
Die krassen....juist leuk man.
 
Ben wel in dienst geweest, ook nog ordonnans geweest op een guzzi. Idd zonder bescherming (wel die beugels).
Mijn instructeurs reden ook zonder Kuip, die reden ze toch anders maar aan puin _O-
Echt alles mocht je doen met die dingen om maar je grenzen te kunnen vinden, dus sorry als je wat krassen op je uitlaten aantreft. :+
Helaas weinig tot geen foto’s, überhaupt van mijn dienst periode niet.
Met de Triumph ook hoor , overal ben ik geweest met t gekke ding ,een moeras was wel een streep te ver ,hebben we m later weer uit gelierd :t
ik zat bij de bouwmachines dus hulp was nooit een probleem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan