Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

@ Kat op de motor
Bekijk bijlage 1715169
KIJK!! Daar zit ie op z'n vaste plekje! Daar houdt ie alles in de gaten!
Ik heb de kat eronder vandaan gehaald.

IMG_20220116_141321.jpg
 
Zo iets heb ik ook maar dan in het groen van Lidl werkt mooi.
Gebruik hem ook voor de auto
Gisteren alle motorvoertuigen nagelopen, en ze konden allemaal enkele tienden ‘bar’ wel gebruiken. Niet dat ik zo precies ben maar geeft aan dat bij start seizoen het wel nodig is je banden te checken…en niet zomaar wegrijden.
 
Vandaag het motorblok los gesleuteld. Komt nieuwe in. Gietijzeren montage punt van de dynamo deksel bleek kapot en provisorisch vastgezet met kneed metaal :'). Dat is dus 1x goed gegaan. Bij iets kracht zetten brak dat al en liep er olie langs.
 
Vandaag voor ff de laatste hand gelegt aan de vervanging van de achter schokkers van mn Nato. Voor twee van een le mans lll.
Eerst de koffers er af, dan de rekken of verwijderen of gedeeltelijk lossen om enige ruimte te krijgen.
Voor de bovenste bevesteging moesten die onderdelen daar weg, aangezien zij boven op de assen van de schokkers bevestigt waren.
Om een deel weg te kunnen draaien moest ook het zadel weg, incl zn ophanging.
Onderste schoker punt. Is relatief simpel alhoewel aan de rechterzijde deze ook nog via een omweggetje aan mn achteras is verbonden dus ook daar de moer van lossen.
20220117_163058.jpg
20220117_163102.jpg


Schokkers vervangen en in omgekeerde volgorde alles weer terugplaatsen.
Kut een laatste m6 boutje wilde niet meer. Gat 2/3 verschoven!
Hè het was er toch ook zonder geweld uitgekomen......
20220117_163114.jpg
20220117_163122.jpg
20220117_163144.jpg

Paar dagen er overheen laten gaan.
En verdomd toen de twee rechtse er goed in vast gezet waren floepte de linkse er ook zo in.
Pffffff. Scheeld me weer een melding in sleutelblunders.
20220117_163157.jpg

Nu mn koffers nog. Maar dat is appeltje eitje. Maar 8 boutjes m6
 
Ik ben al een week aan het proberen om de lagers te vervangen van de achter aandrijving van m'n PCX.
Het naaldlager en m'n kogellager maken behoorlijk wat lawaai bij het verplaatsen van de motorscooter
20211229_152314.jpg

Na veel getop eindelijk deze er uit gekregen. Blijkt er ook nog een clipveer achterin te zitten die de kogellager borgt.
Screenshot_20220121-084731_Chrome.jpg

Natuurlijk is mijn tang net iets te kort en moeilijk de 2 gaatjes te zien in het donkere gat.
Uiteindelijk met een punttangetje en wd 40 gelukt.*O*
De kogellager ging tot mijn verbazing er gemakkelijk uit. Nu alles schoonmaken en lagers invetten en terug plaatsen. Leg de lagers één nacht in de vriezer dan gaat het makkelijker.👍
 
Achter blokjes van de bezorgscooters vervangen (3 stuks)
Originele set ging 4K mee, vervangings set iets meer dan 6K
Blijf het erg snel vinden, maar goed. Blokjes voor zie je amper slijtage aan
Oh, en bij 1 sluitplaat van contactslot vervangen, 1 jongen zie ik wrikken met de sleutel, wil niet op contact, breekt zo de sleutel af
Nieuwe laten maken? Zulke lange sleutels hebben ze niet,dus bij de dealer langs, blijkt het afdek kapje kan afgesloten, en dat gaat met een sensor, en die is scooter specifiek, sleutel bijmaken en klepje dicht, kan niet meer open, dus sleutelset met afdekking
Was een duur grapje, incl slijpen sleutels 5 tientjes verder excl inbouw
 
Powercommander 5 geinstalleerd op de motor van me broer
Map van internet in geschoten (full akra met o2 eliminators)
Zit nu trouwens een black widow systeem op met een mivv einddemper en k&n airfilter
Afspraak gemaakt bij powerpoint in Alphen om hem af te laten stellen

Lekker geklust op de zaterdag ochtend
 

Bijlagen

  • IMG-20220122-WA0003.jpeg
    IMG-20220122-WA0003.jpeg
    108,5 KB · Weergaven: 18
  • VID-20220122-WA0007.mp4
    4,2 MB
Terug
Bovenaan Onderaan