Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

In principe moeten voor het periodiek onderhoud jaarlijks die vijsjes los en terug op koppel.
Dan is de kans dat dat rubber meedraait klein.
 
In principe moeten voor het periodiek onderhoud jaarlijks die vijsjes los en terug op koppel.
Dan is de kans dat dat rubber meedraait klein.
Motor is vorig jaar nog voor groot onderhoud bij Verduyn geweest, geen idee hoe en wat verder wat betreft de kuip.
Ik heb zelf dit jaar een oliebeurtje gedaan, en daarvoor hoeft alleen de bellypan er onderuit, anders kan je niet bij de carterplug en het oliefilter.
 
Beugeltje maken voor het zadel. Komende week de tweede maar doen.
 

Bijlagen

  • IMG_20220220_152248.jpg
    IMG_20220220_152248.jpg
    160,6 KB · Weergaven: 42
Netjes gedaan! Ik hoop voor je dat de lak blijft zitten als er nieuwe banden omheen gaan!:Y
Dat gaan we wel zien, ook als ze nieuw gecoat zijn, ben je je mooie nieuwe coating niet zeker (spreek helaas uit ervaring). Zat er nog aan te denken om de banden er nog vanaf te halen, maar ik verkoop ze maar met banden er omheen. Ze zijn iig bij te werken, indien nodig. De volledige set is er iig flink op vooruit gegaan, die hadden wel wat tlc nodig.
Morgen iig afmaken en de tandwieldrager ook flink cleanen, dan kan de boel de verkoop in :)
 
Tjah, wat heb ik gedaan aan m'n motor.
Geen idee meer.
Niet genoeg, ik had geen passende bougiesleutel dus daar stopte het al.
Ook niet de juiste voelermaatjes thuis, dus kleppen konden niet gemeten worden.
Oliefilter was blijkbaar nog een dat ik had van de vorige motor.
De olie is wel gewisseld voor motul 7100. (Rood)
Net een gedeeltelijke bestelling bij Louis.
Ik ga ook de luchtfilters vervangen, want het zijn schuim filters. (Geen fan van)
 

Bijlagen

  • IMG20220223121025.jpg
    IMG20220223121025.jpg
    348,4 KB · Weergaven: 52
Verder vandaag op pad geweest!
Elektrieke vestje aan, gewatteerde hose, hvv aan en gaan.
Lekker de 2 pitter laten ploffen door de stad, stevig aant gas daar waar het kon en tussendoor lekker zwieren ende zwaaien langs watertjes die door het oneindig laagland stromen. Wind? Welke wind ;)
Vroemvroem :t
 
Vandaag een rondje van 235 km gedaan. Veel binnendoor gereden, lekker rustig aan. Het dashboard gaf een maximumsnelheid van 112 km/u aan, en een gemiddelde van 59 km/u --> aan de lage kant van wat ik gewend ben te zien ;-).

Heerlijk weer, niet te druk onderweg, en de motor niet eens vies geworden. En dat laatste had ik wel rekening mee gehouden, mazzeltje dus!
 
En omdat DHL (denk ik dat het geweest is, maar kan net zo goed een andere bezorgpartij geweest zijn.) een pakketje heeft bezorgt: lekker aan de motor geknutseld.

De TDM900 heeft geen enkele USB aansluiting, en een voltmeter vind ik een leuk speledingetje, daarom: 2.38US $ 38% OFF|Auto Motorfiets Sigarettenaansteker Dual Usb Charger 12V 24V Auto Boot Motorfiets Sigarettenaansteker Stopcontacten Stekker outlet Led|Cigarette Lighter| - AliExpress

Een passende plek uitzoeken, binnen(plaat?deel?)van het dashboard demonteren, gat maken, usb-stopcontact erin, draden aansluiten en de boel weer terugmonteren en testen.
Testresultaat: de waarde van de spanning in de display van het usb-stopcontact geeft bijna een hele Volt lager aan dat gemeten direct op de accu met een Voltmeter. Da`s niet erg, het gaat er mij meer om dat na het starten de waarde in de display boven de 12,8 Volt (da`s dus dan eigenlijk 13,8 volt gemeten direct op de accu) weergeeft. De waarde op de display reageert welkeurig op het aan- of uitschakelen van gebruikers (m.n. de handvatverwarming geeft een relatief grote afname van de weergegeven waarde in de display!).
Ik ben er wel tevreden over!
20220223_182256.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan