Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Gepoetst, en wederom de einddemper voor de 3e keer vast gezet B|

Waarvan nu ook maar de Oring tussen demper en linkpijp vervangen..
Snap er geen bal van🧐🤷

En direct naar de nieuwe bandjes 'ingereden'😏
 
Vandaag weer wat fut gevonden om mijn woon-werk voertuig schoon te maken...
en gelijk mijn vaderdag kado uit te proberen.
Dus eerst gereinigd, en toen in de ceramische coating gezet, best simpel te gebruiken
en goed uit te poetsen.
Nu kan ik wel heel hard roepen dat er nu een dikke glans opzit...maar dat gaat lastig met
mijn mat witte kleur, de metallic spring er nu wel beter uit.
IMG_6714a.jpg

IMG_6711a.jpg


IMG_6717a.jpg


ohja, na 30km is de bocht als best aan het kleuren...gas is alles;)
 
Motor en brommer even goed gewassen. Nu een biertje drinken in het zonnetje 🌞.
 

Bijlagen

  • 95DBA8D6-7D36-4842-AF50-64C0CD736248.jpeg
    95DBA8D6-7D36-4842-AF50-64C0CD736248.jpeg
    307,4 KB · Weergaven: 70
Vandaag de motor verkocht. Ga een tijdje motorloos leven...
Hoe dan… impossible!
Heb ik een tijdje geleden ook geprobeerd, ik vind dat ik moest sparen voor wat ik echt heel vet vond, motor verkocht ( de pan European welke ik tot de dag van vandaag nog mis en kneiter veel werk en aandacht in had gestoken)…na 1.5 week een andere motor gekocht, ik begon werkelijk depressief te worden van het niet kunnen rijden.
 
Weer begonnen met het opbouwen van de motor na het kapot gaan van de spanningsregelaar (en daardoor enkele elektrische zaken).

Ik zou eerst nog doorgaan met het monteren van nieuwe balhoofdlagers maar dat stel ik uit tot in de winter; aangezien ik de voorvorkpoten dan ook aan ga pakken.

(En ik na 3 weken stilstand gewoon heel, hèèl graag weer wil rijden 🥰).

Bekijk bijlage 1775501
Da's heel mooi want ik zie nog maar weinig Blackbirds op de weg..... :)
 
Hoe dan… impossible!
Heb ik een tijdje geleden ook geprobeerd, ik vind dat ik moest sparen voor wat ik echt heel vet vond, motor verkocht ( de pan European welke ik tot de dag van vandaag nog mis en kneiter veel werk en aandacht in had gestoken)…na 1.5 week een andere motor gekocht, ik begon werkelijk depressief te worden van het niet kunnen rijden.
Ik had de motor bij de reparateur staan. Miste hem na een dag al!
 
En hoe werkt dat dan? Ik zie mezelf niet even heen en weer rijden naar de VS om mn 848 te laten chippen :+
Post.nl? DHL? UPS? Net welke de goedkoopste is.
ECU goed verpakt in een doosje, lijstje met wensen ook in het doosje. En dan gewoon opsturen. Zo deed ik dat altijd en dat werkte goed.
 
Voorvork olie vervangen en daarvoor moeten de poten eruit. Er zou 500 ml/poot in moeten zitten en er kwam amper 400 uit.
Waarom zitten er geen aftapschroefjes meer op tegenwoordig.
Bij een ups-vork ok maar dit is een gewone ouderwetse..???
Weer volsynth.5w30 erin geduwd want dat bevalt al jaren prima en is goedkoop bij de action.
 
Laatst bewerkt:
Denkut.. kwam nix meer uit en nog even nagespoeld met versche olie en dat kwam er ook versch weer uit.
Heeft een kwartier op de kop gehangen icm enige malen pompen idd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan