Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Haha nee snap ik .. maar zie het positief: als je dan toch moet lopen met de motor in je hand dan beter met een goed verhaal op het end. 😋
 
Net telefoon gehad dat de Suuz weer als nieuw is en opgehaald mag worden. Zit ik hier met een gat in mijn voet te zitten. Ik kan niet wandelen, niet autorijden, niet motorrijden... Hubbie gaat haar morgen halen met een vriend en ik kan er thuis uuuuuuurenlang naar staren!:(
 
Tijdens een gezamelijk ritje melde de Dep.Duc, dat de linker pijp van mn Yammie meer rookte dan de rechter.
Bleek de aansluiting v/d rechter cilinder te lekken.
Vers slangetje er in gefrot en alles doet ut weer zoals meneer Yamaha het vijftig jaar geleden had bedoeld. *O*
c72ec2c8-6168-4f96-9366-b268f44086d1.jpg


87990cb8-ab7c-4498-a050-5538b58087a5.jpg

;)
 
Hoezo ?

Was een heel 'gewone' auto hoor ...

... toen ik jong(er) was _O- .

Mijn eerste echte zelf bestelde lease-auto was een 155 trouwens. Maar voor de puristen was dat al niet zo'n echte Alfa meer. Ik heb er toen wel heel veel plezier mee gehad.
 
Hoezo ?

Was een heel 'gewone' auto hoor ...

... toen ik jong(er) was _O- .

Mijn eerste echte zelf bestelde lease-auto was een 155 trouwens. Maar voor de puristen was dat al niet zo'n echte Alfa meer. Ik heb er toen wel heel veel plezier mee gehad.
De 75 werd altijd gezien als "de laatste echt alfa" door de puristen, de laatste die ontworpen was voordat fiat de regie kreeg.
Met verouderde techniek uit de Alfetta(uit 1972) een auto neerzetten die toch nog een redelijk succes was vanaf 1985 was best knap, en met de 155 als opvolger snap ik dat veel alfisti zich genept voelde, de 155 was tenslotte een tempra met een alfa koets, verkeerdwielaandrijving en een nogal behouden design.
 
Ach, moet kunnen. Beide zijn zaken van emotie. Een 75 is immers, zoals eerder aangegeven, de allerlaatste Alfa. Alles erna prut koekblikken.
Dat is ook nogal een overstatement...

Stelvio is de best sturende SUV.
Met de guilia is ook niet zo veel mis.
De alfa romeo GT 1.9JTD was een (relatief) betrouwbare sportieve auto.
 
Nadat ik zaterdag de ombouw naar nieuwe knipperlichtjes had afgerond, heb ik vanavond de originele koppelingscilinder van de S4 vervangen voor een Oberon, aangezien die op de 848 ook prima bevalt.
Bekijk bijlage 1791496
Sorry dat mn 75 deze keer niet te zien is :+
Heb jij een Alfa 75???
 
Vandaag koel systeem geflushed en nieuwe koelvloeistof in de ZX-10R alsmede een K&N luchtfilter zodat hij weer een frisse neus kan halen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan