Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Afgelopen weekend XCP Clear Coat aangebracht om m'n motor hopelijk zo mooi mogelijk de herfst en winter door te sturen. Bij temperaturen onder nul en pekel laat ik hem staan maar die dagen zijn tegenwoordig op twee handen te tellen. Ben erg benieuwd, tests op Youtube zijn veelbelovend maar in Nederland lijkt het niet vaak gebruikt te worden.
 
Ik heb net mijn motor afgespoeld. Morgen maar echt wassen, daar was het me nu te donker voor. Ik had een lekkere najaarstoer gedaan in zuid-limburg. In totaal 594km erbij gereden vandaag. En nu lekker aan het nagenieten!!
 
Afgelopen weekend XCP Clear Coat aangebracht om m'n motor hopelijk zo mooi mogelijk de herfst en winter door te sturen. Bij temperaturen onder nul en pekel laat ik hem staan maar die dagen zijn tegenwoordig op twee handen te tellen. Ben erg benieuwd, tests op Youtube zijn veelbelovend maar in Nederland lijkt het niet vaak gebruikt te worden.
Hoi! Klinkt interessant. Kan je periodiek een update geven met jouw ervaringen? Alvast bedankt!
 
Een Honda cbr1000 standaard op m'n Aprilia Falco gezet. Had ik eerder moeten doen, weg met dat te korte, te steile onding waarbij je elke keer je afvraagt of je de motor staand aantreft als je terugkomt.
 
Wil na 38 jaar op straat nu ook wel eens anders dan altijd maar asfalt. Meedoen met de TET-gekte etc. Projectje aangeschaft voor weinig en eerste bestandsopname gedaan. Vooral vettigheid, gepruts van anderen en roest. Maar komt goed, de basis lijkt vooralsnog prima.
 

Bijlagen

  • 20221016_163013.jpg
    20221016_163013.jpg
    280,9 KB · Weergaven: 71
  • 20221016_163030.jpg
    20221016_163030.jpg
    238,3 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
Niet direkt vandaag, maar een klein schermpje op mn Kawa gefrot. Gekregen in het Hulp, weggeef en kringlooptopic.
Bijzonder dat zo'n klein ding boven 100 km/u een groot deel van de winddruk op de borst weghaalt.
Bin dr wijs mee.
d8282c29-c211-490d-baa2-a98df2b5f4a1.jpg

:)
 
Op basis van een ali- metertje de remolien vervangen.
Na 1 jaar en 11k km's lijkt het nodig te zijn.
 
Op basis van een ali- metertje de remolien vervangen.
Na 1 jaar en 11k km's lijkt het nodig te zijn.
Motorzaken meten eigenlijk nooit.
Dealers dan. Elke twee jaar vervangen.
Bij mijn auto's is het altijd alleen gemeten en ook na vijf jaar nog nooit vervangen. 8)7
 
Zal hier in NL ook weinig uitmaken echter wanneer je de bergen doorkruist enzo dan heb ik toch echt liever verse olie erin.
Ik wissel sws standaard deze olie elk jaar en nu kan ik meten of het ook nodig blijkt.
Ja dus.
 
Zal hier in NL ook weinig uitmaken echter wanneer je de bergen doorkruist enzo dan heb ik toch echt liever verse olie erin.
Ik wissel sws standaard deze olie elk jaar en nu kan ik meten of het ook nodig blijkt.
Ja dus.
Officieel geen olie natuurlijk. ;)
Goed bezig. :t
 
Je hebt gelijk, remvloeistof. :t

Zover ik weet is het op een PAG basis...dus wel degelijk olie.
Maar goed...geen zin in discussie.
Eb elk 2 jaar is goed zat. Wat je meet i. Je potje is niet wat beneden achter je zuigers zit. Dus met vervangen en spoelen helpt dat wel degelijk. Als je garage je al 5 jaar niet ververst heeft is dat maybe leuk voor je portemonnee maar technisch en professioneel niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan