Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Zojuist een uurtje gestuurd, mooi weer….. :] …..en:

Achterband wederom opgepompt, in een maand tijd van 2,8 gezakt naar 1,35……band is duidelijk lek. Was bijna op dus tijd voor een nieuwe; T32.

02E2A749-D937-4C8E-B634-090D040402AA.jpeg
 
Zojuist een uurtje gestuurd, mooi weer….. :] …..en:

Achterband wederom opgepompt, in een maand tijd van 2,8 gezakt naar 1,35……band is duidelijk lek. Was bijna op dus tijd voor een nieuwe; T32.

Bekijk bijlage 1844934
Gaat dat een beetje vlot, die band oppompen met dat ding? Ik heb er eentje van Bosch,maar ik vind het een eeuwigheid duren voordat ik mijn fietsband ermee opgepompt had.
Maar ook hier vandaag weer voor het eerst gereden, ondanks de motregen. Heb voorzichtig de nieuwe voorvork en remmerij uitgeprobeert, en bevalt goed. Hopelijk morgen beter weer ,dan weer een wat langer ritje maken :]
 
Gaat dat een beetje vlot, die band oppompen met dat ding? Ik heb er eentje van Bosch,maar ik vind het een eeuwigheid duren voordat ik mijn fietsband ermee opgepompt had.
Maar ook hier vandaag weer voor het eerst gereden, ondanks de motregen. Heb voorzichtig de nieuwe voorvork en remmerij uitgeprobeert, en bevalt goed. Hopelijk morgen beter weer ,dan weer een wat langer ritje maken :]
Lang…. :? …. 2-3 min was het gepiept.

Hier aan de grens schijnt het zonnetje, en de wegen droog.
 
Ook de bandjes opgepompt (.2 gezakt in 8 weken tijd). Daarna uurtje wezen sturen. Heerlijk rustig weer. En blij met handvat- en zadelverwarming
 
Cilinder en kop van de xt250 gestraald bij een lokaal, 'straal zelf' bedrijf. Pff wat oneindig veel minder moeite en beter resultaat dan met de hand zitten prutsen met die koelribben.
 
Gestart na overhaul van motorblok
Nieuwe klepgeleiders, klepzittingen. Cilinder gehoond. Intern alle lagers vervangen.

3x trappen en ze liep meteen mooi rond.
Warm gedraaid, geen lekkages...

Nieuwe tank, spatbord, zadel. Nu verder afmonteren en tank decals er op.
Rij nu 12V "total loss", op accu rijdt ie 3+ uur. MIsschien toch maat een generator er in...


Hoppa! :t
 
voorremmetjes weer schoon, voorkant is helemaal klaar nu en in de wax. voorwiel is ronduit een drama op een tiger 1050 om schoon te maken.
.achterwiel er uit, tandwiel er alvast af gehaald (wordt 46T ipv 44 nu)
achterrem weer schoon, cupjes schoon en alles weer gangbaar.
zo gaan we rustig verder :)
 
Dit vraagt om nadere uitleg.
Panne?
Afgehaald van de dealer :)
Ben woonachtig te België dus in onze totalitaire staat mag men niet rijden vooraleer de motorfiets is ingeschreven.
En vooraleer ik deze mocht halen moest die dus gekeurd worden (soort van APK keuring) sinds 1/01/23 verplicht in België.
Nu dus nog een 2 tal weken wachten op mijn kentekenbewijs en dan mogen we knallen *D
 
Gisteren in de kou (buiten ) nog wat onderdelen gestraald ( glasparels )
vandaag deze beschermd met Nano coating.
 

Bijlagen

  • D1255170-60CB-44E4-855B-17FB52B54AE5.jpeg
    D1255170-60CB-44E4-855B-17FB52B54AE5.jpeg
    97,7 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan