wat hebben we allemaal al gedaan aan onze brikkies

JohnK6

MF veteraan
24 apr 2002
5.705
7
zwolle
ben eigenlijk wel benieuwd wat we allemaal al zelf aan onze brikkies gedaan hebben??

hier ff mijn sleuteluurtjes :P
jaar 1 motor in bezit:
frame geschuurd +gespoten
nieuwe kabelboom ingesoldeerd
wiellagers voor en achter vervangen
nieuwe accu

jaar 2 motor in bezit:
cilinderkop, kleppen opnieuw ingeslepen(laten doen)
klepseals vervangen
cilinders op laten honen naar eerste overmaat(zuigerveer van derde cilinder gebroken,krassen in cilinderwand)
nieuwe zuigers+zuigerveren
nokkenasketting+nokkenastandwiel+ kettingspanners+geleiding vervangen
primaire ketting vervangen
alle kogellagers welke in het blok zitten vervangen
glijlagers opgemeten waren nog in goede staat

3e jaar:
balhoofdlagers,vervangen
andere uitlaat onder motor gefabriceerd, oude waren rot

4e jaar:
andere tank voor motor gekocht
deze+ zijkapjes gespoten

5e jaar:
heerlijk getourt

6e jaar:
nieuwe achterremvoering+lagerbussen achterbrug vervangen

7e jaar:
Jippieeee!!!!!!!!!!!
eindelijk orginele uitlaten gevonden *D *D *D :9~
deze gemonteerd

voor in de toekomst:
tank moet opnieuw gespoten worden+ na veel kommentaar op de OTB, de kettingkast(misschien :P :P :P )

+elk jaar z'n verse olie en oliefiltertje,kontaktpuntjes, en eens per jaar ff het luchtfilter schoonblazen.

[edit]
2002: dynamo vervangen
oliekeering schakelas vervangen
claxon vervangen
[edit 2] accu vervangen[/edit 2]

 
Laatst bewerkt:
ik nog niks. Ja toch wel... gepoetst.

Ik heb m'n carbjes laten afstellen..

Deze winter gaat er wel e.e.a. gebeuren.. Pakkingen en zuigerveren :P Hij lekt nml. :+
 
Niet echt een brik maar goed;

Remschijf laten richten
Kuipdelen geplamuurd/laten spuiten
Tank laten plamuren/spuiten
Berg onderdelen besteld
Bramen van velg afgevijld en gespoten
Pootjes weer aan tellerunit gelijmd (2/3 zitten nog vast)
RVS remleidingen gemonteerd
Remklauw opnieuw vastgezet na Bunnik-weekend
Berg onderdelen erop gemonteerd o.a.:
- nieuwe topkuip
- nieuwe koplampunit
- Nieuwe hendels
- Nieuw ruitje
- Nieuwe knipperlichten
- 2e hands kontje
- Nieuwe Clipon
- Ophanglipje van spatbord aan voorvork 2 x vastgelijmd, zal wel gelast moeten worden.
- Nieuwe schakelaarunit rechts
- Andere uitlaat
- Nieuw ontstekingsdeksel
- Nieuwe Kuipbeugel
- Steppieframe weer rechtgebogen
- Nieuwe Rechterspiegel


En gelijk maar ff een beurtje (8000km)
Toen kon ik eindelijk rijden....

Na 6000 km andere 8erband (BT010)
Na 7000 km balhoofdspeling afgesteld, wiebelde toch wel een beetje erg.

Voor de meeste onderdelen dank aan Ap de Roue Racing :} :} :}

hehehehe... dit was dus van de R6!!!
 
Laatst bewerkt:
Heb hem nu sinds 21-08-2001 (Honda CB450s 1986)
Wat heb ik er allemaal aan gedaan:

Na een keer te fanatiek met de supersportrijders meedoen en uit de bocht te vliegen na een kneedown-poging heb ik de rechterspiegel moeten vervangen (€10,- Woesthoff), een rubbertje tussen het T-stuk van de benzineleidingen bij de carburateurs vervangen (fl 1,-) en een nieuwe remhendel moeten kopen (10 piek). En nog 4 liter olie moeten kopen die ik er binnekort in ga gooien (gedeeltelijk)

Dr zitten nog wel wat krassen op de zijkant, een deuk in de tank (met dank aan de vorige eigenaar)
 
Nu ik:
Gekocht: 22-12-2001
Nieuwe Claxons (2tonig)
Nieuwe voor/achterband (BT45)
Aantal nieuwe cockpitlampjes
2de hands uitlaat demper (stoer!)
Veeeeeel nieuwe benzine :P
Veeeeeel Chroom poets (glimt als de tering :9 )

Nog te doen:
Sterkere koplamp (nu 35W=te weinig)
Sport buddy
Stalen remleiding
Beteree afstelling
Deukje in tank bij werken
Meeeeer km's op de klok zetten (nu nog maar 14.000km/s)
 
Sinds februari 2000:

-kuip eraf gesloopt en nieuwe koplampsteunen en spiegel gemonteerd
-cardan gereviseerd
-koppen gereviseerd (kleppen, geleiders, uitlaatzitting laten vervangen om loodvrij te kunnen tanken)
-cilinders laten honen
-nieuwe zuigers
-wiellagers vervangen
-achterbruglagers vervangen
-nokkenasketting en -spanner vernieuwd
-kabelboom vernieuwd
-frame laten stralen en poedercoaten
-handvol nieuwe banden
-paar keer nieuwe remblokken
-nieuwe remschoenen achter (oude waren nog van 1978 8-) )
-lager stuur
-nieuwe koppelingsplaat
-10000 km later hele nieuwe koppeling
-alle grote en kleine beurten (ongeveer 2x per jaar groot, 2x per jaar klein): olie- en luchtfilters, alles afstellen e.d.
-handjevol keerringen

Binnenkort:
-nieuwe remschijven voor
-dashboardlampjes vervangen (vallen 1 voor 1 uit)


Er zit meer geld aan onderdelen in dan de motor waard is... :P :P

Edit: oh ja, twee keer een nieuwe accu. Een keer dood, andere keer iets te hardhandig gemonteerd... :P :P

Banden: ik heb 15.000 km tubeless gereden, toen kwamen ze er achter dat mijn velgen daar helemaal niet geschikt voor zijn.
 
Laatst bewerkt:
mijn sleuteluurtjes:
jaar 1,2,3,4 motor in bezit:
heerlijk getourt

jaar 5,6,7 motor in bezit:
remklauw vervangen
cilinders op laten honen (zuigerveer van derde cilinder gebroken,krassen in cilinderwand)
nieuwe zuigers+zuigerveren
nokkenasketting
glijlagers vervangen

8e jaar:
nieuwe accu
andere remvloeistofkamer
andere tank voor motor gekocht

voor in de toekomst:
primaire ketting vervangen ;(
tank moet opnieuw gespoten worden

(&natuurlijk wat olie/remblok enzo)
 
Heb m'n vrij nieuwe brik al wel 2 hele maanden. Het enige wat er moest worden vervangen was de linker voetsteun voor, die hing met een schroefje en veel kit aan elkaar.
De keerringen en de rest van de onderdelen die het olie achter in m'n wiel moeten houden zijn wegens gigantische lekkage ook vervangen maar, ik durf het bijna niet te zeggen, dat viel binnen de garantie.......... :?
 
Ik heb de tank als eerste overgespoten.
Toen ben ik met de afstelling gaan klooien en dat is m'n CB fataal geworden ;( en ze leeft nog steeds niet....

MAAAR binnenkort lekker vakantie en dan krijg ik dat brik hopelijk weer aan de praat, maar rijden is leuker en gelukkig heb ik een andere motor voor het rijden.
 
Ik heb de tank als eerste overgespoten.
Toen ben ik met de afstelling gaan klooien en dat is m'n CB fataal geworden ;( en ze leeft nog steeds niet....

MAAAR binnenkort lekker vakantie en dan krijg ik dat brik hopelijk weer aan de praat, maar rijden is leuker en gelukkig heb ik een andere motor voor het rijden.
Ideaal! &knutselen&rijen = winwin situatie *D

(wel in balans houden, voor je 't weet zit je met 2 rijdende motoren waar nix aan te sleutelen valt of met 2 knutselprojecten :+ )
 
De GS550 '79 (paars) heb ik nu een jaar en dit is er vervangen:
- kontaktpuntjes
- 4x bougies
- koppelingskabel
- kettingset
- achterlagers
- remvoering achter
- alle olieen
- oliefilter
- bougiedoppen
- voorlamp 2x
- achterlamp 1x (2e binnenkort)
- koppelingshendel
- her en der wat bedrading
- binnenband voor
- binnenkort voorband (is bijna een slik, nog 0,5mm)
- Olietempmeter ingebouwd (ligt er tijdelijk weer af)
- Lambdasonde ingebouwd
- Andere hoofdsproeiers (veel soorten)
- individuele luchtfilters
- zak tie-rips aan toegevoegd :P
- 3x shimmetje voor(tegen) klepspeling
- pakkingen (carbs/kleppendeksel/enz.)

Van de rode GS550 uit '78:
- motorolie
- voorvorkolie
- koppelingshendel
- oliefilter
- bedrading
- kettingset (van de paarse (doorschuifsysteem :P ))
- hoofdsproeiers

Verder weet ik nie meer, wel nog veel meer sleutel/afstelwerk :)
De paarse heb ik nu 12Mm op gereden. De rode minder, weet niet hoeveel.
 
Op vrijdag 07 juni 2002 12:30 schreef roestendoenze het volgende:Ideaal! &knutselen&rijen = winwin situatie *D

(wel in balans houden, voor je 't weet zit je met 2 rijdende motoren waar nix aan te sleutelen valt of met 2 knutselprojecten :+ )

Daarom blijf ik ook maar van de SRX af!
En gelukkig is het ook niet nodig om daat nu wat aan te doen, kertje olie verversen en ketting spannen.
 
Ach man, ga toch kankworsies opwarmen!!! :P :P
sardeli.jpg


Eet smakelijk! })
 
ideaal topic voor m'n 'gammaha' :P
origineel is/was 't een yamaha xv920 virago midnight special, in de afgelopen 6 jaar flink gesleuteld zodat hij bijna onherkenbaar is:
'gechopped':
-knipperlichten
-sissybar (monteerbaar voor vakantie! ;) )
-mengselstuurklep (niet nodig; wegermee! :j )

vervangen/gemonteerd:
-(kleinere) tank ('ff moeten coaten' tegen de roest.. :( )
-HD forward-controls 8-) (eigenbouw-bevestiging)
-andere spatborden
-achterlicht, kentekenplaathouder
-eigenbouw draadboom
-zadel
-accubak
-startrelais
-HD luchtfilter (+frame-aansluiting)
-inlaatpoorten
-claxon
-complete stuurinrichting :] (stuur,koppelingshendel,remhendel/pot,schakelaars,handvaten,km-teller, spiegel..)
-uitlaten })
-zadeltassen
-voorvork gereviseerd
-startmotor gereviseerd
-stepjes achter
-bougiekabels (komen uit sloop citroen bx :? )

duzzzz, dat is wat ik zoal uitgespookt heb, buiten de vele ritten en vakantie's, en de onderhoudsbeurten (olie, filters, remmen,leidingen,kabels..)die bij die vele kilometers horen. :)

Ride free, knutsel hard :)

Bijlage: Gammaha.jpg
 
Piccie erbij:

misc.php


Ga je mee met de volgende Ouwebrikkentour? :) :)

Gave motor, coole pijpen ook....kachelpijp? :P
 
Thanx voor't piccie,
geen kachelpijp hehe, lol,
heeft wel een tijdje een stuk stofzuigerstang( :? )als koppeling tussen gezeten.....
dat wil natuurlijk niet :P
 
Tis dan géén brik (toch?)maaruh heb wel wat dingetjes veranderd ja! :P
Alles eigenlijk, behalve m'n blok (NOG niet!) en m'n frame (hoewel wél zwart geanodiseerd!) ;)
Moet alleen nog ff wachten tot m'n carbon spul gespoten is! Kan ik um eindelijk "af"maken :}

O ja, voorremmschijven en klauwen zijn ook nog orgineel!
Nog wel iig! :P
 
Laatst bewerkt:
Alles eigenlijk, behalve m'n blok (NOG niet!) en m'n frame (hoewel wél zwart geanodiseerd!) ;)

Blok en frame niet? Wat hebbie wel aangepast dan?? Meer zit er toch niet op een beetje motor? :P :P

Dat anodiseren, hoe werkt dat, wat kost dat, wat doet het, hoe bevalt het? Infoooooooo!!!! :P :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan