Wat heeft een "motor-restaurant" nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
27 sep 2008
235
2
Goedemorgen MF community,

Het bedrijf waar ik werk, neemt binnenkort een hotel / restaurant over dat aan een zeer bekende bergpas in de Alpen ligt, waar zeer veel motoren voorbij komen.
Natuurlijk willen we dat het ook een locatie wordt, waar de motorrijder graag stopt voor een koffie / lunch / dinner of wat dan ook. Dat doen ze deels al, maar we willen de motorrijders ook echt tegemoet komen.

Vraag aan jullie: wat zien jullie graag bij zo’n restaurant? Wat heeft een motorrijder nodig?

Ik rij zelf ook veel onderweg en heb daarom ook een paar ideeën opgeschreven, maar er zijn er vast nog veeeeeeeel meer:

- Premium parking :)
- Mogelijkheid om bandenspanning te meten / banden op te pompen
- Mogelijkheid om ketting te smeren
- Mogelijkheid om snel even je windruitje etc te poetsen
- Mogelijkheid om helm te poetsen
- Mogelijkheid om telefoon etc op te laden
- Ladestation voor electrische motoren
- Route ideeën met GPS data voor Garmin / TomTom
- Kaart met motordealers in de omgeving
- Goede koffie / goede prijzen / gratis internet / goede promo-acties is duidelijk :)

Wat kunnen we nog meer doen?

We kijken uit naar jullie ideeën! Ik kan niet beloven dat alles omgezet wordt, maar ik doe m’n best… En nee, omdat dit GEEN spam-bericht is, vertel ik de naam/locatie niet :)

Bij voorbaat dank en alvast fijne jaarwisseling!
 
In welk land is het?

Goede koffie.
Goed eten.
Uitzicht op een bocht
Goede bediening die plezier in hun werk hebben, multitalig
 
Lijkt mij dat je eigen lijst lang genoeg is. Misschien nog cameratoezicht op de parkeerplaats. Zou niet aan andere dingen beginnen. Dan komt men langs om olie te laten verversen tijdens de lunch.
 
Laatst bewerkt:
In welk land is het?

Goede koffie.
Goed eten.
Uitzicht op een bocht
Goede bediening die plezier in hun werk hebben, multitalig
In welk land? Niet Italie, niet Oostenrijk, niet Frankrijk, niet Duitsland, niet Liechtenstein, niet Slovenië... Blijft er nog 1 over :)

Uitzicht op een bocht, goed idee idd! Er ligt direct naast het restaurant een bocht, een goed idee om daar een "Bochten-Terras" te maken :) Dank!

Andere punten worden zeker meegenomen!
 
Lijkt mij dat je eigen lijst lang genoeg is. Misschien nog cameratoezicht op de parkeerplaats. Zou niet aan andere dingen beginnen. Dan komt men langs om olie te laten verversen tijdens de lunch.
Goed idee, camera toezicht.

Olie laten verversen gaat wat ver idd :)
 
Klinkt goed :t

Voor de hotelgasten de mogelijkheid om een lunchpakket mee te nemen wanneer ze voor een lange dagrit weg gaan.

Een van de belangrijkste punten bij een overnachting vind ik toch wel dat mijn motor veilig staat. Afgelopen vakantie heeft die overal binnen gestaan op 1 hotel na en dat was omdat we niks anders in de buurt konden vinden.
 
Goedemorgen MF community,

Het bedrijf waar ik werk, neemt binnenkort een hotel / restaurant over dat aan een zeer bekende bergpas in de Alpen ligt, waar zeer veel motoren voorbij komen.
Natuurlijk willen we dat het ook een locatie wordt, waar de motorrijder graag stopt voor een koffie / lunch / dinner of wat dan ook. Dat doen ze deels al, maar we willen de motorrijders ook echt tegemoet komen.

Vraag aan jullie: wat zien jullie graag bij zo’n restaurant? Wat heeft een motorrijder nodig?

Ik rij zelf ook veel onderweg en heb daarom ook een paar ideeën opgeschreven, maar er zijn er vast nog veeeeeeeel meer:

- Premium parking :)
- Mogelijkheid om bandenspanning te meten / banden op te pompen
- Mogelijkheid om ketting te smeren
- Mogelijkheid om snel even je windruitje etc te poetsen
- Mogelijkheid om helm te poetsen
- Mogelijkheid om telefoon etc op te laden
- Ladestation voor electrische motoren
- Route ideeën met GPS data voor Garmin / TomTom
- Kaart met motordealers in de omgeving
- Goede koffie / goede prijzen / gratis internet / goede promo-acties is duidelijk :)

Wat kunnen we nog meer doen?

We kijken uit naar jullie ideeën! Ik kan niet beloven dat alles omgezet wordt, maar ik doe m’n best… En nee, omdat dit GEEN spam-bericht is, vertel ik de naam/locatie niet :)

Bij voorbaat dank en alvast fijne jaarwisseling!
Het is bijna 2018, zorg voor laadpunten bij elke tafel ipv 1 centrale plek.
Bijna iedereen heeft inmiddels telefoons, helmcamera's en bluetoothsetjes.

Gooi er dus ook wat zonnepanelen op :+ ben je meteen ecogedoe verantwoord
 
Een plek om spullen te drogen.

Zelf voel ik mij wel eens vervelend als ik zeiknat aankom (van een dag in de regen rijden) en dan een heel hotel doorloop met kleding waar het water vanaf loopt.
 
Klinkt goed :t

Voor de hotelgasten de mogelijkheid om een lunchpakket mee te nemen wanneer ze voor een lange dagrit weg gaan.

Een van de belangrijkste punten bij een overnachting vind ik toch wel dat mijn motor veilig staat. Afgelopen vakantie heeft die overal binnen gestaan op 1 hotel na en dat was omdat we niks anders in de buurt konden vinden.
Lunchpakket, top idee.

Garage mogelijkheid ga ik ook na. Geloof dat er wel iets mogelijk is :)

Bedankt voor je feedback!
 
Het is bijna 2018, zorg voor laadpunten bij elke tafel ipv 1 centrale plek.
Bijna iedereen heeft inmiddels telefoons, helmcamera's en bluetoothsetjes.

Gooi er dus ook wat zonnepanelen op :+ ben je meteen ecogedoe verantwoord
Iedere tafel, heb ik ook aan gedacht ja - zal eens met m'n baas praten :) Bedankt voor je feedback!
 
Een plek om spullen te drogen.

Zelf voel ik mij wel eens vervelend als ik zeiknat aankom (van een dag in de regen rijden) en dan een heel hotel doorloop met kleding waar het water vanaf loopt.
Goed idee ook. Had er zelf ook aan gedacht, quasi zo'n "ski-kamer" waar je ook je schoenen op verwarmde dingen plaatsen kan, dat ze weer snel drogen :)

Top, neem ik mee! Dank je!
 
vaker is de bediening gewoon ruk
komt een groep van 25 man is stress in de keuken,bediening loopt is de soep
dus mij zie ze niet meer bij een "motor-restaurant"
veelal zijn de prijzen buitensporig
bij een restaurant waar de locals komen is 't vreten vaak beter/goedkoper en de bediening sneller
dus veel succes
 
Ruimte/gereedschap waar je kleine werkzaamheden kunt uitvoeren, zelfredzaamheid van motorrijders is hoog....tenminste mijn generatie.... ;)

En zeker niet te duur...vind sowieso CH echt veel te duur, te precies etc.
 
Een goede, vriendelijke bediening.
En schappelijke prijzen zijn imho belangrijker dan een garage vol gereedschap.
Mijn ervaringen met Zwitserse horeca zijn niet positief.
En het door het hoge prijs niveau staan ze al met 1-0 achter.

Voor menigeen een reden om Zwitserland te mijden.
Jammer, want het is een prachtig land.
 
Nou vinden wij Nederlanders al gauw iets te duur maar in plaats van te duur kun je ook gewoon een juiste prijs/kwaliteits verhouding hanteren. Heel veel voor heel weinig en omgekeerd werken gewoon niet.
 
Goede en betaalbare maaltijden.
Bij overnachting graag de motoren veilig kunnen stallen; het liefst onder dak.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat er al erg veel tips gegeven zijn die in mijn ogen veel te ver gaan.
Een sleutelruimte? Gaat echt niets worden, wordt een zooitje, en gaat veel geld kosten, welke uiteindelijk in de prijzen terug moet komen.

Een paar tips die me wel aanspreken, en je onderscheiden van de concurrentie (daar gaat het uiteindelijk om)

> Oplaadmogelijkheid per tafel is echt een goede tip.
> Motoren binnen/afgesloten te stallen in de nacht, en dit ook vermelden op je website, booking.com etc.
> goede vindtbaarheid via google, booking.com etc.
> vriendelijk personeel
> concurrerende prijzen.
> herkenbaarheid vanaf de straat als gezellig motor terras

Probeer voor jezelf duidelijk te hebben wat je doelgroep is, veel motorrijders roepen om lage prijzen, maar als je je gaat focussen op alleen maar lage prijzen kun je je service niveau niet waarmaken, terwijl de mensen die lage prijzen willen toch langs de lidl gaat om zelf een broodje te regelen...
 
Laatst bewerkt:
Goede bediening en snelle service. Als ik onderweg al stop voor horeca, wat ik al vrij weinig doe, dan wil ik gewoon even snel iets eten en weer door. Gewoon makkelijk en snel, bordje pasta, salade, burger of iets anders simpels. Niet uren hoeven wachten op je eten.

Verder zoals genoemd een droogruimte, denk ook aan helmdrogers.
 
Laatst bewerkt:
Een handige plek om je helm neer te leggen, tijdens het eten. Niet dat 'ie ergens onder je stoel moet liggen bijvoorbeeld.
 
Ik denk dat het belangrijkste nog niet gezegd Is, en dat is een gezellige sfeer.

Laagdrempelige, huiselijke sfeer, met bbq?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan