Wat heeft men hier tegen de Hayabusa?

Tja... het is niet mijn ding eejjj...
Je zegt het al... vooral op de snelweg... en als er iets fokking saai is, is het de snelweg...
Als het op echt lekker sturen aankomt, rijden die dingen alleen maar in de weg... B|

Maar goed, als je lol snelweg rijden is, moet je maar zo'n hok kopen...
Mij niet gezien... maar mijn opa zei altijd. De een houdt van de moeder, de ander van de dochter en de derde van allebei... ;)
 
Nee, ik zeg niet dat ik er één wil kopen!!!
Ik zie alleen regelmatig negatieve posts over de Hayabusa, was nieuwsgierig naar de reden.
Wat ik nu dus vooral lees is het een imago probleem voor de busa.
 
Ik snap het ook niet, ik vind er zeker mooie tussen zitten kwa kleuren combinatie, denk dat het ook kudde gedrag is, veel mensen zeggen die motor is lelijk oid gevolg is dat sommige hem daarom ook ineens lelijk vinden..


Conclusie koop wat je zelf mooi vind en heb schijt aan de mening van een ander !


Prima verwoordt. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet helemaal waar het idee van TS vandaan komt dat hier een hetze tegen de Busa gaande zou zijn?

Wat mij betreft: geen mooie fiets, ik zou 'm niet snel kopen. Maar verder maakt iedereen dat zelf uit.

Er is wél een (terechte) hetze gaande tegen buschauffeurs, maar dat bedoelde je ws. niet? O-)

Al enige tijd lees ik met enige regelmaat negatieve reacties op de Susuki GSX 1300 R, oftewel de Hayabusa.
Een vriend van me heeft ook een busa, en kan daar aardig mee sturen, maar vooral op de snelweg een monster door het vermogen.
Ik snap dat er over smaak te twisten valt en ik vind de busa ook niet de mooiste motor.
Maar ik verbaas me toch over alle negatieve reacties hier. Als iemand zijn Hayabusa te koop zet wordt die afgekraakt en als iemand er een wil kopen wordt hem dat afgeraden.

Nu dus mijn vraag: Wat heeft men hier toch zo fel tegen de Hayabusa?
ik stel deze vraag puur uit nieuwsgierigheid, niet omdat ik het wil opnemen voor de Hayabusa. Aanvallen aan mijn adres worden dus genegeerd


Daar vandaan dus.
 
Laat ik dan als eigenaar van een busa proberen iets uit ervaring te zeggen. Niet om te overtuigen maar wel om een optisch beeld te scheppen, zonder als een kuddedier gelijk bij het horen van busa, te roepen dat het Antilliaans bling fiets alleen hard rechtuit kan.

Uiteraard komt het bij het uiterlijk van iedere motorfiets neer op persoonlijke smaak. Sommige fietsen zijn wat algemener en pakken een breder publiek. Bij de busa is naturlijk wel sprake wat extremer uiterlijk. De keuze is dan ook om er helemaal weg van te zijn of het helemaal niets te vinden, iets er tussenin is er niet.
Door zijn uiterlijk trekt het dan ook een wat extremer publiek die hier nu eenmaal in modificeren eveneens wat extremer zijn.
Is het niet menselijk om alles maar in hokjes te plaatsen....bijvoorbeeld een BMW rijder die automatisch een ouwe man is...

Het mogen duidelijk zijn dat ik schijt heb aan het hokje en de fiets geweldig waardeer.
De rijeigenschappen zijn naar mijn ervaring dan ook erg goed bevallen. Geweldig om een fiets met 200 pk onder je billtjes te hebben maar echt wel een bochtje kan pakken.
Ben je een circuitbeest dan zal je bijvoorbeeld met een R1 beter af zijn. Maar laten we ererlijk zijn de gemiddelde straatrijder van hier zal dan ook niet het vermogen hebben om een fiets optimaal voor de volle 100% te benutten.


Ik kan dus niet het nardnekkige kuddedier bekeren maar praat uit ervaring.
Wil je graag in het hokje blijven denken.... "hate it of love it" zou ik zeggen dan.

Voor de liefhebbers onder ons hier een foto van mijn busa.

DSC02961.jpg
 
Oke nette fiets, maar zoals je zelf al zegt... welke straatrijder gebruikt nou het volle vermogen van zijn fiets.. waarom dan wel het gewicht van de onderdelen met je mee zeulen die die 200 PK kunnen hebben?
 
Laat ik dan als eigenaar van een busa proberen iets uit ervaring te zeggen. Niet om te overtuigen maar wel om een optisch beeld te scheppen, zonder als een kuddedier gelijk bij het horen van busa, te roepen dat het Antilliaans bling fiets alleen hard rechtuit kan.

Uiteraard komt het bij het uiterlijk van iedere motorfiets neer op persoonlijke smaak. Sommige fietsen zijn wat algemener en pakken een breder publiek. Bij de busa is naturlijk wel sprake wat extremer uiterlijk. De keuze is dan ook om er helemaal weg van te zijn of het helemaal niets te vinden, iets er tussenin is er niet.
Door zijn uiterlijk trekt het dan ook een wat extremer publiek die hier nu eenmaal in modificeren eveneens wat extremer zijn.
Is het niet menselijk om alles maar in hokjes te plaatsen....bijvoorbeeld een BMW rijder die automatisch een ouwe man is...

Het mogen duidelijk zijn dat ik schijt heb aan het hokje en de fiets geweldig waardeer.
De rijeigenschappen zijn naar mijn ervaring dan ook erg goed bevallen. Geweldig om een fiets met 200 pk onder je billtjes te hebben maar echt wel een bochtje kan pakken.
Ben je een circuitbeest dan zal je bijvoorbeeld met een R1 beter af zijn. Maar laten we ererlijk zijn de gemiddelde straatrijder van hier zal dan ook niet het vermogen hebben om een fiets optimaal voor de volle 100% te benutten.


Ik kan dus niet het nardnekkige kuddedier bekeren maar praat uit ervaring.
Wil je graag in het hokje blijven denken.... "hate it of love it" zou ik zeggen dan.

Voor de liefhebbers onder ons hier een foto van mijn busa.

[afbeelding]

dank u
 
Laatst bewerkt:
hate it or love.. Tis een liefhebbers fiets, maar is dat niet met bijna alles zo?? Fenomeen dat smaak heet ;)
 
Een maat van me heeft een busa en die weet er toch een aardig stukje mee te sturen.
Op assen reed hij een 2.13 terwijl dit de eerste keer op een circuit was voor hem.
Er waren heel wat R1,blades en gsxr-en die lang niet aan die tijden kwamen.
Het grootste probleem is de bodemspeling,al is dat wel iets te verhelpen door verzitten en de achterkant wat omhoog schroeven.



Ik ben zelf ook niet weg van het model,maar het is wel een mijlpaal geweest toen hij op de markt kwam :Y

Niet heel spectaculair,maar de gefilmde rijder is de busa ;)
 
Oke nette fiets, maar zoals je zelf al zegt... welke straatrijder gebruikt nou het volle vermogen van zijn fiets.. waarom dan wel het gewicht van de onderdelen met je mee zeulen die die 200 PK kunnen hebben?

Eh.... misschien omdat sommige motorrijders dat leuk en/of mooi vinden? Wat maakt het dan uit?

Ik vraag me ook weleens af waarom mensen leren veters aan het stuur van een cruiser knopen of op een allroad rijden waar ze nooit mee het terrein in gaan. Ik vraag me af waarom mensen race-overalls met die rare bobbels in de nek dragen als ze alleen maar op de openbare weg rijden. Ik vraag me af waarom mensen dikke alukoffers aan een GS hangen waar ze nooit iets in doen.
Maar wat maakt dat nou uit als mensen dat gewoon leuk vinden?????
 
Oke nette fiets, maar zoals je zelf al zegt... welke straatrijder gebruikt nou het volle vermogen van zijn fiets.. waarom dan wel het gewicht van de onderdelen met je mee zeulen die die 200 PK kunnen hebben?

Veel pk's heb je niets aan, die moet je ook allemaal maar meesjouwen. :+

Zonder gekheid, ik vind het een aparte verschijning, ik vind het zoals al eerder gemeld hier ook een echte cult fiets.

Zou er best wel eens op willen rijden, zeker om te voelen hoe zo'n motor stuurt. Maar voor dagelijks gebruik vind ik het voor mij overkill, ik heb mn handen al vol aan de 110pk van mn fs. :P
 
Moet eerlijk zijn toen de busa net uitkwam inmiddels al een tijd terug vond ik het een lelijk ding. Maar nu kom ik daar sterk op terug en vind hem zelfs mooi. Maar dan wel met een standaard achterbrug niet zo een lelijk verleng ding. Komt bij dat de busa wel heel lekker rijd. Heb er een keer op kunnen rijden en hij veraste me echt. Hij rijd heel makkelijk en fijn.
 
ik kan voorlopig me geen busa permiteren anders was het zeker een waardig opvolger geweest voor mijn gsx750f. ik denk dan aan een tikkeltje sportiever dan de gsx1100f :?
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik vind hem niet mooi.. Maar toch kijk ik altijd even om als een busa voorbij komt. Zo'n ding is natuurlijk wel bloedsnel!

Laat lekker iedereen rijden wat hij wil.. Ik rij zelf een CBR600F2, ook niet bij iedereen geliefd, lekker boeiend! Ik vermaak me er mee!
 
Niks mis mee, is de perfecte beginnersmotor. En dan met name de Turboversie *D


But seriously: ik vind hem niet echt mooi, maar tóch heeft zo'n ding iets. Ik zal er echter niet snel eentje kopen ;)
 
~
Veel pk's heb je niets aan, die moet je ook allemaal maar meesjouwen. :+

Zonder gekheid, ik vind het een aparte verschijning, ik vind het zoals al eerder gemeld hier ook een echte cult fiets.

Zou er best wel eens op willen rijden, zeker om te voelen hoe zo'n motor stuurt. Maar voor dagelijks gebruik vind ik het voor mij overkill, ik heb mn handen al vol aan de 110pk van mn fs. :P~


Je kan er ook heel rustig en schakellui ermee rijden, in zijn 3 zetten en van 0 tot 220 km/h heb je aan deze ééne versnelling voldoende. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan