Wat heeft men hier tegen de Hayabusa?

Kermit de Hond

MF veteraan
17 apr 2010
1.159
0
Al enige tijd lees ik met enige regelmaat negatieve reacties op de Susuki GSX 1300 R, oftewel de Hayabusa.
Een vriend van me heeft ook een busa, en kan daar aardig mee sturen, maar vooral op de snelweg een monster door het vermogen.
Ik snap dat er over smaak te twisten valt en ik vind de busa ook niet de mooiste motor.
Maar ik verbaas me toch over alle negatieve reacties hier. Als iemand zijn Hayabusa te koop zet wordt die afgekraakt en als iemand er een wil kopen wordt hem dat afgeraden.

Nu dus mijn vraag: Wat heeft men hier toch zo fel tegen de Hayabusa?
ik stel deze vraag puur uit nieuwsgierigheid, niet omdat ik het wil opnemen voor de Hayabusa. Aanvallen aan mijn adres worden dus genegeerd
 
rotte eieren, hamers, bakstenen..

ohh.. dat bedoelde je niet :+

Hayabusa is een beetje als de R1.. 50% van de popiejopie sjappies koopt er een omdat het de snelste productiefiets zou zijn.. en ondertussen rijden ze er alleen hard rechtuit mee, dat is het imago wat er aan kleeft.

Objectief gezien vind ik het een imposante fiets, niet mooi maar wel uitstraling en charisma.. zou graag eens proberen hoe ie een bocht om wil.. :)
 
Volgens mij alleen omdat het een vooroordeel object is geworden, net zoals golf GTI bij petjes muslebakken voor mannen met kleine piemels en de eerste R1's voor Antillianen.

Mens is een sociaal dier, waardoor als 10 mensen zeggen dat Busa voor geen meter stuur en alleen gemaakt is om rechtdoor te gaan, gaan andere het ook geloven, zonder dat ze überhaupt nagedacht hebben of die statements wel op ervaring gebaseerd zijn.
 
Ik heb een hekel aan motoren waarvan ik de naam niet/nauwelijks kan uitspreken...
O-) O-) O-)
 
Hayabusa_Turbo.jpg

Goh waar komt dat slechte imago vandaan :') ?


maar heel eerlijk, zolang je hem niet pimpt, lijkt me echt een prima fiets om te hebben, veel koppel, lekker ruime kuip. zal vast en zeker prima rijden. :P En dat imago? niet teveel van aantrekken.
 
Laatst bewerkt:
Zou graag eens zo'n ding willen proberen trouwens.
Altijd power, prima bescherming en geen rare taferelen qua kapotgaande zaken.
 
Ik snap het ook niet, ik vind er zeker mooie tussen zitten kwa kleuren combinatie, denk dat het ook kudde gedrag is, veel mensen zeggen die motor is lelijk oid gevolg is dat sommige hem daarom ook ineens lelijk vinden..


Conclusie koop wat je zelf mooi vind en heb schijt aan de mening van een ander !
 
Zelf vind ik de Hayabusa niet bepaald moeders mooiste, het ziet er nogal log uit. Het feit dat ik op veel foto's en filmpjes voornamelijk posers op deze machines zie rijden is voor mij ook niet echt reclame. Daarnaast heb ik er niets op tegen.

De algemene gedachtengang is volgens mij dat die dingen niet erg soepeltjes een bochtje omgaan en daardoor 'alleen geschikt voor hard-rechtdoor-rijders'. Dit vinden de meesten geen kunst en getuigt van een gebrek aan stuurtechniek van de bestuurder. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, dus ik kan er niet veel zinnigs over zeggen.
 
Persoonlijk heb ik er niks tegen, mensen mogen rijden op wat ze willen al zou ik er persoonlijk niet mee willen rijden. Dat zelfde heb ik met de eerste generatie R1's... VW golfjes GTI van de eerdere types en honda CRX-en. Puur en alleen omdat ik niet in het stereo type hokje geplaatst wil worden.

Als je je af vraagt hoe mensen nou bij dat stereo type komen moet je voor de fun eens op hayabusa zoeken bij youtube... en daarna een willekeurige meer " normale " motor... bijvoorbeeld een honda CBR1000F...
 
Laatst bewerkt:
Een ongepimpte Hayabusa is een cult-fiets :Y

Niet echt mijn smaak, maar het heeft wel wat. Ieder zijn smaak, er zullen voor elk model voor- en tegenstanders zijn.
 
Rij eigenschappen van de gemiddelde PanaMax tanker :X

Roep BillyR6 er maar eens bij... die reed 'm er op Assen voorbij met een CB250 :] "} (met trommelremmen :') )

Zonder grappen... de Hayabusa is een beest van een machine; een bak vermogen, maar verder een rijwiel gedeelte dat gemaakt is om te toeren. Echt bochtenwerk kan een YZF, GSXR, CBR of ZXR beter... :/

En échte mannen kunnen natuurlijk meer dan alleen rechtuit... da's een beetje de tedens :X

Oh en wat ik tegen de Busa persoonlijk heb...?

Je kunt er een sticker op plakken met 'Overkill is underrated' en dat is gewoon fucking obnoxious ofzo :+
 
Rij eigenschappen van de gemiddelde PanaMax tanker :X

Roep BillyR6 er maar eens bij... die reed 'm er op Assen voorbij met een CB250 :] "} (met trommelremmen :') )

Zonder grappen... de Hayabusa is een beest van een machine; een bak vermogen, maar verder een rijwiel gedeelte dat gemaakt is om te toeren. Echt bochtenwerk kan een YZF, GSXR, CBR of ZXR beter... :/

En échte mannen kunnen natuurlijk meer dan alleen rechtuit... da's een beetje de tedens :X

Oh en wat ik tegen de Busa persoonlijk heb...?

Je kunt er een sticker op plakken met 'Overkill is underrated' en dat is gewoon fucking obnoxious ofzo :+
jij hebt er op gereden? zoniet mag deze post ook bij het grof vuil...je kraamt alleen maar cliché's uit man
 
Tja je kunt er heel stoer mee doen op de snelweg en daar houdt het ook een beetje mee op. Geld trouwens voor nog een hele rits fietsen.
 
03hayabusa3.jpg


Volledig zwarte busa. Zag ik laatst rijden. Mooi ding hoor!
 
jij hebt er op gereden? zoniet mag deze post ook bij het grof vuil...je kraamt alleen maar cliché's uit man
Een foto zegt meer dan duizend woorden... nee, dan haalt een foto met een verlengde achterbrug, turbo en geairbrushte vlammen geen clichées aan? :?

Daarbij wilde ik met mijn post JUIST aangeven dat het één grote cliché-gerelateerde veldslag van pros en cons wordt als iemand bijvoorbeeld een GSXR1300 te koop zet :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er niets tegen...

Vind hem niet mooi en om er lekker mee te rijden vind ik er teveel vermogen in zitten.
Zoals eerder gezegd hard rechdoor is makkelijk te doen, maar het bochtenwerk valt tegen.

Let wel ik zeg dus niet dat hij slecht stuurt. Mocht je ooit een keer op zo'n ding kunnen rijden zal hij je prettig verassen met zijn stuur eigenschappen maar door de combinatie koppel/pk/gewicht krijg je hem niet zo lekker door de bocht als een supersport.

Reden waarom ik hem af zou raden...heel simpel er zijn andere motoren met betere verhoudingen/specificaties (gsxr 1000 bijvoorbeeld) die bovendien veel lekkerder rijden.
 
Een foto zegt meer dan duizend woorden... nee, dan haalt een foto met een verlengde achterbrug, turbo en geairbrushte vlammen geen clichées aan? :?

Daarbij wilde ik met mijn post JUIST aangeven dat het één grote cliché-gerelateerde veldslag van pros en cons wordt als iemand bijvoorbeeld een GSXR1300 te koop zet :X
die foto is om aan te geven waar het foute imago vandaan komt. :j

jij claimt dat het voor geen meter rijd terwijl je het nooit zelf geprobeerd hebt en simpelweg andere napraat. das nou juist het probleem.

Daarbij moet je de Oer-busa (Waar we het denk ik over hebben) wel vergelijken met fietsen uit die tijd. de Busa is ondertussen ook al 10 jaar oud. vergelijken met een modern gixxertje is natuurlijk onbegonnen werk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er niks tegen. Vind het een mooie fiets. Zo te lezen ben ik de enige :) .
Maar het probleem is wel dat als je aan iemand (vooral die net zijn rijbewijs heeft) alleen maar een Hayabusa wil ivm het vermogen.
 
Ik snap niet helemaal waar het idee van TS vandaan komt dat hier een hetze tegen de Busa gaande zou zijn?

Wat mij betreft: geen mooie fiets, ik zou 'm niet snel kopen. Maar verder maakt iedereen dat zelf uit.

Er is wél een (terechte) hetze gaande tegen buschauffeurs, maar dat bedoelde je ws. niet? O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan