Wat houdt dit vonnis precies in???

Ik heb idd al een letselschade bureau in handen genomen die de boel van begin af aan aan het regelen is :Y en ik moet zeggen die lui doen goed hun werk heb al een hoop onkosten vergoed gekregen.

Maar de hoofdzakelijke blijvende letselschade zal nog wel ff duren voor dat ik het vergoed krijg :Y ga me echt niet uit laten kopen :N


Mij is ook zoiets overkomen en ik heb die vent 3/4 jaar laten wachten op uitsluitsel welke schade ik had.

Ik heb nl meerdere motorfietsen en iets vermeld dat ik nog naar de arts moest ...bleef die verzekering van hem zeuren... _O- _O-

kon die omo mooi ff wachten. 3/4 jaar

geld had ik al.. zal ze leren die digheads
 
Ik had mijn bekken op 3 plaatsen gebroken.
Mijn onderarm op 6 plaatsen
Mijn pols verbrijzeld
8 hechtingen in mijn kin

full
 
Ik kon m'n ogen niet geloven. Is dat alles? En jij dan? Je zit gvd met blijvend letsel :?

Ik neem aan dat die automobilist dat niet express deed. Ik weet verder ook niet wat er (allemaal) aan vooraf is gegaan bij het ongeluk, maargoed dat even terzijde...

Bovendien, denk ik dat die bestuurder het echt niet in de koude kleren zit als hij/zij iemand "overhoop" rijdt. Tenzij het een geplande actie was?

Het is altijd makkelijk praten vanuit de slachtoffer kant. Maar evengoed vanuit de "dader" rol. Maar stel dat jij die autobestuurder was, en je van geen kwaad bewust zou zijn... Beeld je dat maar in... Daar heb je dan weer de andere kant van het verhaal.

Helaas kunnen we de tijd niet terugdraaien. En daar, vooral daar, zullen we het mee doen als je me snapt...

Ik spreek uit ervaring.
 
Mij is ook zoiets overkomen en ik heb die vent 3/4 jaar laten wachten op uitsluitsel welke schade ik had.

Ik heb nl meerdere motorfietsen en iets vermeld dat ik nog naar de arts moest ...bleef die verzekering van hem zeuren... _O- _O-

kon die omo mooi ff wachten. 3/4 jaar

geld had ik al.. zal ze leren die digheads

Hier kan ik dus absoluut niet inkomen. Je probeert alles zo snel (en vooral eerlijk! dunkt mij??) mogelijk te regelen, en dan maak je je schuldig aan dit soort praktijken. Ik kots daarvan. Net als mensen die verklaringen aandikken om zo maar "makkelijker" de schuld bij iemand te leggen, of met de dikke vinger wijzen, in de hoop dat de steen zwaarder gaat wegen.

Walgelijk gewoon zulk gedrag. Of je nou slachtoffer bent of dader. Ongelukken opzichzelf zijn al ernstig genoeg, en om dan nog te horen dat mensen het elkaar daarna nog moeilijk maken... No

Ik denk dat niemand elkaar een ongeluk wenst. Althans niet in mijn ethiek. Maar dat ben ik.
 
Ik had mijn bekken op 3 plaatsen gebroken.
Mijn onderarm op 6 plaatsen
Mijn pols verbrijzeld
8 hechtingen in mijn kin

[afbeelding]
Pittige verwondingen.
Hij sloeg af en jij wilde rechtdoor als ik het zo bekijk.
Althans, waar die man met het witte shirt staat hebben jullie elkaar geraakt aan de markering te zien.
Heb je de automobilist ooit nog wel eens gesproken?
 
Laatst bewerkt:
Er bestaat geen straf die zwaar genoeg is in de ogen van het slachtoffer en gepast genoeg is voor de dader. Wat ze ook zeggen. Het is iets dat zo is.

:^

AMEN.

Terzijde:

Sommige mensen leren sowieso nooit relativeren, die eisen bij het minste geringste al een doodstraf oid. Dat soort volk (burgers) moet je zelf ook opsluiten vind dan. :? Maar wie ben ik om dat te zeggen he. ;)
 
Als eerste is het natuurlijk goed om te horen dat je in ieder geval je schade goed laat vergoeden!

Helaas betreft een voorwaardelijke straf datgene wat de meesten hier al hebben opgemerkt. Strafblad blijft echter altijd staan en dus mocht ie weer iets doms doen dan pakt de rechter dit er ook weer bij. 400,00 boete is natuurlijk ook niet niks! (als je er vanuit gaat dat die blikpiloot het echt per ongeluk heeft veroorzaakt)

Succes
 
Laatst bewerkt:
die 400 is gewoon een boete die je krijgt vanwege het niet voorrang verlenen.

In verhouding is het niets vergeleken met de prent die je krijgt als je 20 km te hard rijdt en daar verder niemand mee lastig valt.
 
Ik vind dat dit eigenlijk irrelevant is.. Wat belangrijk is voor jou is wat je van zijn verzekering ontvangt.. Wat hij (indirect) aan jou betaald, dat is van belang.. Wat hij vervolgens aan de staat moet betalen is een tweede!

Verder vind ik een boete van 400 euro misschien aan de lange kant, maar ik weet natuurlijk niet precies wat er gebeurd is... Als hij bijvoorbeeld door rood is geknald met 140 waar je 50 mag, dan vind ik het misschien nog meer aan de lage kant..

Je kunt hoe dan ook iemand niet veroordelen op de gevolgen van zijn verkeerd handelen, je kunt hem alleen beoordelen op dat verkeerde handelen hoe raar dat ook klinkt..
 
Laatst bewerkt:
wat is er nu precies gebeurd :P

ben toch wel benieuwd, als de koekblikker je gewoon over het hoofd zag is de straf goed.
als die met 50 km/h te hard zonder te kijken afsloeg dan veel te laag...
 
Ik neem aan dat die automobilist dat niet express deed. Ik weet verder ook niet wat er (allemaal) aan vooraf is gegaan bij het ongeluk, maargoed dat even terzijde...

Bovendien, denk ik dat die bestuurder het echt niet in de koude kleren zit als hij/zij iemand "overhoop" rijdt. Tenzij het een geplande actie was?

Het is altijd makkelijk praten vanuit de slachtoffer kant. Maar evengoed vanuit de "dader" rol. Maar stel dat jij die autobestuurder was, en je van geen kwaad bewust zou zijn... Beeld je dat maar in... Daar heb je dan weer de andere kant van het verhaal.

Helaas kunnen we de tijd niet terugdraaien. En daar, vooral daar, zullen we het mee doen als je me snapt...

Ik spreek uit ervaring.

Kan allemaal waar zijn maar dat neemt niet weg dat ik het een enorm lichte straf vind.

Ik heb zelf ooit (lang geleden) door onoplettendheid/onvoorzichtigheid (grind op de weg in een bocht en een slipper gemaakt) een fietser het ziekenhuis ingereden (geen blijvend letsel gelukkig).
De eis tegen me was toen drie maanden zitten, het werden drie maanden waarvan twee voorwaardelijk met een proeftijd van vijf jaar (dus één maand echt de bak in) plus een onvoorwaardelijke ontzegging van rijbevoegdheid voor twaalf maanden.

Ik voelde me dermate schuldig over het gebeurde dat ik geen moment het gevoel heb gehad dat ik te zwaar gestraft was zelfs niet toen het gevangenispersoneel zei dat het wèl een zware straf was.

Ik vind dat deze automobilist er èrg makkelijk van af komt.
 
...Ik kan het heel erg respecteren als iemand die iets overkomen is gewoon doorleeft zonder te klagen of mekkeren. Shit happens 2 all of us. Je bent pas echt slachtoffer als je een ongelukkige gebeurtenis je eigen leven laat domineren.
Dat is wel erg makkelijk gedacht... Er zit een verschil tussen een maandje pijn aan je lijf hebben of dagelijks met pijn of een beperking geconfronteerd worden... In het eerste geval is het balen maar gaat het wel weer over :) In het tweede geval ben je goed zuur B|
 
Hier kan ik dus absoluut niet inkomen. Je probeert alles zo snel (en vooral eerlijk! dunkt mij??) mogelijk te regelen, en dan maak je je schuldig aan dit soort praktijken. Ik kots daarvan. Net als mensen die verklaringen aandikken om zo maar "makkelijker" de schuld bij iemand te leggen, of met de dikke vinger wijzen, in de hoop dat de steen zwaarder gaat wegen.

Walgelijk gewoon zulk gedrag. Of je nou slachtoffer bent of dader. Ongelukken opzichzelf zijn al ernstig genoeg, en om dan nog te horen dat mensen het elkaar daarna nog moeilijk maken... No

helemaal mee eens. Bovendien loop je levensgroot het risico dat je gedrag wordt aangemerkt als traineren, hinderen, opzettelijk rekken, hoe je het ook wilt noemen. Als de tegenpartij dat hard kan maken kan jij daar weer voor bestraft worden. Het willens en wetens achterhouden van informatie, weigeren van medewerking aan een goede afloop brengt de opeisbaarheid van je claim ernstig in gevaar. Als de tegenpartij een oplettende advocaat heeft ben je mooi het haasje.

Over de strafmaat die uitgesproken is kunnen we slechts speculeren. Als je het totale dossier leest kun je een beter beeld vormen en dan nog blijft het je mening. Rechter zijn is een vak (en een lastige in mijn ogen) en ik mag aannemen dat deze rechter een gedegen afweging heeft gemaakt. Ik ga er dan ook vanuit dat de strafmaat juist is geweest, zowel voor deze koekblikker als voor pilot.
 
Ik heb zelf ooit (lang geleden) door onoplettendheid/onvoorzichtigheid (grind op de weg in een bocht en een slipper gemaakt) een fietser het ziekenhuis ingereden (geen blijvend letsel gelukkig).
De eis tegen me was toen drie maanden zitten, het werden drie maanden waarvan twee voorwaardelijk met een proeftijd van vijf jaar (dus één maand echt de bak in) plus een onvoorwaardelijke ontzegging van rijbevoegdheid voor twaalf maanden.

Omdat je door grind op de weg onderuit ging moest je een maand de gevangenis in en mocht je een jaar niet rijden? Reed je ook 150 op je achterwiel waar je 80 mocht? :X
 
Ik had mijn bekken op 3 plaatsen gebroken.
Mijn onderarm op 6 plaatsen
Mijn pols verbrijzeld
8 hechtingen in mijn kin

[afbeelding]

en blijvend letsel door gedeeltelijk functieverlies van je pols ..... da's toch ook wel belangrijk.....




Dat heb ik al eens eerder gehoord hoor... :Z

Idd, soms staan topic vol met reply's die er allemaal naast zitten, maar in dit geval klopt het zoals het omschreven word.




Kan allemaal waar zijn maar dat neemt niet weg dat ik het een enorm lichte straf vind.

Ik heb zelf ooit (lang geleden) door onoplettendheid/onvoorzichtigheid (grind op de weg in een bocht en een slipper gemaakt) een fietser het ziekenhuis ingereden (geen blijvend letsel gelukkig).
De eis tegen me was toen drie maanden zitten, het werden drie maanden waarvan twee voorwaardelijk met een proeftijd van vijf jaar (dus één maand echt de bak in) plus een onvoorwaardelijke ontzegging van rijbevoegdheid voor twaalf maanden.

Ik voelde me dermate schuldig over het gebeurde dat ik geen moment het gevoel heb gehad dat ik te zwaar gestraft was zelfs niet toen het gevangenispersoneel zei dat het wèl een zware straf was.

Ik vind dat deze automobilist er èrg makkelijk van af komt.

Ik denk als ik het topic van die fietser die jij omver reed op www.Fiets-Forum.nl kan vinden, daar jouw handelingen die tot dit ongeval leidden heel anders omschreven zullen zijn....

Een maand onvoorwaardelijk krijg je niet voor een "onvoorzichtigheidje" .
Zelfs Kluivert en Bakker kregen alleen 240 uur dienstverlening.













Er is overigens een heel verschil tussen de strafrechtelijke afhandeling ( de hier genoemde straf ) en de civielrechtelijke. ( de verzekeringszaak )
Waar de strafrechtelijke zaak vooral kijkt naar wat er gebeurd is en minder naar de gevolgen doet de civielrechtelijke kant dat andersom.
Als Duccie het geluk had gehad vroeg los te komen van de motor en gewoon over de auto te glijden en aan de andere kant weer op z'n voetjes terecht te komen ( voorbeeld... O-) :X ) dan was de straf nagenoeg hetzelfde gebleven.
De civielrechtelijke kant was dan wel heel anders geworden.
Op zich is de straf gevoelsmatig erg laag, als je je inleeft in de motorrijder.
Als juist de automobilist diegene is met wie je je identificeert komt het juist weer heel anders over.
 
Dan nog vind ik persoonlijk de straf relatief mild. Krijgt hij nou ook nog zo een verplichte rijvaardigheidstoets? Dat zou voor mensen met zulke ongevallen nuttig kunnen zijn.

En nee, ik ben hier niet hypocriet in. Ikzelf heb vorig jaar een caravan heel hard geramd op de snelweg en heb dus zelf in principe ook zo een straf verdient. Ik kwam er zelf ook nog genadig vanaf met een kleine boete...
 
Ik vind dat de topicstarter zelf eerst maar moet beslissen wat hij wil. Natuurlijk, hij moet weten dat er onder bepaalde omstandigheden gronden zijn waarop hij zijn schade in rekening kan brengen.

Maar om dat aan te wakkeren, daar ben ik heel erg tegen. Soms worden mensen ongelukkiger door de strijd die ze aangegaan zijn zonder het echt te willen dan de situatie waar ze in zitten.

Ook vind ik oprecht dat het claimen niks met rechtvaardigheid of zelfs maar het rechtvaardigheidsgevoel te maken heeft. Het is een kwestie die afkomstig is uit een gebeurtenis en ik heb niet gelezen dat de automobilist er op uit was. Wél is het zo dat als er schade is, deze voor vergoeding in aanmerking behoort te komen.

Ik kan het heel erg respecteren als iemand die iets overkomen is gewoon doorleeft zonder te klagen of mekkeren. Shit happens 2 all of us. Je bent pas echt slachtoffer als je een ongelukkige gebeurtenis je eigen leven laat domineren.
Er zijn zoals Baksteen zegt 2 zaken:

1) het strafrechtelijke deel. Daarvoor is een uitspraak. Daar moeten we mee leven, tenzij de OvJ anders besluit.

2) TS heeft een levenslange schade. Hij heeft recht op compensatie. De vraag is: hoe. En daar heb je gelijk in, dat moet hij zelf bepalen.

Je bent pas echt slachtoffer als je alles wat er gebeurt is maar moet slikken en door anderen aangepraat krijgt, dat je het maar moet vergeten. Verwerking is niet iets wat je moet forceren. Ik geef hier geen waardeoordeel over. Dat is voor TS.

Ik kan het persoonlijk heel erg respecteren, als TS doet wat hij voor zichzelf belangrijk vind. Ik vind het 2e deel de reactie dan ook heel erg kort door de bocht.
 
Laatst bewerkt:
die 400 is gewoon een boete die je krijgt vanwege het niet voorrang verlenen.

In verhouding is het niets vergeleken met de prent die je krijgt als je 20 km te hard rijdt en daar verder niemand mee lastig valt.

Scherp opgemerkt. :^

Kijk over straffen kan je altijd blijven twisten. Maar sommige straffen staan zwart op wit, of er zijn "richtlijnen" of "maxima" voor en als je ze dan vergelijkt met elkaar dan zie je gewoon dat het teveel uit verhouding is.

Ik spreek wederom uit ervaring. Zelfs als je onschuldig bent met alle bewijs van dien. Wordt je (helaas) nog een oor aangenaaid. Helaas had ik dan misschien (ja, ook nu moet ik blijven relativeren ;) ) net de verkeerde Officier getroffen, eentje die minder kon relativeren. Zelfs als de bewijzen voor zijn neus liggen... Tja, dan kan je door de grond zakken. Maar life goes on. Niet simple. Maar wel een FACT. Live or TRY to live with it. Anders word je (alleen maar meer) een wrak tussen de oren. Dat is een gulden regel waar ik me leven mee leef, of ik moet zeggen mee heb moeten leren leven. (helaas)
 
Ik denk als ik het topic van die fietser die jij omver reed op www.Fiets-Forum.nl kan vinden, daar jouw handelingen die tot dit ongeval leidden heel anders omschreven zullen zijn....

Een maand onvoorwaardelijk krijg je niet voor een "onvoorzichtigheidje" .
Zelfs Kluivert en Bakker kregen alleen 240 uur dienstverlening.

:^
 
Ik heb idd al een letselschade bureau in handen genomen die de boel van begin af aan aan het regelen is :Y en ik moet zeggen die lui doen goed hun werk heb al een hoop onkosten vergoed gekregen.

Maar de hoofdzakelijke blijvende letselschade zal nog wel ff duren voor dat ik het vergoed krijg :Y ga me echt niet uit laten kopen :N

Blij te horen dat ze er al met bezig zijn en dat je tevreden bent van hun werk. Veel succes nog met de afhandeling
 
Terug
Bovenaan Onderaan