Wat ik allemaal heb moeten doorlopen vanwege motordiefstal

ugurgazi

Die hard MF'er
9 mei 2007
273
1
Rotterdam
Motor gestolen, na hoeveel tijd krijg je definitieve reactie van verzekering?

Mijn motor is gestolen op zondag 23 mei. En zal jullie verteleln wat er allemaal hierbij om de hoek komt kijken, als motor 1 week later ook nog eens wordt teruggevonden.

1. Op een zonnige zondagochtend werd ik wakker, na een ontbijtje was ik van plan om rond te rijden in mijn CBR600F uit 1998 met nog maar 20.000km op de teller.
Een piekfijne motor, altijd zelf onderhouden, geen mankementen, geen schade, geen kras, optisch in een oogverblindende staat!
En wat merk ik, motor is foetsie! 2 sloten, hoes eromheen, alles was weg!

2. Nou dan maar naar de politiebureau met de auto (die om 12.00uur in de middag volgepropt zal met immigranten, en vluchtelingen zonder huis en dak)...
Wachttijd: 2 uur......
Never mind, dan kom ik later wel.. "Maakt dat wat uit dat ik later kom mevrouw de agente?" "Nee hoor, alleen word je motor later aangemeld als gestolen en ook later teruggevonden meneer.."
Prima, inmiddels zal die motor wel uit elkaar gehaald zijn ergens in Polen..
18.00uur nogmaals naar de politiebureau, en meteen aan de beurt. Proces verbaal opgemaakt, en naar huis... nog steeds kijkend naar de laatste plek waar de motor heeft gestaan of deze dieven ze al terug hebben gebracht of niet...., niet dus!

3. Maandag 24 mei tussenpersoon van de verzekering gebeld en doorgegeven dat motorvoertuig gestolen is. Kopie kentekenbewijs, kopie securecode slot, bonnen, van alles werd gevraagd als kopie mee te zenden, Europeese Schadeformulier meezenden.

4. Paar dagen later, was ook een schade expert ingelicht. En aan hen heb ik de originele sleutels van motor, aankoopnota, of geldopname voor het bedrag van motor of de originele advertentie, bij wie heb ik mijn motor laten onderhouden, laatste veranderingen aan de motor, van wie heb ik de motor gekocht, Originele kleur, huidige kleur. Je kent het wel, hele mik mak.
Tonnen papierwerk, was wel enige tijd zoet. Recente foto's... alles vroegen ze. Aangetekend opgestuurd..

5. Inmiddels 1 week voorbij, en de zon schitterd buiten, en ik in mijn auto richting vrienden, in mijn achterhoofd uitrekenend hoeveel in nou aan die groene rot knopjes moet gaan drukken
voor het parkeergeld... 20 minuten 50 cent... of zou het inmiddels 18 minuten 50 cent geworden zijn???
Word ik opeens gebeld door de politie. Uw motor is terecht, zonder schade. << let op deze zin: zonder schade! <<. het is inmiddels 30 juni.
Ik mocht op maandag de motor bezichtigen/ophalen.

6. Motor had volgens de politie geen schade.... hierbij:
Kenteken was niet meer origineel, en waar de originele is weet niemand. De dader was aangehouden ergens op de rijksweg bij een tankstation met mijn motor naast hem op de trailer.
ok, dus de kenteken was foetsie. Blijkbaar tijdens het stelen was mijn motor omgevallen en volledige rechterzijde van de motor was geschuurd over de grond heen.
knipperlicht, spiegel, uitlaatpijp, je kent het wel. En daar brak mijn hart.. Al mijn tijd, al mijn liefde, al mijn poetswerk was voor niets.
Tankdop was opengebroken, stuurslot was beschadigd. De stickers die erop zaten zijn verwijderd, met schade. Een en al een drama. Wat zei de politie ook al weer????

7. Nou, dan maar weer de tussenpersoon bellen. Doorgegeven dat motor terecht is. Zij blij, ik niet. zij weten niet wat de staat is.
Nou dan maar even doorgeven. Het lachen verging ze wel snel.
Ondertussen ook de schade expert gebeld om de sleutels van de motor terug te vragen die ik eerder had opgestuurd.
Ook motoport schiedam gebeld, om te vragen of de motor bij hen afgeleverd kon worden door de SOS lijn van mijn verzekeraar.
SOS lijn verzekering gebeld dat de motor van de politiebureau naar motoport afgeleverd kan worden.
Nogmaals schade expert gebeld dat op donderdag 3 juni de motor klaar zou staan bij motorport schiedam, en zij de schade konden opnemen.
Tevens op donderdag 3 juni ben ik zelf naar motoport gegaan om nogmaal de schade op te nemen, en een nieuwe slot met een motorhoes te kopen zodat ik deze 2 kan declareren bij de verzekering.
De motorhoes wordt als het goed is niet vergoed, maar we gaan het proberen!

8. Vrijdag 4 juni in de middag is expert langsgeweest bij motoport. Schade: 1700 Euro ex btw... Motor heb ik 1 jaar geleden gekocht voor 3000 Euro.
Huidige dagwaarde +/- 2500 Euro? sloten weg, motorhoes weg, een volle tank weg.

9. En nu 1 tot anderhalf week wachten tot ik reactie van de verzekering heb. Waar gaan zij voor? Wordt het motor total-los verklaard, en wat krijg ik aan dagwaarde in mijn handen?
Of gaan zij de motor laten maken. En zal het rijden als voorheen? En gevoelsmatig/emotioneel loop je ook wat schade op natuurlijk...


Dit even in het kort wat er allemaal gebeurt, en je te wachten staat wanneer je motor gestolen is, ik hou jullie op de hoogte!
Mijn verzekering? Europeesche verzekeringen, die samenwerkt met CED Schade expertise te Capelle a/d IJssel.
Motor is gestolen in Rotterdam-kralingen die zich bevond naast 7 andere motoren.

TIP: Neem het bedrag van de motor in 1 keer op bij de bank.
TIP: Bewaar advertentie indien aanwezig met het bedrag, en gegevens verkoper.
 
Ik ben daar ook verzekerd, eens kijken hoe dit afloopt, sterkte er mee in ieder geval!

Even over dat bedrag opnemen bij de bank, dat is volgens mij onzin, je moet schadeloos gesteld worden, dus je moet kijken naar de zelfde motoren nu op marktplaats op bij dealers en die als bewijs neerleggen voor de dagwaarde zeg maar!
 
Laatst bewerkt:
-O-
dit is wel heel zuur...
Hoop voor je dat het allemaal toch nog *goed* uitpakt
Sterkte met het herstel...
 
Waarom vragen zij om de advertentie van aankoop? Want dan vraag ik een van onze mods even of hij de prijs in die advertentie wat omhoog wil schroeven. Ik hoor gewoon een dagwaarde te krijgen voor de motor, niet de dagwaarde ten opzichte van wat ik betaald heb. Of ben ik nou raar? Dezelfde motor, eentje goedkoper gekocht dan de ander zou toch hetzelfde waard moeten zijn bij diefstal?

In ieder geval heel veel succes met de afhandeling. Ik zou pushen voor een total-loss, want ik zou het ding niet terug willen. Niet nadat een of andere kutschoft er aan heeft gezeten.
Toch jammer dat de dief waarschijnlijk een middagje een tuintje aan het schoffelen is en dan weer weg mag. Overigens wordt alle schade op hem verhaald, ik geloof dat je dan ook nog kan proberen meer van hem te krijgen. Zoiets heb ik ooit opgevangen.
 
Ik heb nagenoeg hetzelfde meegemaakt. Niet alles vergoed gekregen. Daarom is het soms (meestal...) beter als je motor gewoon wegblijft. Dat scheelt je een hoop financieel gezeik...
 
Motor was gestald op de Vondelweg. (weet je ook meteen waar alle andere motoren zitten)

Het is helaas waar: liever total-loss dan motor laten maken.

Schade expert vroeg om de advertentie, aankoopnota cq geldopname, om redenen dat ik niet heb kunnen vragen. Ze hadden per post een invulformulier opgestuurd van wel 8 pagina's.
Ze vroegen om van alles en nog wat. Ja, gelukkig heb ik een hoop informatie kunnen meegeven.

Ik blijf nog even wachten hoe dit gaat aflopen, en hoeveel ik vergoed krijg.
Ik kon in hun voorwaardes niets hierover terugvinden helaas.
 
Ik ben wel eens benieuwd wat dagwaardes zijn voor bepaalde motoren. Inruilprijzen? Ik heb mijn motor gekocht voor wat hij ook zou opleveren bij inruil volgens de garage. Ik woon in A'dam, dus ik kijk elke ochtend uit het raam in de veronderstelling dat ie weg is. Een pluk de dag idee. Als ie gestolen is vind ik het jammer, maar dan wil ik wel gewoon de dagwaarde terug en dat is op basis van de staat van de motor, niet op basis van wat ik er voor betaald heb.
Maar goed ik claim je topic met mijn paranoide geneuzel ;) Wat je ook kan doen is het geld innen en hem op Marktplaats zetten voor onderdelen bijvoorbeeld. Dan kun je misschien toch nog je volledige bedrag terugkrijgen. Heel veel succes!
 
word dus tijd dat ze a la vvd idee de verdachten (daders) op voorhand gaan plukken.

en dan bij berechting alle schade, politie/justitie kosten lappen en de uren dat de bestolene en verzekeraar erin heeft gestoken.
 
fubaar in theorie klinkt dat wel lekker, maar om die kosten te kunnen betalen moet ie dan toch nog veel meer motoren gaan stelen?
 
fubaar in theorie klinkt dat wel lekker, maar om die kosten te kunnen betalen moet ie dan toch nog veel meer motoren gaan stelen?

korten op uitkering of elk baantje accepteren die er is.
ga maar voor 4 euro per uur vuil in de berm opruimen of dergelijk iets.

en bij arrestatie wat meer geweld gebruiken zodat ze de eerste paar weken het nog flink voelen dat ze stout zijn geweest.
 
maar wat is buiten het feit dat het gewoon zwaar klote is nu eigenlijk het probleem?

Als ze een gestolen auto/motor terugvinden keren ze uit, dat zijn over het algemeen geen bedragen waar je beter van wordt, maar goed, je laat hem repareren en je rijdt weer vrolijk verder.
 
" en bij arrestatie wat meer geweld gebruiken zodat ze de eerste paar weken het nog flink voelen dat ze stout zijn geweest."

Dit is wel mijn droom, maar helaas: "Mensenrechten..."

En wat ze ook zeggen: van een kale kip kan je niet plukken.
Dief zal wel onverzekerd zijn, hoe ga je dit dan verhalen op hem? Eventjes taakstraf en 1 maand later gaan ze weer verder. Beter weten ze niet.
 
" en bij arrestatie wat meer geweld gebruiken zodat ze de eerste paar weken het nog flink voelen dat ze stout zijn geweest."

Dit is wel mijn droom, maar helaas: "Mensenrechten..."

En wat ze ook zeggen: van een kale kip kan je niet plukken.
Dief zal wel onverzekerd zijn, hoe ga je dit dan verhalen op hem? Eventjes taakstraf en 1 maand later gaan ze weer verder. Beter weten ze niet.


motor stond toch op de trailer achter een trekkend voertuig?
hij zal vast ook wel een tv hebben en andere rotzooi wat wat oplevert :Y
 
" en bij arrestatie wat meer geweld gebruiken zodat ze de eerste paar weken het nog flink voelen dat ze stout zijn geweest."

Dit is wel mijn droom, maar helaas: "Mensenrechten..."

En wat ze ook zeggen: van een kale kip kan je niet plukken.
Dief zal wel onverzekerd zijn, hoe ga je dit dan verhalen op hem? Eventjes taakstraf en 1 maand later gaan ze weer verder. Beter weten ze niet.
Hopelijk heb je nu voor de goede partij gestemd...
 
motor stond toch op de trailer achter een trekkend voertuig?
hij zal vast ook wel een tv hebben en andere rotzooi wat wat oplevert :Y


Precies, en gewoon het geld terugkrijgen van de verzekering en die mogen vervolgens samen met justitie er op toezien dat die @^#$* elke maand netjes zoveel % afdraagt van zijn salaris van het schoffelen todat de verzekering weer blij is. m.a.w. schoffelen todat je schuld is afbetaald ^^ of ander werk... of uitkering... laat ze maar flink lijden dat tuig.

"Dan gaan ze nog meer stelen"... dan mogen ze jou geld gaan verdienen in de gevangenis ^^
 
" en bij arrestatie wat meer geweld gebruiken zodat ze de eerste paar weken het nog flink voelen dat ze stout zijn geweest."

Dit is wel mijn droom, maar helaas: "Mensenrechten..."

En wat ze ook zeggen: van een kale kip kan je niet plukken.
Dief zal wel onverzekerd zijn, hoe ga je dit dan verhalen op hem? Eventjes taakstraf en 1 maand later gaan ze weer verder. Beter weten ze niet.

Je laten voegen bij het strafproces als benadeelde partij. Even melden bij die grandioos functionerende agenten.
Je krijgt dan een uitnodiging voor de zitting, mag je verhaal doen tegenwoordig ook nog. Bijkomend voordeeltje is dat de naam en adresgegevens van de dader(s) worden genoemd.
Misschien opschrijven??
Je kan toch een keer verdwaald zijn en ergens aanbellen om de weg te vragen?.
 
Precies, en gewoon het geld terugkrijgen van de verzekering en die mogen vervolgens samen met justitie er op toezien dat die @^#$* elke maand netjes zoveel % afdraagt van zijn salaris van het schoffelen todat de verzekering weer blij is. m.a.w. schoffelen todat je schuld is afbetaald ^^ of ander werk... of uitkering... laat ze maar flink lijden dat tuig.

"Dan gaan ze nog meer stelen"... dan mogen ze jou geld gaan verdienen in de gevangenis ^^

Ho wacht als hij die schuld gaat betalen van zijn uitkering dan betalen we wij het dus :P

Die auto kan die ook geleend hebben of hij staat op een andere naam, als je op het niveau zit van een motor dief\crimineel dan bezit je op papier niks, want wat er niet is kunnen ze ook niet afpakken, en een tv kan je in beslag nemen dan steelt ie weer een andere of hij heelt hem van scootertuig, enige wat helpt is gewoon 5 jaar geven ofzo ipv effe 80 uur werken in de keuken van een bejaardehuis!
 
Hoi, wat een ellende zeg. Maar even over het aankoopbedrag, mits je dit niet hebt hoeven opgeven bij het afsluiten van de verzekering moeten ze jou de dagwaarde uitkeren. Heb dit zelf een half jaar geleden gehad bij mijn gestolen motor. Motor gekocht voor ongeveer 500 euro onder de dagwaarde en ja hoor hij werdt gepikt. Moest er wel werk van maken omdat ze in eerste instantie alleen mijn aankoopbedrag hadden uitgekeerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan