Wat ik nou meemaak??!!

-=Peter=-

MF veteraan
16 aug 2003
6.800
180
Woonplaats
Rij ik vanochtend de rijksweg op, zie ik opeens een motor op de vluchtstrook staan wat verderop. Ik was te laat, volgende afrit genomen en teruggegaan. Wat later was ik er.
Er voor gestopt, hmm een Ducati Monster. Niemand erbij, de motor is erg vuil, 200 km op de dagteller, tank moet dus bijna leeg zijn, geen nummerplaat, kuipwerk lijkt eraf te liggen. Dit lijkt wel erg op een potje joyriding/diefstal.. De politie maar ingelicht. Ze zouden komen kijken. Ik alles weer aangetrokken en op de motor gestapt, maar ik ben benieuwd..
Het was een rode Duc Monster met gele velgen, carbon spatborden en kwam bij Korteland motoren vandaan.

[EDIT] ik wordt net gebeld, de politie is erbij geweest, de eigenaar was er al bij, hij had gisteren aangifte gedaan van diefstal/vernieling van de motor, die is dus weer terecht! [/EDIT].

Ik wens de eigenaar veel succes met het opknappen, er zal behooorlijk mee geragd zijn lijkt mij... :(
 
way to go! Mooi dat je zo opmerkzaam was :} Voor de eigenaar is het kut, denk dat het in die situaties altijd beter is als ze de motor definitief doen verdwijnen. Nu moet die eigenaar een afgeragde fiets opknappen, anders had die een nieuwe ...
 
Er voor gestopt, hmm een Ducati Monster. Niemand erbij, de motor is erg vuil, 200 km op de dagteller, tank moet dus bijna leeg zijn
200Km? Met een beetje raggen, haal je dat niet eens. Zou die lummel dan ook nog zijn gaan tanken tijdens z'n joyride?
Hoe kon je die dagteller eigenlijk lezen als de sleutel er niet inzat?
 
200Km? Met een beetje raggen, haal je dat niet eens. Zou die lummel dan ook nog zijn gaan tanken tijdens z'n joyride?
Hoe kon je die dagteller eigenlijk lezen als de sleutel er niet inzat?

Analoge dagteller, analoge kilometerteller. Stond 40k km op.
 
Rij ik vanochtend de rijksweg op, zie ik opeens een motor op de vluchtstrook staan wat verderop. Ik was te laat, volgende afrit genomen en teruggegaan. Wat later was ik er.
Er voor gestopt, hmm een Ducati Monster. Niemand erbij, de motor is erg vuil, 200 km op de dagteller, tank moet dus bijna leeg zijn, geen nummerplaat, kuipwerk lijkt eraf te liggen. Dit lijkt wel erg op een potje joyriding/diefstal.. De politie maar ingelicht. Ze zouden komen kijken. Ik alles weer aangetrokken en op de motor gestapt, maar ik ben benieuwd..
Het was een rode Duc Monster met gele velgen, carbon spatborden en kwam bij Korteland motoren vandaan.

[EDIT] ik wordt net gebeld, de politie is erbij geweest, de eigenaar was er al bij, hij had gisteren aangifte gedaan van diefstal/vernieling van de motor, die is dus weer terecht! [/EDIT].

Ik wens de eigenaar veel succes met het opknappen, er zal behooorlijk mee geragd zijn lijkt mij... :(
Netjes goodjob :}
 
way to go! Mooi dat je zo opmerkzaam was :} Voor de eigenaar is het kut, denk dat het in die situaties altijd beter is als ze de motor definitief doen verdwijnen. Nu moet die eigenaar een afgeragde fiets opknappen, anders had die een nieuwe ...

Ligt er ook maar net aan hoe die verzekerd is natuurlijk :P .

Maar het is indd een goeie actie :}
 
Wat een hufter die dat geflikt heeft :r vieren delen lijkt me ook wel een goed plan of nee doe dan maar vijfen delen nee toch maar één delen aan z'n middelste been }) :X
 
way to go! Mooi dat je zo opmerkzaam was :} Voor de eigenaar is het kut, denk dat het in die situaties altijd beter is als ze de motor definitief doen verdwijnen. Nu moet die eigenaar een afgeragde fiets opknappen, anders had die een nieuwe ...

Nee, dat is niet altijd zo......
Het ligt er aan hoe lang geleden de motor is gestolen.
Als al het papier werk al is afgehandeld met de verzekering,en je hebt afstand genomen van jou motor,dan is de motor niet meer van jou maar van de verzekering.
Als de motor er dan nog goed uitziet,kun je hem wel weer terug krijgen als je wilt.
Maar in de meeste gevallen............laat maar.
 
Nou Peet dat heb je netjes gedaan hoor!! Eigenaar misschien wel blij alstie alleen wa is verzekerd, maja toch wel apart om zoiets te vinden jah.
En die dieven moeten ze voorgoed kenmerken --> tattoage op zijn voorhoofd met "motordief"...en een keurmerkje boven op zijn neus en dan voor straf verplicht een HD treffen of andere motortreffen bezoeken :P


[me]smitjr draaft weer es door ;) [/me]
 
Goede actie Peter.

Gezien het aantal km op de teller is hij dus niet zo nieuw meer. De kans is dus groot dat hij alleen wa verzekerd was. Ik denk dan dat de eigenaar dolgelukkig is dat jij hem gevonden hebt.

Klasse Peter!!! :}
 
Ehh.. Niet teveel veren in mijn reet steken (die komen er aan de bovenkant weer uit.. waar ken ik dat toch van...) Iedereen zou toch zoiets doen? Voor hetzelfde geld ligt er een berijder naast ofzo...
 
Terug
Bovenaan Onderaan