Wat ik nu toch hoorde

Vegeta

MF'er
13 okt 2003
133
0
Den Haag
Goedendag allemaal,

Een paar dagen terug was ik bij een motorzaak, en daar kwam onder meer het volgende ter sprake. Ik heb nu 2 jaar < 25 kw gereden, maar op me kenteken staat niet dat mijn motor 25 kw is. Dus ik zeg tegen die gozer, ja, maar de verzekering verzekert mij gewoon, en mijn motor is standaard 24 kw, dus wat is het probleem.
Nou zei deze gozer dat ze me wel willen verzekeren, maar dat als ik een ernstig ongeluk maak, met veel schade, dat ze er dan onderuit kunnen komen, door te zeggen dat op mijn kentekenbewijs niet staat dat mijn motor minder is dan 25 kw, want dan moet je een speciaal stukje aan je kentekenbewijs hebben en dat ik daarom in overtreding ben, en dat ze dus niks hoeven te betalen.

Voor mij maakt het gelukkig niks meer uit, aangezien ik al zwaar mag rijden, maar zijn er mensen hier, die er meer van weten hoe dit precies zit, aangezien die man nogal zeker was van ze zaak.
 
Als je even in de zoekfunctie 25kw invult, krijg je een hele waslijst over dit onderwerp. O-)
 
as ie standaard minder dan 25kw is maakt het niet uit volgens mij, in de typegoedkeuring staat dan dat ie minder dan 25kw heeft ;)
 
:^

alleen fietsen die standaard meer vermogen hebben, maar begrensd zijn moeten het vermogen(25kw dus) op het kentekenbewijs hebben staan(op het kenteken bewijs van mijn GS staat ook nog vermeld onder "bijzonderheden" dat het een lichte motorfiets betreft)
 
Die lui van die motorzaak hebben gelijk :)

Je rijdt dan immers op iets waar je (nog) geen rijbewijs voor hebt, dus bij een ongeluk keert je verzekerings maatschappij niets uit ;)

Suc6! :)
 
Die lui van die motorzaak hebben gelijk :)

Je rijdt dan immers op iets waar je (nog) geen rijbewijs voor hebt, dus bij een ongeluk keert je verzekerings maatschappij niets uit ;)

Suc6! :)
Je hebt een 25kW rijbewijs en je rijdt op een 24kW motor en volgens jou mag dat niet :?
 
Die lui van die motorzaak hebben gelijk :)

Je rijdt dan immers op iets waar je (nog) geen rijbewijs voor hebt, dus bij een ongeluk keert je verzekerings maatschappij niets uit ;)

Suc6! :)


ff lezen Phr3ak, hij rijd op een motor die standaard 25kw of minder heeft.....
 
Als je even in de zoekfunctie 25kw invult, krijg je een hele waslijst over dit onderwerp. O-)

Nou, volgens mij niet hoor. Want ik ben nog nooit tegengekomen dat ik met mijn 24 kw problemen zou kunnen krijgen als de verzekering iets uit moet keren.
Verder heb ik nog wel wat kennissen die rondrijden op een 25 kw, maar dit staat niet op het kentekenbewijs, en die gozer van die motorzaak zei dus dat dit er wel op moest staan, ook al is je motor minder dan 25 kw.
Zelf had ik er nog nooit van gehoord, maar het leek mij wel een beetje sterk, aangezien ik er hier nog nooit iemand over gehoord heb
 
het is allemaal waar, je hebt mazzel dat je nooit een zwaar ongeluk gehad hebt dan!!pffffff.....

ik heb een zzr250 gehad (oudere) die was 26Kw, die kon niet teruggetuned worden, zodat dit dus niet op het knteken kon komen........ :( moest m toen weer weg doen, en ik heb een 2000 zzr250 gekocht (die is standaard 24,2kw door ander uitlaatsysteem)

wil je wel 25 kw rijden op een motor met meer kw en het kan niet oficieel, dan moet je hem dus zien te verzekeren via de "vermogens uitdraai" zorg dat je verzekering schriftelijk vastlecht dat ze je dus volgens de uitdraai verzekeren!!!
 
het is allemaal waar, je hebt mazzel dat je nooit een zwaar ongeluk gehad hebt dan!!pffffff.....



wil je wel 25 kw rijden op een motor met meer kw en het kan niet oficieel, dan moet je hem dus zien te verzekeren via de "vermogens uitdraai" zorg dat je verzekering schriftelijk vastlecht dat ze je dus volgens de uitdraai verzekeren!!!


Eerst ff lezen, die motor heeft standaard 24kW dus er is helemaal niets aan de hand
 
Welke motorzaak was dat?

Polsmotoren, in waalwijk.

Maar nogmaals, die gozer beweerde dus, dat hoewel ik maar 24 kw had, ik toch nog een apart dingetje aan mijn kentekenbewijs moest hebben, wat ik dus niet had. Want verder is mijn motor wel 24 kw, maar staat dat niet op het kenteken, en hij zei dat de verzekering daarover kon gaan bitchen.
 
Polsmotoren, in waalwijk.

Maar nogmaals, die gozer beweerde dus, dat hoewel ik maar 24 kw had, ik toch nog een apart dingetje aan mijn kentekenbewijs moest hebben, wat ik dus niet had. Want verder is mijn motor wel 24 kw, maar staat dat niet op het kenteken, en hij zei dat de verzekering daarover kon gaan bitchen.


Lees je eigen tekst nu nog eens:

Als je motor al minder dan 25 kW heeft is er dus helemaal niks aan de hand. De type goedkeuring van de motor vermeld immmers ook 24 kW.

Er is niks aan de hand en als je het zeker wilt weten bel je ff je verzekering op of je tussenpersoon en je laat het uitzoeken.

Als je echt twijfeld stuur je een brief en vraag je om een schriftelijke reactie, als ze dan later alsnog gaan zeiken heb je in ieder geval de brief nog.
 
Typegoedkeuring geeft aan dat de motor 24KW heeft dus is er niets aan de hand.
 
contacteer je verzekering(smakelaar). Die weten het zeker. Ik woon in België en hier is de wetgeving dus nog een beetje anders ( :( helaas want terugtunen gaat hier niet. Je moet hem als 25kw kopen bij ons). Het lijkt me wel raar dat je niet verzekerd zou zijn. Hij toch standaart al 24kw. Je hebt hem dus niet hoeven terug te voeren. Uit de gesprekken die ik hier heb gelezen, moet het enkel op het kenteken staan als hij teruggetuned is of niet ?
 
Eerst ff lezen, die motor heeft standaard 24kW dus er is helemaal niets aan de hand

ja klopt, heb ik gelezen, maar dit staat NIET op het kentekenbewijs!

dus moet er een uitdraai bij, en moet de verzekering er mee eens gaan met die uitdraai(schriftelijke overeenkomst)

dit had hij niet in NEDERLAND ben je dan gewoon 'de lul' met een ongeluk met letsel.ookal wordt je aangereden de vezekering zal proberen er tussen uit te komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan