Wat ik over had project!

Hyperjasper

MF'er
11 jan 2010
241
99
drachten
Hallo
De topic titel spreekt voor zich denk ik.
Een mito frame, R6 achterbrug en wiel, subframe mito en tank.
Na de voltooiing van mijn Nsr250 mc16 Rothmans is het weer tijd voor een project, de opslag ingedoken
en alle onderdelen die ik ooit gekocht,cq gekregen heb opgezocht.
Dit word mijn nieuwe project, mito met banshee blok R6 achterbrug reeds gemonteerd, en dan is het de bedoeling
om er een Cagiva 500 c594 van te maken althans een lookalike, replica word het zeker niet.
Dit als inleiding, en ik zal proberen de bouw zoveel mogelijk te posten alhier.
 

Bijlagen

  • 266AF8CA-4BB9-471E-8F48-17CD666760BD.jpeg
    266AF8CA-4BB9-471E-8F48-17CD666760BD.jpeg
    53,4 KB · Weergaven: 23
  • AA2AF282-37AE-42F1-95E8-EA7445491579.jpeg
    AA2AF282-37AE-42F1-95E8-EA7445491579.jpeg
    46,7 KB · Weergaven: 39
  • 475DECF3-6DC4-4CB9-903C-C4219F46356A.jpeg
    475DECF3-6DC4-4CB9-903C-C4219F46356A.jpeg
    55,5 KB · Weergaven: 27
  • 14F67E6B-95BF-4627-A949-CFC8F1857905.jpeg
    14F67E6B-95BF-4627-A949-CFC8F1857905.jpeg
    60,7 KB · Weergaven: 23
  • CEE49C6D-547E-4E98-AB2A-9D496F2BA3D5.jpeg
    CEE49C6D-547E-4E98-AB2A-9D496F2BA3D5.jpeg
    51,2 KB · Weergaven: 22
  • 2584E418-E620-4E5F-980F-FB34749F0E7C.jpeg
    2584E418-E620-4E5F-980F-FB34749F0E7C.jpeg
    55,1 KB · Weergaven: 24

TeamHeronSuzuki

Two Stroke or No Stroke
2 okt 2006
24.506
3.159
cagiva-mito-ev-motore-rd-350-3.jpg
 

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
4.672
1.063
Groningen
De achtervering wordt een uitdaging ;)
Zo te zien. Zoals het standaard zitin het mito frame is erg mooi voor een lichte fiets. Maar wil je er iets anders mee wat nog goed werkt ook, is een lastige. Ik weet er ondertussen ook wat van :+
 

Hyperjasper

MF'er
11 jan 2010
241
99
drachten
De achtervering wordt een uitdaging ;)
Zo te zien. Zoals het standaard zitin het mito frame is erg mooi voor een lichte fiets. Maar wil je er iets anders mee wat nog goed werkt ook, is een lastige. Ik weet er ondertussen ook wat van :+
ik wil het originele mito punt gebruiken, frees een nieuw alu ophangpunt las deze op de achterbrug, zodanig dat de schokbreker bijna horizontaal komt te liggen. De schokbreker word waarschijnlijk van een R6. In mijn amateur visie moet dit wel werken.
 

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
4.672
1.063
Groningen
ik wil het originele mito punt gebruiken, frees een nieuw alu ophangpunt las deze op de achterbrug, zodanig dat de schokbreker bijna horizontaal komt te liggen. De schokbreker word waarschijnlijk van een R6. In mijn amateur visie moet dit wel werken.
Ok dus het gat in de R6 achterbrug gebruik je niet. Wil je wel een link systeem gebruiken?
Mooi project hoor. :t
 

FT500R

MF veteraan
29 mrt 2006
1.550
273
Den Haag
Ik wou dat ik dat soort dingen over had ;). Enige onderdelen die bij mij in de schuur ligt te verstoffen zijn eigenlijk oude rommel waarvan ik, vanwege een voorzichtige aanleg voor hording, me nog steeds voor lieg dat ik er ooit nog wat aan ga hebben _O-
 

Hyperjasper

MF'er
11 jan 2010
241
99
drachten
Ik wou dat ik dat soort dingen over had ;). Enige onderdelen die bij mij in de schuur ligt te verstoffen zijn eigenlijk oude rommel waarvan ik, vanwege een voorzichtige aanleg voor hording, me nog steeds voor lieg dat ik er ooit nog wat aan ga hebben _O-
😂ook bij mij heel veel troep, maar na jaren en jaren, dingen kopen en krijgen heeft het toch wat opgeleverd, ik zeg lekker niks weggooien en wie weet 😜.
 

Hyperjasper

MF'er
11 jan 2010
241
99
drachten
Hallo
Even een klein updeetje, het onderste montagepunt voor de schokbreker gefreesd,
bovenkant ook pas gemaakt voor de R6 schokbreker.
Nu de boel goed uitlijnen en dan kan het montagepunt op de achterbrug gelast worden.
Zo word de lockdown toch nog een beetje 😀.
 

Bijlagen

  • 63FE6EC7-40B1-47D3-88A3-6E8A34219971.jpeg
    63FE6EC7-40B1-47D3-88A3-6E8A34219971.jpeg
    52,4 KB · Weergaven: 9
  • D2209AF8-F44D-4203-A150-B427675CC99E.jpeg
    D2209AF8-F44D-4203-A150-B427675CC99E.jpeg
    38,6 KB · Weergaven: 8
  • 725E49EC-DB95-47C0-BB82-EB1839ED2546.jpeg
    725E49EC-DB95-47C0-BB82-EB1839ED2546.jpeg
    51,3 KB · Weergaven: 7
  • 6F32E3D9-363C-46E9-BB37-0C3D3DB3A66F.jpeg
    6F32E3D9-363C-46E9-BB37-0C3D3DB3A66F.jpeg
    43 KB · Weergaven: 7

Hyperjasper

MF'er
11 jan 2010
241
99
drachten
Zo weer een stapje verder, in m,n project.
De achterste motorsteun gefreesd, aan het frame vastgemaakt, blok uitgeshimmed zodat de ketting
in lijn ligt.
Daarna de voorste steunen gemaakt, bussen gedraaid en onder een hoek gefreesd.
Het blok hangt dus nu op naar de volgende klus.😎
Moet nog heel veel gebeuren dus!
 

Bijlagen

  • 2A29E908-4CA7-47B5-A811-8971465B4BA6.jpeg
    2A29E908-4CA7-47B5-A811-8971465B4BA6.jpeg
    230,4 KB · Weergaven: 4
  • E5F2B389-8BDE-4C57-AE11-32986BDAB2FF.jpeg
    E5F2B389-8BDE-4C57-AE11-32986BDAB2FF.jpeg
    218,4 KB · Weergaven: 5
  • B061879D-CC19-42B4-BB88-06ED75818FFA.jpeg
    B061879D-CC19-42B4-BB88-06ED75818FFA.jpeg
    155,5 KB · Weergaven: 5
  • 0A9DE3DE-2917-41A8-B297-60EC114143C1.jpeg
    0A9DE3DE-2917-41A8-B297-60EC114143C1.jpeg
    180,2 KB · Weergaven: 5
  • 1AF73916-E692-452E-BB89-5F81E5EE31B4.jpeg
    1AF73916-E692-452E-BB89-5F81E5EE31B4.jpeg
    177,6 KB · Weergaven: 5
  • 52F8C632-2EA4-40CB-A770-2E11042F1AD8.jpeg
    52F8C632-2EA4-40CB-A770-2E11042F1AD8.jpeg
    214 KB · Weergaven: 6
  • 882D3B03-0CA7-447A-ACF0-E104686AE1F7.jpeg
    882D3B03-0CA7-447A-ACF0-E104686AE1F7.jpeg
    192,2 KB · Weergaven: 5
  • 7D0774FE-ED77-4294-A88B-4FCEEFEEFC98.jpeg
    7D0774FE-ED77-4294-A88B-4FCEEFEEFC98.jpeg
    197,8 KB · Weergaven: 5
  • AD12B6D1-F5B2-4F67-80FD-A215D41824DF.jpeg
    AD12B6D1-F5B2-4F67-80FD-A215D41824DF.jpeg
    184,1 KB · Weergaven: 6
  • 8F7F93F7-2287-42B5-9E8B-50659C840BA1.jpeg
    8F7F93F7-2287-42B5-9E8B-50659C840BA1.jpeg
    233,3 KB · Weergaven: 4
  • D0E06487-1169-41BA-966B-560251EC5843.jpeg
    D0E06487-1169-41BA-966B-560251EC5843.jpeg
    227,2 KB · Weergaven: 5
  • 9DD16400-CBC3-4426-BFCE-6D95BF676EE0.jpeg
    9DD16400-CBC3-4426-BFCE-6D95BF676EE0.jpeg
    231,3 KB · Weergaven: 5
  • F812175C-6221-4844-8AF4-CD620D895941.jpeg
    F812175C-6221-4844-8AF4-CD620D895941.jpeg
    324,2 KB · Weergaven: 6
  • 6F53DF1E-6CA7-4B72-8F2D-9600D45075D6.jpeg
    6F53DF1E-6CA7-4B72-8F2D-9600D45075D6.jpeg
    282,8 KB · Weergaven: 4
  • C4ED3C55-FB42-4A54-A4D6-67781A52226F.jpeg
    C4ED3C55-FB42-4A54-A4D6-67781A52226F.jpeg
    262,8 KB · Weergaven: 5
  • DCE16D0A-E5C6-49C3-B362-BBCD7BBD6ED1.jpeg
    DCE16D0A-E5C6-49C3-B362-BBCD7BBD6ED1.jpeg
    273,9 KB · Weergaven: 6
  • E33F676D-29DE-4867-BA87-2E5BF683C5E6.jpeg
    E33F676D-29DE-4867-BA87-2E5BF683C5E6.jpeg
    301,3 KB · Weergaven: 5
  • 9C53E198-B68F-431B-BF8D-F022B4BA874A.jpeg
    9C53E198-B68F-431B-BF8D-F022B4BA874A.jpeg
    342,2 KB · Weergaven: 5
  • 53E935BF-D33C-4D05-A66B-08A51FB8989E.jpeg
    53E935BF-D33C-4D05-A66B-08A51FB8989E.jpeg
    278,5 KB · Weergaven: 5
  • E71FF369-9A83-4CA4-B0FB-B88847801B95.jpeg
    E71FF369-9A83-4CA4-B0FB-B88847801B95.jpeg
    288 KB · Weergaven: 5
  • DC1FECD7-F2DF-49F6-B828-A537B106CECC.jpeg
    DC1FECD7-F2DF-49F6-B828-A537B106CECC.jpeg
    344,5 KB · Weergaven: 5

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
4.672
1.063
Groningen
Knap bedacht en gemaakt deze oplossingen. Het blijft toch altijd pielen en puzzelen, om een blok van de ene fiets in een rijwielgedeelte van een andere te bouwen.
 

kermitc

Die hard MF'er
12 dec 2012
747
76
Goed bezig
Zie dat je voorste steun op het frame hebt ingekort

Mooi opgelost zo met die platen

Zo komt het voortandwiel mooi op hoogte
 

FT500R

MF veteraan
29 mrt 2006
1.550
273
Den Haag
Heel mooi gedaan!
Hoe dicht zit de cilinder tegen die linker frame steun aan zometeen? Kan me voorstellen dat dat erg krap gaat worden.
 

Hyperjasper

MF'er
11 jan 2010
241
99
drachten
Bedankt voor jullie 👍reactie,s
En Ft500 het klopt dat er weinig ruimte is, maar genoeg voor de cillinder maar het wordt krap.
En ja deze conversie is al heel vaak uit gevoerd, alleen(tenminste wat ik kon vinden) met het originele frame en achterbrug.
Door mijn R6 achterbrug moet het blok meer naar links worden verplaatst, omdat je anders met de ketting
niet uitkomt, vandaar deze krappe oplosssing.
Om die reden ook ,is dat een conversie kit niet past. Maar ik heb straks wel een 180 achterband in m’n Mito🤩.
 

Bijlagen

  • B3462F18-8B46-457C-90AB-90B2FF5E8902.jpeg
    B3462F18-8B46-457C-90AB-90B2FF5E8902.jpeg
    164,7 KB · Weergaven: 6
Bovenaan Onderaan