Wat ik vandaag toch heb meegemaakt.....

mielclaessens

Die hard MF'er
21 mrt 2003
321
0
Maastricht
Ging vanmiddag even lekker rijden met een vriend van me.. hij op een bandit 600 uit 1997, ik op een Vulcan uit 2002.

We hebben een mooi stuk gereden van de Mergelland route en hadden besloten om in Vaals even wat te gaan drinken. Daar worden we ingehaald door 4 racers (2 CBR's, 1 YZF en nog 1 motor die ik zo niet meer weet).

Bij het drielandenpunt parkeren zij hun motoren en wij zetten die van ons er naast. Naast die "motorparkeerplaats" is een terras en daar gaan we zitten. Ik zit aan 1 tafel met die vriend van me, de 4 racers zitten een paar tafeltjes verder. Dit was rond 14.30 en het was aardig druk daar.

Terwijl we daar zitten komt er een aantal keer een brommertje langs.... ding maakte enorm veel herrie en trok behoorlijk de aandacht. Reed een keer of wat langs en maakte echt behoorlijke herrie.

Rond 14.50 vertrekken we weer en wat blijkt:
1 van de 4 motoren (een CBR 600 uit 2003) is weg.... niemand had iets gemerkt.

Nu ik er achteraf over nadenk kwam er vlak nadat wij aankwamen nog een CBR600 aanrijden met 2 personen erop. Deze parkeerde zijn motor achterstevoren zodat hij meteen weg kon rijden.

Heb ik teveel films gezien als ik zeg dat dat brommertje voor de afleiding zorgde en die 2 personen op de CBR rustig die motor gejat hebben? Er zaten geen sloten op alleen het stuurslot!

Heb er nog over na lopen denken onder het rijden maar vond het toch behoorlijk raar.... nu weet ik dat er daar behoorlijk wat motoren gejat worden maar dat het zo simpel zou zijn had ik nu ook weer niet gedacht...

we hebben dus mazzel gehad dat die andere motoren er stonden, hoe sneu dat ook is voor de persoon.....

anyhow: het was me het dagje wel!
 
d'r staan daar speciale bordjes waarop gewaarschuwd wordt voor motordiefstal. Dus deze handigerd (ondergetekende dus) had z'n gehuurde monster daar geparkeerd. OUd mannetje vibnd het allemaal maar prachtig en wil het geluid horen. Gedaan natuurlijk. Komen we na een half uur terug, had ik de sleutel in het contact laten zitten.......


maar goed, als daar zoveel gejat wordt dat ze zelfs met bordjes waarschuiwen, zouden ze dan niet eens zo'n bermterrorist met cameraatje daar parkeren ipv op zondagochtend 08:00 uur aan de A6 bij emmeloord?
 
word er zoooooo moe van dat ik zowat elke dag op dit forum lees dat er weer 1 is gejat en dat is alleen op dit forum kan je nagaan wat er per dag landelijk word gejat ;(
 
d'r staan daar speciale bordjes waarop gewaarschuwd wordt voor motordiefstal. Dus deze handigerd (ondergetekende dus) had z'n gehuurde monster daar geparkeerd. OUd mannetje vibnd het allemaal maar prachtig en wil het geluid horen. Gedaan natuurlijk. Komen we na een half uur terug, had ik de sleutel in het contact laten zitten.......


maar goed, als daar zoveel gejat wordt dat ze zelfs met bordjes waarschuiwen, zouden ze dan niet eens zo'n bermterrorist met cameraatje daar parkeren ipv op zondagochtend 08:00 uur aan de A6 bij emmeloord?

vorig jaar toen ik er was was er ook politie die folders aan het uitdelen was, ook met de mededeling dat er zo veel gejat werd daar....
 
Dit zouden ze nou met dat soort gasten moeten doen:
:( :( :(

woman-execution.jpg
 
Tuurlijk is het kl*te dat die motor gestolen is ...
Tuurlijk moeten ze dat soort gasten vierendelen met scooters ...

Echter, was die gozer zichzelf niet te stom af door zijn motor niet goed op slot te zetten ??
Het is bekend dat er in het algemeen veel motoren worden gestolen.
En dan nog op een plek waarvan bekend is dat er heel veel motoren worden gestolen.

Jammer voor die gozer, ik hoop datie goed verzekerd was en datie er wat van geleerd heeft.
 
je zet je motor toch altijd in het zicht op een terrasje, dat je lekker kunt genieten :)

en daarnaast, hoe hebben ze de motor meegenomen en van het stuurslot er afgeramd zonder dat iemand iets gemerkt heeft..
 
Heb ik teveel films gezien als ik zeg dat dat brommertje voor de afleiding zorgde en die 2 personen op de CBR rustig die motor gejat hebben? Er zaten geen sloten op alleen het stuurslot!
Het zou best kunnen....
Best dom dat je het alleen op het stuurslot zet...dat kan tegenwoordig gewoon niet meer,want dan krijg je dit soort dingen.... |(
Maar goed sterkte met het verlies !!
foto en kenteken zouden handig zijn voor de herkenning...
 
maar goed, als daar zoveel gejat wordt dat ze zelfs met bordjes waarschuiwen, zouden ze dan niet eens zo'n bermterrorist met cameraatje daar parkeren ipv op zondagochtend 08:00 uur aan de A6 bij emmeloord?

Mag ik het eens zijn met jouw? ;(
Ik vind dat de politie hier dan wel eens zichtbaar wat aan mag doen en helemaal MERKBAAR.
Gewoon een twee tal agenten in burger neer zetten in een huis of op een terras, cameratje er bij of een videocamera. Dan nog een portofoon erbij / oortjes en de gozertjes 1 voor 1 na eht plegen oppakken en VASTHOUDEN, niet boeten geven van 100 euro ofzo en dan wegsturen....
En als ik ff erg zwart-wit ben, als het enigzins kan ze meteen terug naar hun eigen land sturen. Dit soort gedrag moeten we hier niet.


[me]Yonni verdrietig en boos.[/me]
 
Mag ik het eens zijn met jouw? ;(
Ik vind dat de politie hier dan wel eens zichtbaar wat aan mag doen en helemaal MERKBAAR.
Gewoon een twee tal agenten in burger neer zetten in een huis of op een terras, cameratje er bij of een videocamera. Dan nog een portofoon erbij / oortjes en de gozertjes 1 voor 1 na eht plegen oppakken en VASTHOUDEN, niet boeten geven van 100 euro ofzo en dan wegsturen....
En als ik ff erg zwart-wit ben, als het enigzins kan ze meteen terug naar hun eigen land sturen. Dit soort gedrag moeten we hier niet.


[me]Yonni verdrietig en boos.[/me]

dat heeft toch absoluut geen zin? Overal waar motoren komen zou je dan 2 man politie neer moeten zetten daar gaat je werkeloosheid!!!.... videocamera heeft ook weinig zin want dan heb je 2 man met helm en spiegelvizier op de camera staan.....

het is gewoon balen, en ja de motor had op slot gemoeten, maar hij stond in het zicht en er liep mega veel volk rond!!!
 
Als ze die van mij durven te jatten hebben ze bandensporen op hen gezicht staan :( aso´s die niet met hun poten van andermans spullen kunnen afblijven |(
 
Kan je het nog rotter vertellen......

Wij hebben het zelf meegemaakt. In Monschau. We gingen
terrasje doen. Komen terug en de motor van mijn vriendin
een GSXR600 van 2001 was weg :(

En het lijkt alsof er niets aan wordt gedaan. Walgelijk
is het. Er werd ons verteld dat er gemiddeld vier motoren
per weekend werden gestolen......
 
Ging vanmiddag even lekker rijden met een vriend van me.. hij op een bandit 600 uit 1997, ik op een Vulcan uit 2002.

We hebben een mooi stuk gereden van de Mergelland route en hadden besloten om in Vaals even wat te gaan drinken. Daar worden we ingehaald door 4 racers (2 CBR's, 1 YZF en nog 1 motor die ik zo niet meer weet).

Bij het drielandenpunt parkeren zij hun motoren en wij zetten die van ons er naast. Naast die "motorparkeerplaats" is een terras en daar gaan we zitten. Ik zit aan 1 tafel met die vriend van me, de 4 racers zitten een paar tafeltjes verder. Dit was rond 14.30 en het was aardig druk daar.

Terwijl we daar zitten komt er een aantal keer een brommertje langs.... ding maakte enorm veel herrie en trok behoorlijk de aandacht. Reed een keer of wat langs en maakte echt behoorlijke herrie.

Rond 14.50 vertrekken we weer en wat blijkt:
1 van de 4 motoren (een CBR 600 uit 2003) is weg.... niemand had iets gemerkt.

Nu ik er achteraf over nadenk kwam er vlak nadat wij aankwamen nog een CBR600 aanrijden met 2 personen erop. Deze parkeerde zijn motor achterstevoren zodat hij meteen weg kon rijden.

Heb ik teveel films gezien als ik zeg dat dat brommertje voor de afleiding zorgde en die 2 personen op de CBR rustig die motor gejat hebben? Er zaten geen sloten op alleen het stuurslot!

Heb er nog over na lopen denken onder het rijden maar vond het toch behoorlijk raar.... nu weet ik dat er daar behoorlijk wat motoren gejat worden maar dat het zo simpel zou zijn had ik nu ook weer niet gedacht...

we hebben dus mazzel gehad dat die andere motoren er stonden, hoe sneu dat ook is voor de persoon.....

anyhow: het was me het dagje wel!
knappe gozer dan...want honda heeft HISS...en dat startonderbrekingssysteem heb je niet zomaar ff omzeild hoor.....dus ut zal vast wel ff een bussie geweest zijn....
 
knappe gozer dan...want honda heeft HISS...en dat startonderbrekingssysteem heb je niet zomaar ff omzeild hoor.....dus ut zal vast wel ff een bussie geweest zijn....
Dacht ik ook aan... 2003-CBR's hebben het volgens mij ook.

[me]Fastcruiser is blij met startonderbreking en alarm voor dit soort momenten[/me]
 
Nou lekker dan. Eerste de beste keer dat er een herriebrommer langs terras komt rijden zit ik voorlopig dan lekker paranoia me motor in de gaten te houden. (doet u mij maar een bakkie en een honkbalknuppel juffrouw)
 
Terug
Bovenaan Onderaan