Wat in mijn parts washer?

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.613
10.711
Andere kant van de evenaar
Jongens en meisjes;

Ik heb een parts washer, daar heb ik nu 40 liter kerosine in zitten, dit maakt heel aardig schoon, vooral aluminium, maar kero laat een vettige laag achter.

Benzine maakt eigenlijk nog beter schoon, en laat (bijna) geen residu achter, maar dit is geen optie i'v'm' brandgevaar.
Ik heb toen ik de washer kocht wel iets specifieks voor parts washers gekocht, maar dit werkte voor geen meter..

Ik heb aan diesel gedacht, maar ik weet niet hoe goed dit schoon maakt, en ik denk dat dit ook een vettig laagje achter laat.

Iemand suggesties?

Dank u. :)
 
Ik heb een tijdje ondvetter van locktite gebruikt, is vrij sterk spul en moet je verdunnen. Ook werkt wasbenzine heel goed maar wil je iets wat niks achterlaat dan werkt dit denk ik als een van de betere.
loctite-ontvetter-natural-7840-5-l-lc1427776.jpg
 
Nadeel van Diesel is dat het sterk ruikt, er lost wel veel in op: bij mij was het het ultieme goedje om moeilijke stickerresten te verwijderen.

Lampenolie is een alternatief maar laat wel een laagje achter. Dat laagje poets je er makkelijk vanaf met Dasty.
 
die pomp is electrisch he, alles wat brandbaar is werd met klem afgeraden door de leverancier van mijn parts washer .
ik weet niet meer wat een klant van hem er in had gedaan maar hij keek alsof hij net die amerikaan had gezien die 100 liter benzine achterin de bak van zn pickup had gepompt...

maar je weet niet meer wat er oorspronkelijk bij zat ?

 
Dasty is een ontvetter die ze bij de wibra verkopen. Denk niet dat die in Australie te krijgen is. Er zijn trouwens voor en tegenstanders van.

Ik gebruik het zelf om de crossmotor af te spuiten, maar om er nu blokdelen mee te doen....
 
Het is een bak met pomp en kwast..


Wat is Dasty foor spul? Geen idee of ze dat hier verkopen.
Koudontvetter, ik zal er eens naar kijken.
Wasbenzine is hier turps geloof ik, is geen optie i.v.m. brandgevaar.

Koudontvetter werkt wel goed, maar moet je eigenlijk afspoelen met water, en dat gaat prima, maar dan moet het niet in het milieu belanden. Er schijnen bio ontvetters te zijn, maar die zullen wel niet net zo goed werken..
 
Koudontvetter werkt wel goed, maar moet je eigenlijk afspoelen met water, en dat gaat prima, maar dan moet het niet in het milieu belanden. Er schijnen bio ontvetters te zijn, maar die zullen wel niet net zo goed werken..
We hebben eens een speciale bak gehad op het werkt die met bio ontvetter op basis van enzymen werkte.
Dat werkte goed maar je moet het laten inwerken voor enkele minuten.
En die enzymen kunnen doodgaan, dat merk je pas als het niets meer ontvet.
Je moet de bak ook continu laten draaien want er zit een verluchtingspomp op om zuurstof in het water te brengen.

Mijn advies voor thuis, een geschikte koudontvetter nemen en voldoende verdunnen.
 
Met kerosine moet je eigenlijk ook afspoelen met water...

Als ik het zo lees is er niet echt iets wat beter/makkelijker is..

Weten jullie een Engelse benaming voor die koudontvetter?

Dasty, heeft dat ook een hoofdbestandsdeel? M.a.w. weten jullie daar een Engelse benaming van?
 
Het wordt gemaakt in het Noord-Italiaanse Bagnatica. Eigenaar van de fabriek is het Amerikaanse bedrijf McBride. Zij geven onderstaande lijst met ingrediënten van Dasty superontvetter:

  • Aqua
  • Tetrapotassium Pyrophosphate
  • C9-11 pareth
  • Ethanolamine
  • Coco Alkyamine Etoxylate
  • PPG-5-laureth-5
  • Citric Acid
  • Parfum
  • CI 47005
  • CI 45350
  • Fragrance Ingredients
 
Dat spul van Super Cheap is die zooi dat niet echt werkt, had ik al geprobeerd.
En dan de volgende stap is waarschijlijk het spul waar je rubber beschermkleding aan moet, daar heb ik me op het werk wel eens op verkeken, dat begon ineens te branden/bijten..

Ik geloof dat ik het maar bij kerosine hou..
 
Terug
Bovenaan Onderaan