wat is beter GPZ of GS

TonyM

MF veteraan
31 okt 2004
2.551
8
Amsterdam
Hallo allemaal,

ik ben bezig mijn roze briefje te halen. En ik zit eigenlijk te twijfelen wat ik moet gaan kopen een suzuki gs 500 of een kawa gpz500/600.
kan iemand de voordelen/nadelen van deze twee vertellen, die er dus ervaring mee heeft. Ik ben bang dat ik de gs niet pittig genoeg vind, maar ik ben ook maar een arm studentje dus een gpz600 wordt misschien weer te duur. dilemma dilemma.
Wie kan mij verlossen? :9
 
Volgens mij is de GS van vroeger de Fazer van nu en de GPz de R1.
Dus de GS is een rustige toer motor en de GPz heeft een sportievere inborst.

Zorg dat je zo ver mogelijk gaat in je budget om je droom fiets te benaderen, daar heb je de meeste lol van.


[zeurmodus]Calculeer wel een goede en veilige set kleding mee, vaak wordt dit vergeten en is het een sluitpost....... Kan veel extra pijn doen...... [/zeurmodus]

Veel plezier met wat je dan ook kunt betalen!!
 
ok bedankt. en van het kleden begrijp ik maar al te goed. als je met een brommer valt kan dat al goed pijnlijk zijn dus met een motor al helemaal.
 
GS500 valt onder de categorie ' bullet-proof' (was al zo met de GSX400e, de voorloper) De GPZ500 is een stuk sportiever,maar het blok heeft niet de beste reputatie. De Suzuki is de economische keuze, de Kawa de emotionele!
 
De Suzuki is de economische keuze, de Kawa de emotionele!
Idd .. en op die GS zou ik mij al heeeel snel vervelen.

Heb je wel eens op beide fietsen gezeten verder ?
Dan zal je merken dat ze qua klasse eigenlijk niet eens vergelijkbaar zijn. :)
Dat merk je stilstaand dus al.

Kawa dus. En iets meer geld voor een echt goede uitgeven.
Kleding niet te vergeten zoals gezegd.
Volgens mij is de GS van vroeger de Fazer van nu en de GPz de R1.
Dus de GS is een rustige toer motor en de GPz heeft een sportievere inborst.
Fazer is dus veeeel sportiever dan jij nu laat blijken. :P
Hij mag er dan bepaald niet zo spannend uitzien.. absoluut geen instappende budgetbike.
Wat de GS wel is.

Vergelijk hem dan met de Diversion.
(zeker niet meer leverbaar inmiddels :+ )
 
Laatst bewerkt:
en een gs KAN ook sportief gebruikt worden. tis maar wat je wilt.

maar ik zou zeggen: proefrijden
 
Hallo allemaal,

ik ben bezig mijn roze briefje te halen. En ik zit eigenlijk te twijfelen wat ik moet gaan kopen een suzuki gs 500 of een kawa gpz500/600.
kan iemand de voordelen/nadelen van deze twee vertellen, die er dus ervaring mee heeft. Ik ben bang dat ik de gs niet pittig genoeg vind, maar ik ben ook maar een arm studentje dus een gpz600 wordt misschien weer te duur. dilemma dilemma.
Wie kan mij verlossen? :9

Mijn Kawa bevalt prima hoor...
er is trouwens een heel topic over Kawazaki GPZ 500S
 
Ooooo, per ongeluk kom ik op de site voor naked bikes, niks voor mij. Er staat een vergelijk op voor een gpz, snap ik niet. Ik ben nu 30, en mijn beginnersbike was 12 jaar geleden een gpz600rr. In die tijd dus een supernette supersportbike. Heb er ook heel veel plezier an beleefd. Tis niet te vergelijken met een blade van nu, maar voor die tijd!!! 238 op teller. Dus niet in dit topic, maar in sport.
 
Terug
Bovenaan Onderaan