Wat is dat toch met die trage linksrijders?

Waarom??

  • Je zeurt

    Stemmen: 58 32,8%
  • Ik rijd ook busje / blokje

    Stemmen: 6 3,4%
  • Ga gewoon door de berm

    Stemmen: 19 10,7%
  • Busjes horen rechts te rijden

    Stemmen: 94 53,1%

  • Totaal aantal stemmers
    177

Gilles

MF veteraan
21 okt 2002
32.427
130
Gotham City
Ik snap het echt niet. Zo'n stoplicht met een inhaalstrookje. Even tijdelijk twee rijbanen, zodat de snellere weggebruikers onder ons, de tragere kunnen passeren. Wel zo handig en sociaal. En dan kom je dus aanrijden. Voor je rijdt een busje, een blokje of een Aygo. Daarvoor rijd een dikke BMW uit de 5-serie. BMW gaat netjes rechts staan. En wat doet de trage weggebruiker? JUIST!
Waarom? Is het frustratie? Ik niet opschieten, dan de rest ook niet opschieten?
Tuurlijk, wij gaan er alsnog gewoon langs of tussendoor, maar het gaat even om de instelling.

Of een ander voorbeeld. Zo'n lange mooie bocht naar een oprit, twee rijstroken, die uiteindelijk bij de oprit ineen zullen vloeien. Langzame dingetjes rechts, snellere links. Zou je denken. Maar nee, dan rijdt er weer een of ander busje links, de hele linker rijstrook ophoudend, waardoor de rechterrijstrook dan maar rechts gaat inhalen (je kan toch moeilijk gaan remmen omdat de gene links van jou dat ook doet). De rest laat zich raden, een file is in the making. En bedankt he!

Dus. Waarom? |(
 
Laatst bewerkt:
Wat een hoop frustratie op de woensdagochtend zeg.

Als ik met het busje ben sta ik ook regelmatig op zo'n linkerstrook. Vaak staat de rechterstrook al een heel eind stil en steek je er links mooi voorbij. Maar ook vaak genoeg ben je (ja, ook met een busje) sneller weg dan de rechterstrook.
 
Ik zet men vrachtwagen ook altijd links

















fc,220x200,white.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jeutje zeg, zullen we de 'Algemene motorpraat' veranderen naar 'Algemene Zeiktopics?'

Als men niet links gaat staan, zijn ze bang dat er allemaal topics geopend worden waarom mensen niet links staan... vandaar. :W
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Dat is alvast 1 *DOmdat ze naar het licht toe groeien!
Nee omdat ze recht niet in hun velletje passen.. En verder; ik rij in m'n werkbus ook links en soms gebeurd het wel eens dat ik met wat minder snelheidsverschil inhaal omdat die kutbus van de baas niet sneller is, maar om die reden ga ik niet rechts rijden en remmen voor iedere langzamere koekert, je doet maar ff kalm aan achter me en haalt maar 1x ff met wat minder snelheids verschil in, ik zit ook niet voor m'n lol vast achter iemand op de rechterbaan. Voor de duidelijkheid, ik ben er niet zo 1 die links rijd en helemaal niet inhaalt, maar soms gaat het met wat minder snelheidsverschil omdat die bus niet sneller is en ik niet rechts ga remmen om achter een langzamer iemand te gaan rijden. Maar dan komt het wel eens voor dat diegene achter me net niet voor die langzame koekert in kan voegen omdat ik er naar zijn(jouw) zin niet snel genoeg voorbij ben. Jammer dan, dan ga je maar ff 2 tellen erachter rijden en lekker gefrustreerd doen, tot je ff verderop toch wel weer naar links kunt.
 
Yes, godzijdank, ik begon me al af te vragen of ik alleen was *O*
En inderdaad, zoals jij ook schreef, regelmatig heb je ook van die recidivisten. Gewoon bij ieder stoplicht de boel ophouden |(

Zo vlak voor Kerst leef ik me ook altijd uit in de supermarkten.
Beetje de jagers opjagen })

Stoplichten rechts nemen en dan sneller zijn dan de linkerbaan die denkt sneller te zijn dan de rechterbaan is ook leuk :Y
 
Ik denk dat heel veel trage figuren het geeneens in de gaten hebben en denken dat ze lekker bezig zijn omdat ze 'heel de weg benutten'
En ik denk dat er een deel is die het allemaal wel hard hgenoeg vinden gaan en daardoor denken dat anderen het ook wel snel genoeg vinden (en wie harder wil is een piraat die eerder van huis had moeten gaan :') )
 
klopt! uitzonderlijk vervelend volk

waar ik me dan ook zo aan erger zijn van die mensen die dan 110 (waar je 120 mag) op de uiterst linkse rijbaan gaan rijden met een km aan vrije ruimte voor zich en zat ruimte rechts en het dan gewoon vertikken om opzij te gaan

en ik heb een blokje. het motorblok onder m'n fiets is fors groter dan die van m'n 16 jaar oude auto. ik sta ook links bij de stoplichten, maar ik ben ook vaak als eerste weg
 
Ik zet men vrachtwagen ook altijd links

[afbeelding]
Denk ik niet! Vorige week was het dikke file (waarschijnlijk door trage linksrijders/-staanders), maarrrr het mooie was: letterlijk ALLE vrachtwagens maakten ruimte, zodat ik ze gemakkelijk kon passeren. In tegenstelling tot de busjes, die het liefst ook motorrijders blokkeren, met die enorme spiegels van ze |(
 
Nee omdat ze recht niet in hun velletje passen.. En verder; ik rij in m'n werkbus ook links en soms gebeurd het wel eens dat ik met wat minder snelheidsverschil inhaal omdat die kutbus van de baas niet sneller is, maar om die reden ga ik niet rechts rijden en remmen voor iedere langzamere koekert, je doet maar ff kalm aan achter me en haalt maar 1x ff met wat minder snelheids verschil in, ik zit ook niet voor m'n lol vast achter iemand op de rechterbaan. Voor de duidelijkheid, ik ben er niet zo 1 die links rijd en helemaal niet inhaalt, maar soms gaat het met wat minder snelheidsverschil omdat die bus niet sneller is en ik niet rechts ga remmen om achter een langzamer iemand te gaan rijden. Maar dan komt het wel eens voor dat diegene achter me net niet voor die langzame koekert in kan voegen omdat ik er naar zijn(jouw) zin niet snel genoeg voorbij ben. Jammer dan, dan ga je maar ff 2 tellen erachter rijden en lekker gefrustreerd doen, tot je ff verderop toch wel weer naar links kunt.
OK... ik wist niet dat deze houding echt voorkwam... :X Ik heb zelf een vrij trage auto (Punto 1.4), en dat betekent in mijn wereld dus, dat ik gewoon niet op de linkerrijstrook kom, in de beschreven situaties. Maar misschien is dat wel ouderwets sociaal dan :X
 
Is idd triest, dat slakken links gaan staan, of links rijden.

Net zoiets als vooraan staan bij het stoplicht (heel druk verkeer dus iedereen graag even snel optrekken en aansluiten aub) en dan pas 3 seconden nadat het groen is geworden beginnen met reageren, optrekken etc. Wat een ramp.
 
Mijn busje gaat van 0 naar 100 in 12 seconden alsie leeg is. Staat altijd links en moet altijd inhouden voor sulletjes. Ik heb ermee leren leven.

Waar ik niet tegen kan zijn:

motorrijders die vooraan gaan staan en dan niet snel optrekken.

weggebruikers die links van mijn busje komen staan en bij groen snel optrekken, net voor het busje blijven om daarna 5 km/u onder de max te gaan rijden

weggebruikers die voor mij links gaan staan voor een samenvoeging waar een vrachtwaggel oid rechts staat en dan bij die samenvoeging net voor de vrachtwaggel naar rechts gaan, zodat ik erachter moet.

Trage weggebruikers die de boel ophouden terwijl het stoplicht groen is. Stoplicht gaat op oranje en/of rood. Jij denkt die sul stopt dus stop jij ook, rijdt dat varken door oranje en/of rood @#$%

enz enz
 
OK... ik wist niet dat deze houding echt voorkwam... :X Ik heb zelf een vrij trage auto (Punto 1.4), en dat betekent in mijn wereld dus, dat ik gewoon niet op de linkerrijstrook kom, in de beschreven situaties. Maar misschien is dat wel ouderwets sociaal dan :X
Ik wil ook gewoon graag optijd thuis zijn uit m'n werk en dan is 2 uur reizen lang zat, ipv bijna 3 uur omdat je rechts rijd en zo gewoon constant 10km/u langzamer rijd dan je kunt. Misschien is het wel de houding van de gefrustreerde nederlander die gaat zitten drukken omdat hij het mij niet gunt om in te halen die niet helemaal goed is, ik ga daarna echt wel weer naar rechts hoor. Soms en met de nadruk op soms, komt dat gewoon voor, de auto voor me rijd 100 waar je 120 mag, ik ga er achter rijden, omdat ik ingehaald word moet ik namelijk ff wachten en rij dus okk 100, als er dan ruimte is om naar links te gaan blijf ik niet achter die auto rijden de hele weg naar huis. Dan duurt het ff wat langer omdat ik iets minder snel op snelheid kom, dan moet jij ff 2 tellen langer wachten voor je ervoorbij kan en soms moet je zelf even 2 tellen achter die auto die 100 rijd gaan rijden, om er een paar 100m. verderop alsnog voorbij te kunnen. Misschien zou je eens kunnen bedenken dat de weg van ons allemaal is. Ik ga niet links rijden als ik niet aan het inhalen ben, soms duurt het iets langer dan bij een vlottere auto en ik ga ook gewoon weer met 120/130 naar rechts als ik ingehaald heb... dus ik doe helemaal niks verkeerd. Ook ik heb savonds graag een warm avond maal, ipv een opgewarmde magnetron maaltijd omdat ik de hele weg 100 gereden heb ipv bijna de hele weg 120/130 en zo gewoon bijna een uur langer over een rit van 2 uur doe.

Misschien is het socialer van je om mensen wat te gunnen... Zoals ik al zei ik haal echt wel in, ik rij niet links net zo hard als de auto rechts van me.
 
Denk dat we het als motorrijder er wel mee eens zijn;
voorkruipen betekend dragracen, anders lekker achter aan sluiten.
 
Denk dat we het als motorrijder er wel mee eens zijn;
voorkruipen betekend dragracen, anders lekker achter aan sluiten.
en dan ook nog ff in je spiegel kijken of er nog genoeg ruimte is voor de dragracers achter je.
 
Ik wil ook gewoon graag optijd thuis zijn uit m'n werk en dan is 2 uur reizen lang zat, ipv bijna 3 uur omdat je rechts rijd en zo gewoon constant 10km/u langzamer rijd dan je kunt. Misschien is het wel de houding van de gefrustreerde nederlander die gaat zitten drukken omdat hij het mij niet gunt om in te halen die niet helemaal goed is, ik ga daarna echt wel weer naar rechts hoor. Soms en met de nadruk op soms, komt dat gewoon voor, de auto voor me rijd 100 waar je 120 mag, ik ga er achter rijden, omdat ik ingehaald word moet ik namelijk ff wachten en rij dus okk 100, als er dan ruimte is om naar links te gaan blijf ik niet achter die auto rijden de hele weg naar huis. Dan duurt het ff wat langer omdat ik iets minder snel op snelheid kom, dan moet jij ff 2 tellen langer wachten voor je ervoorbij kan en soms moet je zelf even 2 tellen achter die auto die 100 rijd gaan rijden, om er een paar 100m. verderop alsnog voorbij te kunnen. Misschien zou je eens kunnen bedenken dat de weg van ons allemaal is. Ik ga niet links rijden als ik niet aan het inhalen ben, soms duurt het iets langer dan bij een vlottere auto en ik ga ook gewoon weer met 120/130 naar rechts als ik ingehaald heb... dus ik doe helemaal niks verkeerd. Ook ik heb savonds graag een warm avond maal, ipv een opgewarmde magnetron maaltijd omdat ik de hele weg 100 gereden heb ipv bijna de hele weg 120/130 en zo gewoon bijna een uur langer over een rit van 2 uur doe.

Misschien is het socialer van je om mensen wat te gunnen... Zoals ik al zei ik haal echt wel in, ik rij niet links net zo hard als de auto rechts van me.
Een UUR tijdwinst, als je 2 uur lang 120 ipv 100 rijdt? :? Nou ben ik wiskundige noch natuurkundige, maar ik denk dat deze som toch niet helemaal klopt :X
En ik heb het niet eens over inhalen op de snelweg, ik heb het over de inhaalstrookjes. Die zijn voor de snellere weggebruikers. De snelweg is sowieso al hopeloos tijdens busjestijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan