Wat is dat toch met die trage linksrijders?

Waarom??

  • Je zeurt

    Stemmen: 58 32,8%
  • Ik rijd ook busje / blokje

    Stemmen: 6 3,4%
  • Ga gewoon door de berm

    Stemmen: 19 10,7%
  • Busjes horen rechts te rijden

    Stemmen: 94 53,1%

  • Totaal aantal stemmers
    177
Mare waarom zouden 25kw'ers nog op links mogen staan dan? Ik bedoel dat houd ook de boel maar op. Immers je bent pas een echte motorrijder als je in minder dan 4 seconden naar de 100 sprint en daarna 70@80 gaat rijden.

Kortom die GS1200 mag ook niet links staan want dat ding ken niet eens harder dan 210. Alleen nog maar 600cc+ racers mogen links. Punt klaar.
Beetje overdreven, maar ik wil best een voorzet doen voor een vuistregel:

Als je niet de intentie en/of de mogelijkheid hebt om sneller dan de rechterrijstrook op te trekken, heb je op links niks te zoeken.
 
Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken zeggen :P
Da's net zoiets als in het zwembad pissen en dan zeggen: pff waar mensen zich al niet druk om maken! Ik vind zwemmen niet eens leuk! :P

Waarom zou je anderen hinderen, alleen maar omdat je zelf geen haast hebt? :?

Net als van die gepensioneerden die bij de AH midden in het gangpad gaan staan kletsen en koffie drinken |( Prima als de AH je hangout is, maar er zijn ook nog mensen die wel ergens op tijd moeten zijn!
 
Beetje raar topic dit.

Waar je je al niet druk over kunt maken. Dan kun je overal wel een topic over maken. Straks krijgen we nog een topic over je helm afzetten of ophouden bij een tankstation. :P


Fijne kerst allemaal *:) *:) *:)
 
Net als van die gepensioneerden die bij de AH midden in het gangpad gaan staan kletsen en koffie drinken
Deden ze dat maar midden in het gangpad. Dan kun je tenminste nog bij de schappen om je spulletjes te pakken. Tégen de schappen aan gaan staan met je kar om te gaan bedenken wat je vanavond eens zal gaan eten, en morgen, en overmorgen, dát is pas irritant! :/
 
Deden ze dat maar midden in het gangpad. Dan kun je tenminste nog bij de schappen om je spulletjes te pakken. Tégen de schappen aan gaan staan met je kar om te gaan bedenken wat je vanavond eens zal gaan eten, en morgen, en overmorgen, dát is pas irritant! :/

Die mag je gewoon een holpunter geven hoor.... O-)
 
Deden ze dat maar midden in het gangpad. Dan kun je tenminste nog bij de schappen om je spulletjes te pakken. Tégen de schappen aan gaan staan met je kar om te gaan bedenken wat je vanavond eens zal gaan eten, en morgen, en overmorgen, dát is pas irritant! :/
Om niet te spreken van de nieuwe "rolmandjes" (wtf???) .. oo zo handig, alleen beseffen mensen niet dat ze met die irritante mandjes wel 3 meter lang zijn |(

En wat voor slapjanus ben je uberhaubt, als je een mandje boodschappen niet kan dragen |(
 
Om niet te spreken van de nieuwe "rolmandjes" (wtf???) .. oo zo handig, alleen beseffen mensen niet dat ze met die irritante mandjes wel 3 meter lang zijn |(

En wat voor slapjanus ben je überhaupt, als je een mandje boodschappen niet kan dragen |(

Wat te denken vd die karretjes voor kinderen?
En maar lekker tegen mijn achillespezen aanduwen dat ding. |(

Het kind kan er niets aan doen maar die ouders, die zou je toch.....
 
Zeg Gilles misschien kan je ook even de 'collega' motorscooter rijder hierop aanspreken?

Zojuist een man op zijn Aprilla 125 Scooter die maar loopt te drukken op de Beneluxbaan, je mag hier 70 en ik rijd al 80 dus tja ik ga zodra het kan maar even naar rechts. Vervolgens verkeerslichten waarbij ik weet de lichten daarnaast naar rechts te moeten. Beetje druk dus met de auto wijs om alvast richting rechts te gaan maarja motor is snel dus whoep als eerste weg en dan naar rechts. Athans dat dacht ik. Meneer op zijn 125 dacht dat het wel leuk was om nu hij mij had ingehaald lekker langzaam op te trekken (zelfs een auto was nog sneller) en dan lekker links te blijven hangen.... Waardoor ik 'gedwongen (had ook eerder naar rechts gekund, dus deels verkeerde inschatting) om tussen 2 auto's naar rechts te gaan terwijl ik er liever voor had gezeten.
 
Om niet te spreken van de nieuwe "rolmandjes" (wtf???) .. oo zo handig, alleen beseffen mensen niet dat ze met die irritante mandjes wel 3 meter lang zijn |(

En wat voor slapjanus ben je uberhaubt, als je een mandje boodschappen niet kan dragen |(
:+

yup, gelukkig zijn er ook nog de ouderwetse mandjes voor de gezonde jongeman :/
 
wat zeiken jullie nou, gewoon zomer en winter op de motor, vol gas erlangs/tussendoor. geen ruimte, deuk schoppen, dat zal ze leren. met hun koekblik houden ze je toch niet bij.
 
:? U rijdt geen motor?

Vanmorgen weer prijs he. Vito busje gaat op de linkerrijstrook staan, en wel zo dat ik er op de motor ook niet meer tussendoor kon (busjes-etiquette denk ik)|

Dat is dan niet echt lekker. Als je een busje rijdt weet je dat zo'n ding al iets breder is maar ga dan ook een beetje aan de buitenkant van de rijstrook staan.
 
Ik heb het ook goed gehad met trage linksrijders hoor. Als ik niet rechts inhaal, zit ik mijn hele woonwerktraject tegen dezelfde auto-kont aan te kijken.
Vroeger was de enige zekerheid die je had, dat je ooit doodging. Tegenwoordig kan je de zekerheid toevoegen dat gaperds op de linkerbaan pas naar rechts gaan als ze bij hun afrit zijn.

En als ze nou aan het inhalen zijn, maar nee. Ze boemelen zo rustig voort op de linkerbaan dat hele volksstammen vanaf de rechterbaan nog voor hen naar links kunnen gaan. Als je op de linkerbaan rijdt, en alle auto's voor je gaan ook rustig naar links, nou dan was je dus per definitie niet aan het inhalen!! Dat wil ik dan graag tegen ze zeggen maar ze verstaan het nooit.

En bij stoplichten zijn het altijd van die zichzelf zwaar overschattende handtassen zoals Alto, Matiz, Cuore etc die aan komen rijden en denken hmmm... Porsche op de rechtse baan. Motor op de middelste baan. Nou, dan ga ik maar links staan! Want ik rij best vlot hoorrrrrrj.

Okee, genoeg gemopperd nu... tijd voor de kerstgedachte en vrede op aarde!
 
_O- Voor het stoplicht laat ik de Porsche echt wel met rust in het koekblik, dan maar achteraan aan sluiten.

Erger me mateloos aan trage linksrijders. Tuf ik lekker op een aardige snelheid door, en loopt er één te kutten met het inhalen. Maakt me op zich niet uit, maar mijn koekblik is niet zo verschrikkelijk snel, dus tegen de tijd dat de trage inhaler weer naar rechts verdwijnt ben ik nog eventjes zoet met weer op snelheid komen en die drol in te halen, en al die tijd ben ik dan zelf de trage linksrijder... :/
 
Deden ze dat maar midden in het gangpad. Dan kun je tenminste nog bij de schappen om je spulletjes te pakken. Tégen de schappen aan gaan staan met je kar om te gaan bedenken wat je vanavond eens zal gaan eten, en morgen, en overmorgen, dát is pas irritant! :/

En dan gaan ze bij de kassa staan mekkeren dat al die jongelui (<65) met zijn allen tegelijk boodschappen doen. Op zaterdag ja, ga dan zelf lekker doordeweeks als die "jongelui" aan het werk zijn...

Maar ontopic, als ik op de motor ben erger ik me nooit aan linksrijders, hierzo op de A7 is de middelste baan :P altijd vrij, dus wanneer ik op de motor naar het werk ga kom ik nauwelijks onder de 150 terwijl wanneer ik met de auto ga ik nauwelijks boven de 100 kom. Reistijd is de helft op de motor alleen met het aan en uittrekken van het pak erbij komt je op dezelfde totaaltijd zo'n beetje.
 
En dan gaan ze bij de kassa staan mekkeren dat al die jongelui (<65) met zijn allen tegelijk boodschappen doen. Op zaterdag ja, ga dan zelf lekker doordeweeks als die "jongelui" aan het werk zijn...
:^ :^ :^ wtf doen de pensionada's op zaterdag in winkels??? (of in de spits op de weg)
Maar ontopic, als ik op de motor ben erger ik me nooit aan linksrijders, hierzo op de A7 is de middelste baan :P altijd vrij, dus wanneer ik op de motor naar het werk ga kom ik nauwelijks onder de 150 terwijl wanneer ik met de auto ga ik nauwelijks boven de 100 kom. Reistijd is de helft op de motor alleen met het aan en uittrekken van het pak erbij komt je op dezelfde totaaltijd zo'n beetje.
 
Ik heb het ook goed gehad met trage linksrijders hoor. Als ik niet rechts inhaal, zit ik mijn hele woonwerktraject tegen dezelfde auto-kont aan te kijken.
Vroeger was de enige zekerheid die je had, dat je ooit doodging. Tegenwoordig kan je de zekerheid toevoegen dat gaperds op de linkerbaan pas naar rechts gaan als ze bij hun afrit zijn.

En als ze nou aan het inhalen zijn, maar nee. Ze boemelen zo rustig voort op de linkerbaan dat hele volksstammen vanaf de rechterbaan nog voor hen naar links kunnen gaan. Als je op de linkerbaan rijdt, en alle auto's voor je gaan ook rustig naar links, nou dan was je dus per definitie niet aan het inhalen!! Dat wil ik dan graag tegen ze zeggen maar ze verstaan het nooit.

En bij stoplichten zijn het altijd van die zichzelf zwaar overschattende handtassen zoals Alto, Matiz, Cuore etc die aan komen rijden en denken hmmm... Porsche op de rechtse baan. Motor op de middelste baan. Nou, dan ga ik maar links staan! Want ik rij best vlot hoorrrrrrj.

Okee, genoeg gemopperd nu... tijd voor de kerstgedachte en vrede op aarde!
Dat dus! En tegenwoordig met die spitsstroken, heb je vaak dat ze TWEE banen ehmm.. rechts laten liggen. En inderdaad, dan komt de afrit, en dannnnn willen ze ineens wel opschuiven :z
Dan denk ik: domme gans, je had de afgelopen 5 km al op precies de juiste strook kunnen zitten, dan had je niet eens hoeven uit te voegen! (spitsstrookje wordt uitvoegstrook)
 
Ik maak best een berg kilometers maar ik stoor me er eigenlijk niet meer aan.

Iedereen moet maar weten waar die rijdt, ik ga er rechts of links langs.
Als je links blijft plakken terwijl er rechts niets rijdt, dan rij ik er gewoon langs.

Zitten zoveel mensen niet op te letten achter het stuur... doe je geen fluit aan. Soit!
 
Ik maak best een berg kilometers maar ik stoor me er eigenlijk niet meer aan.

Iedereen moet maar weten waar die rijdt, ik ga er rechts of links langs.
Als je links blijft plakken terwijl er rechts niets rijdt, dan rij ik er gewoon langs.

Zitten zoveel mensen niet op te letten achter het stuur... doe je geen fluit aan. Soit!

Dan heb je weer het risico dat je een beste prent krijgt voor rechts inhalen.
Ik snap niet dat de politie daar wat meer op bekeurd... (onnodig links rijden bedoel ik dan)

Wat kost rechts inhalen tegenwoordig?
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je weer het risico dat je een beste prent krijgt voor rechts inhalen.
Ik snap niet dat de politie daar wat meer op bekeurd... (onnodig linksrijden bedoel ik dan)
Soms heb je echt nog een vrije strook tussen de gene die je inhaalt en jezelf... dus rechterbaan (jij), lege strook, en dan pas de linksplakker... :z Ik houd mezelf altijd voor dat dat toch echt niet meer onder rechts inhalen valt... maar of de juut of een rechter daarin mee zal gaan...??
 
Langzame linksrijders..... in het begin kon ik me er aan irriteren vooral als er helemaal niks rechts rijd.
Tegenwoordig ga ik er gewoon links langs, gevaarlijk maar tot nu toe gaat het goed en meestal zie je die lui gewoon schrikken. Ze hebben dus geen idee wat er om hen heen gebeurt, vandaar ook het onnodig links rijden denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan