wat is DE beginners fiets a +/-3000euro?

dutchiekoi

Rookie
16 aug 2005
1
0
hengelo
beste medeliefhebbers,

ik ben nu net in het bezit van mijn papieren. en ben me aan het oriënteren op het internet. mijn voorkeur tot nu toe gaat uit naar een tour/naked-bike.
heb gekeken naar: honda cb1/cb500/cb600 , yamaha fazer600 , kawasaki er5 ,
suzuki bandit 400/600 , suzuki sv650.

Wie heeft er nog andere modelen om aan te raden. of tips of sugesties!!!!
AANRADERS BVD

MVG DUTCHIEKOI *D
 
ik heb gekozen voor een sv650(s), wel nieuw, maar die kostte hier in belgie in promotie slechts 5600 euro (excl de opties die ik genomen heb natuurlijk :9 ).
een belachelijke prijs voor een fantastische motor als deze als je t mij vraagt, en de oudere modellen zijn ook nog steeds 'in', dus je zal zeker een mooie occasie vinden.
 
Altijd gaan testrijden op de verschillende motoren.
Maak een afweging op basis van hoe je zit, hoe het rijden aanvoelt, hoe je vindt dat de fiets er uit ziet en de prijs.
Succes :]
 
Na veel gezoek en ge'mf't ben ik op 2 fiesten gekomen:

CBR600FS (6000,-)
SV650S (5000,-)

Ligt alleen iets boven je budget denk ik, maar zijn goede beginfietsen *O*


Hiervoor had ik ook nog de Kawasaki zxr400 in gedachte, maar daar zat ik niet lekker op. Die was dus gewoon te klein.. :N
Maar misschien is het wel wat voor jou, kost rond de 4000euro (max). Ik weet niet hoe lang je bent?
 
2 dagen nadat ik mn rijbewijs had, heb ik een diversion 600 (25kw) met onderkuip+sportuitlaat gekocht. bevalt erg goed. Maar met hetzelfde budget zou
ik voor de Fazer 600 gaan.
 
ER500 of CB500, Daar lessen ze ook veel mee, dus zeker goede startersfietsen, lekker hanteerbaar, licht van gewicht, en toch pittige 2 cilinders, tenminste...de ER weet ik zeker dat het een 2 pitter is.
En inderdaad lekker veel proef rijden... ;)
 
Je zei ook tour hé?
Ik durf het bijna niet te zeggen...maar uhm, wat dacht je van een BMW K75?
Ook weer, soepel in omgang, goeie zitpositie, licht wil ik niet zeggen maar wel lekker in de bochten.
Je moet alleen het model mooi vinden, maar dat is met iedere motor O-)

 
diversion is wel een vergevingsgezinde fiets... :) maar ja, slappe vering, oude model niet al te strakke remmen. ik zou gaan voor een fazer. maar dan moet je denk ik voor een goede toch net iets meer neertellen.
heb zelf wel eens spijt dat ik te snel mijn motor gekocht heb. maar agh... zit nog aan de 25kw-regel vast. daarna zien we wel verder. succes met je zoektocht. vooral gaan proefrijden. (hoop dat je dan geen 25kw moet, anders is t wat lastiger omdat de meeste dealers je dan niet op een volvermogen fiets laten rijden en 25kw fietsen er nou eenmaal wat minder zijn)
 
Waarom geen kawa ZR-7 of ZR-7s heelijke machine !!!!!
na het lessen op een ER-5 op een Kawa 44 Ltd nu alweer een jaar een ZR-7S
prima machine en ook betaalbaar :]
 
beste medeliefhebbers,

ik ben nu net in het bezit van mijn papieren. en ben me aan het oriënteren op het internet. mijn voorkeur tot nu toe gaat uit naar een tour/naked-bike.
heb gekeken naar: honda cb1/cb500/cb600 , yamaha fazer600 , kawasaki er5 ,
suzuki bandit 400/600 , suzuki sv650.

Wie heeft er nog andere modelen om aan te raden. of tips of sugesties!!!!
AANRADERS BVD

MVG DUTCHIEKOI *D

Ha Dutchiekoi. Wat betreft de keuze is het ook belangrijk om te vermelden of je een 25kW-rijbewijs gaat rijden of een gewoon motor-rijbewijs. Voor 3000 Euro kun je een leuke motor kopen. Wat vind je overigens van de Suzuki VX800? Een leuke motor met een onderhoudsvrije cardan-aandrijving en een betrouwbare V-blok. ...als je een tour/naked-bike zoekt. Leuk detail is, dat de nokken-assen in een 'oliebadje' liggen, dus slijtage is minimaal.

1171.jpg
 
Ben zelf begonnen op een gpz500s. Leuke fiets, stuurt lekker en voor een 500cc aardig snel. Na een jaar of twee wil je wel wat anders, maar als je er een beetje mee kunt rijden hebben dikkere fietsen het op bochtige dijkjes best moeilijk :) Voor 3000 pleuro's is wel een mooi model te vinden.
 
Wat te denken van een Honda NTV 650? Lekker handige fiets, volop te krijgen met en zonder kuip en ook wel binnen jouw budget. Ook zijn opvolger, de Deauville, is een perfecte fiets om mee te beginnen. Heeft mij althans veel plezier opgeleverd. Nu ben ik weer heel blij met mijn Pan European. Lekker tourbuffel, ook voor twee personen. Maar dat is geen fiets om mee te beginnen. En voor alles blijft het belangrijkste: proefrijden, ieder heeft zijn eigen ideale fiets.

Succes met zoeken.
 
Wat te denken van een Honda NTV 650? Lekker handige fiets, volop te krijgen met en zonder kuip en ook wel binnen jouw budget.

Dat vind ik, als je voor een toermotor gaat, geen gekke keuze. Cardan, betrouwbaar blok, lekkere zit.

Maar eerst proefrijden inderdaad, en lezen over/zoeken naar dingen waar je op moet letten bij aanschaf. Bovendien kan het nooit kwaad om iemand mee te nemen.
 
Wat te denken van een Honda NTV 650? Lekker handige fiets, volop te krijgen met en zonder kuip en ook wel binnen jouw budget. Ook zijn opvolger, de Deauville, is een perfecte fiets om mee te beginnen. Heeft mij althans veel plezier opgeleverd. Nu ben ik weer heel blij met mijn Pan European. Lekker tourbuffel, ook voor twee personen. Maar dat is geen fiets om mee te beginnen. En voor alles blijft het belangrijkste: proefrijden, ieder heeft zijn eigen ideale fiets.

Succes met zoeken.


:Y Helemaal mee eens! Toen ik als (her)opstapper begon was mijn keuze óók een NTV650. Enorm veel plezier van gehad, echt een aanrader indien je gaat beginnen. Ik weet wel dat de meeste beginners onmiddellijk naar de topspeed gaan neuzen maar de 180 km die met een NTV gehaald kan worden is (naar Nederlandse begrippen) royaal voldoende. Racen kan later altijd nog wel (maar dan wél op het circuit...) :+

 
Laatst bewerkt:
Waarom geen kawa ZR-7 of ZR-7s heelijke machine !!!!!
na het lessen op een ER-5 op een Kawa 44 Ltd nu alweer een jaar een ZR-7S
prima machine en ook betaalbaar :]

Was mijn eerste motor en kan ik ook zeker aanraden. Heerlijke zit, ook voor grote mensen.

Mike
 
Wat te denken van een Honda NTV 650? Lekker handige fiets, volop te krijgen met en zonder kuip en ook wel binnen jouw budget. Ook zijn opvolger, de Deauville, is een perfecte fiets om mee te beginnen. Heeft mij althans veel plezier opgeleverd. Nu ben ik weer heel blij met mijn Pan European. Lekker tourbuffel, ook voor twee personen. Maar dat is geen fiets om mee te beginnen. En voor alles blijft het belangrijkste: proefrijden, ieder heeft zijn eigen ideale fiets.

Ik heb vorige week op een Deauville gereden omdat een vriend van me een stukje op mijn Pan wilde rijden. Hij heeft zelf een aftandse XJ900 die aangeduwd moet worden en was eigenlijk wel benieuwd naar de Deauville van zijn vriendin. Die reed echt lekker. Hij moet wel wat hoger in de toeren worden getrokken dan een Pan, maar dat geldt voor bijna elke motor.

Mike
 
misschien een beetje saai maar wat dacht je van een gs500?
Als ik jou was zou ik gewoon een 500cc kopen en over een paar jaar als je wat meer ervaring hebt voor iets anders gaan kijken.
 
FF die stomme ouwe taart weg schoppen! (te lang dat smoelwerk gezien)

Eén van de beste motoren om mee te starten is.... de Honda NTV-650 !
Die fiets stuurt prima en heeft ook nog eens lekker gemakkelijk cardan aandrijving. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan