wat is de beste olie voor mijn fireblade sc 28

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelblade

Die hard MF'er
29 jul 2010
295
0
nijmegen
ik ga morgen mijn olie verversen van mijn honda fireblade sc 28,,,wat voor olie kan er het beste in??? mvg michel
 
Laatst bewerkt:
Gewoon halfsyntheet.

Volsyntheet kan hij ook wel hebben, maar is gladder. Als je koppelingsplaten al niet helemaal lekker meer zijn, zou het kunnen zijn dat ze gaan slippen. Dat is de enige reden waarom ik halfsyntheet zou aanraden.
 
10w40 half-synthetisch of vol-synthetisch is prima.

Tip voor deze en andere vragen, check het boekje

AJ9SMMG.png

Vette cover btw ;)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon halfsyntheet.

Volsyntheet kan hij ook wel hebben, maar is gladder. Als je koppelingsplaten al niet helemaal lekker meer zijn, zou het kunnen zijn dat ze gaan slippen. Dat is de enige reden waarom ik halfsyntheet zou aanraden.
Dat is niet de enige reden.
Als er nooit eerder volsyntheet heeft ingezeten dan zal er veel vuil los komen door de reinigende werking van de synthetische olie waardoor oliekanalen kunnen dicht slippen.
 
Motul / Belray half-syntheet.

Schakelt je motor ook nog eens goed van. Castrol gaat alleen de auto in of Shell.

Verder kan toch niemand je vertellen wat de beste olie is. Doe geen moeite. Het is vrijwel allemaal subjectief oordelen.

Zorg nu maar dat het aan de specs voldoet.
 
ik ben overgestapt van motul naar motorex topspeed, deze bevalt mij beter.
met de motul gebruikte hij wat olie en met de motorex is het over.

en het is mooi groen, milieuvriendelijk. :+


Dat wilt dus zeggen dat de motorex minder aanhechting aan de cylinderwand heeft, waardoor het olieverbruik daalt.
De olie is dus allesbehalve beter... (op dat vlak tenminste)
 
Dat wilt dus zeggen dat de motorex minder aanhechting aan de cylinderwand heeft, waardoor het olieverbruik daalt.
De olie is dus allesbehalve beter... (op dat vlak tenminste)
Dat is zonder onderzoek natuurlijk niet op afstand vast te stellen maar een aanname.
Een verschil in olieverbruik kan op tientallen manieren plaatsvinden; ondermeer viscositeitsverschil tussen de olie, lekkage van olie door een minder goed werkende dichting, hogere temperatuur en snellere verbranding van olie door rijstijl - hoge toeren-belasting.

En te vergeten: de meetbare gevoelens van de gebruiker. :+
 
Dat is zonder onderzoek natuurlijk niet op afstand vast te stellen maar een aanname.
Een verschil in olieverbruik kan op tientallen manieren plaatsvinden; ondermeer viscositeitsverschil tussen de olie, lekkage van olie door een minder goed werkende dichting, hogere temperatuur en snellere verbranding van olie door rijstijl - hoge toeren-belasting.

En te vergeten: de meetbare gevoelens van de gebruiker. :+

Tuurlijk..., dezelfde rijder verwisselt een olie merk en plotseling is er een verandering..., logisch dat dan ook de rijstijl en andere parameters meteen in twijfel gesteld moeten worden... , achja, laat ook maar...
 
En welk jaar is die geïntroduceerd?
Toen was de Fireblade niet eens meer in dealer onderhoud. ;)

http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/4T_EV1105.pdf

Ik zal eens op de fles Castrol volsynthetische meuk hier kijken. ;)
(Duitsland mag het niet, volgens derden wel in Nederland)
Tuurlijk..., dezelfde rijder verwisselt een olie merk en plotseling is er een verandering..., logisch dat dan ook de rijstijl en andere parameters meteen in twijfel gesteld moeten worden... , achja, laat ook maar...
Om het olieverbruik op één 'bedachte' eigenschap in twijfel te trekken zonder onderzoek lijkt mij - is ook een aanname- te kort door de bocht. Wat een vakman u ook bent.
Wetenschappelijk is het niet. Het lijkt op glad ijs? :)

Teveel variabelen om op te noemen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan